Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Silence101

Här kommer resultatet. Bildkvaliteten får ni stå ut med.
Ett släp med packbox. Packboxen behövdes då det var lite baktungt innan.
Dragkroken blev perfekt. Men sen hade jag ingen motsvarighet till släpet.
Till slut upptäckte jag att ett upp o nervänt "vinglas" passade. Voila :)
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

swestar

#2086
Citat från: swestar skrivet 02 november 2013 kl. 18:41
WIP
Bottenplatta sektion till mitt Neo Classic Space inspirerande diorama. Denna teknik valdes p.g.a att jag vill fylla i golvet med div saker. Blir minst två sådana sektioner.
Det blev en st S.T.A.M.P.E till mitt Neo Classic Space inspirerande diorama. ;)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Odidoma

Snyggt! Känns som den står stabilt! Hur har du fäst cheeseslopsen längst ut på "fingrarna" på den högra "handen"? Bra färgschema bra byggt! Skulle vilja ge mig på något liknande.

swestar

Citat från: Odidoma skrivet 03 december 2013 kl. 22:13
Hur har du fäst cheeseslopsen längst ut på "fingrarna" på den högra "handen"?
Vänstra menar du eller?
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Odidoma

Citat från: swestar skrivet 03 december 2013 kl. 22:25
Citat från: Odidoma skrivet 03 december 2013 kl. 22:13
Hur har du fäst cheeseslopsen längst ut på "fingrarna" på den högra "handen"?
Vänstra menar du eller?
vänstra utifrån den men högra när jag kollade på bilden, smart teknik, har svårt att tänka ut såna här lösningar av eget huvud. Bra tänkt.

knalltoss

Citat från: Silence101 skrivet 02 december 2013 kl. 22:58
Här kommer resultatet. Bildkvaliteten får ni stå ut med.
Ett släp med packbox. Packboxen behövdes då det var lite baktungt innan.
Dragkroken blev perfekt. Men sen hade jag ingen motsvarighet till släpet.
Till slut upptäckte jag att ett upp o nervänt "vinglas" passade. Voila :)

Mycket snyggt!
Jag har själv funderat på att göra något liknande men frågan är om det blir av. Men nu har man fått lite inspiration iaf!
/Rikard

Tie Fighter


Teabox


Muede

Ett svärd. Fungerar typ att fäktas med. Försiktigt..   ;D


SVÄRD by Muede1987, on Flickr


Svärd2 by Muede1987, on Flickr
/ Muede

MicroByggare

Snyggt!
Det ser i alla fall inte ut att ramla isär direkt :)
Minderårig LEGObyggare! Min Flickr: www.flickr.com/photos/92996446@N08/

ByggareDan

Finfint svärd :) nu vill vi ju se fortsättningen med en lika tjusig sköld som komplement, gärna med eget familjeemblem  ;D
Har du använt LDD eller helt fribyggt?  Vågar man fråga ungefär hur många bitar som svärdet består av?



/ByggareDan

Skafte


Muede

Citat från: ByggareDan skrivet 04 december 2013 kl. 22:35

Har du använt LDD eller helt fribyggt?  Vågar man fråga ungefär hur många bitar som svärdet består av?

Fribyggt. Lite osäker på antalet bitar men de sitter typ 400 tiles på ytan. Sen är det en massa plates inne i svärdet.

Citat från: Skafte skrivet 05 december 2013 kl. 00:09
Jag får lite Zelda-vibbar av svärdet...

Ja, de togs nog ganska mycket inspiration från det svärdet..  :)
/ Muede

mechamike

#2098
Jag nosar vidare.. En order från Klocus på BL kom hem igår och jag kunde jobba vidare dels med det som redan påbörjats men även med lite interiör byggen (som dock inte syns på bilden nedan)



Smarta Swebrickare kan säkert lista ut varåt det barkar och vad jag har i tanken framöver. Vem jag hämtat inspiration av behöver väl inte ens skrivas.. det torde vara rätt uppenbart.  Gideon och De Gothia är snälla nog att ställa upp som mina "mentorer" nu när jag börjat nosa på något nytt utanför min "comfort zone"..

?

mechamike

Citat från: swestar skrivet 03 december 2013 kl. 22:07
Citat från: swestar skrivet 02 november 2013 kl. 18:41
WIP
Bottenplatta sektion till mitt Neo Classic Space inspirerande diorama. Denna teknik valdes p.g.a att jag vill fylla i golvet med div saker. Blir minst två sådana sektioner.
Det blev en st S.T.A.M.P.E till mitt Neo Classic Space inspirerande diorama. ;)

Hmm.. nu har jag stirrat på den här ett tag, tänkt säga något men inte vetat vad.
.. Jag gillar den, MEN (jag måste ju komma med konstruktiv feedbacksom fellow mechbyggare)

Jag är inte säker på att de gula, svarta trecken åstakommer det du vill mitt inuti axlarna. och frågan är om det inte vore bättre med helvita axeltoppar (skippa randen). Ha någon annan bit som svartgul varningsdetalj på annan plats kanske en tryckt svartgul varning tile 1x4 på armarnas sidor?. alt klistermärke på "vingarna"

Fötterna är bra,spännande och avancerade men armarna känns lite för "plain". Lite mer greebling skulle vara på plats för att skapa balans. +1 för val av frontruta kanske skulle du kunna använda 1x1round plate i samma transclear som detaljer på axlarna?

Den är bra men du kan bättre!
?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.