Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Inscannade broschyrer och reklamblad från förr

Startat av jalex, 13 april 2016 kl. 14:27

Föregående ämne - Nästa ämne

Godtfred

Har legat och vilat huvudet mycket de senaste veckorna. Bra tillfälle att läsa igenom ärvda högen av Kalle Anka från 60-talet. Letade länge, men till slut dök en LEGO-annons fram i nr 6-1964, var den enda LEGO-annonsen det året i Kalle.

Skafte

"Nya tunna 1/3-delsstenarna"

Och Ford Taunus 17m, vill så gärna ha en sån (helst i Lego, men gärna en riktig också). Senaste på Tradera gick för 365kr...

janhansson

Här kommer en leksakskatalog från 1984. LEGOs grejer finns på sidorna 9-11.


janhansson

Lite reklam ur serietidningar från 70-talet (klicka på bilden för fler :) )


janhansson

Reklamblad för Fabuland från ca 1980.



janhansson

#155
Citat från: janhansson skrivet 01 oktober 2022 kl. 22:33Reklamblad för Fabuland från ca 1980.

Komplettering: Tydligen hängde reklambladet med ett pussel som delades ut om man köpte Fabulandset - 99748


shiftaltcmd

Kurt Kråka och Katarina Ko som skojar med varandra. Mamma Mu och Kråkan?

janhansson

Citat från: shiftaltcmd skrivet 15 oktober 2022 kl. 11:59Kurt Kråka och Katarina Ko som skojar med varandra. Mamma Mu och Kråkan?

Hmm, ja de var ju ungefär samtida.

janhansson

Nu har jag fått ihop en hel del serietidningsreklam från 80-talet

https://www.janhansson.com/lego/catalogs/tidningsreklam/80-tal/index.html

Jag har bland annat fått ihop 6 st serier med lejonriddaren och den svarte riddaren. Jag tror att det är alla som finns. Stämmer det?

janhansson

Jag har scannat några fler tidningsreklamsidor.


Jimmy

Citat från: janhansson skrivet 11 maj 2023 kl. 00:29Jag har scannat några fler tidningsreklamsidor.


Är så kul att se !! 

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.