Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[Freebuild][System Proteus] Återkomsten

Startat av Cakeman, 26 juni 2014 kl. 22:50

Föregående ämne - Nästa ämne

Cakeman

Utdrag ur Ichiros egna daganteckningar under färden in mot system Proteus.

>>"Vi har börjat plocka upp signaler från Proteus och det är kallat till genomgång i konferensrummet på övre däck om några timmar, jag har tid på mig att läsa in mig på vad jag känner till. Proteus Prime var en blomstrande koloni och en stöttepelare i det som nu är samfundet, och planeten förstördes under den stora konflikten tillsammans med de portar som fanns där. Utan planeten existerade ingen produktion av mat, och de som kunde flydde men kvar blev många utan tillgång till skepp som klarade resan de ljusår som krävdes. Vi är nu påväg tillbaka för att undsätta överlevarna och etablera en bas där en ny portal som redan är påväg kan startas upp. Kommendör Harker har visst förhoppning om att hitta några släktingar där, vi får se vad för data som samlats in"

>>"Genomgången var intressant. Proteus har två planeter varav den yttre bara är en sten och aldrig terraformades, dessutom existerar tre utbredda asteroidbälten som var bas för en extensiv gruvindustri. Vi fick se en stiliserad bild."



>>"Inga signaler har hörts ifrån Proteus Prime eller de skeppsvarv som antagligen förstördes i kriget. Däremot verkar det finnas aktivitet i flera äldre gruvkomplex, det är logiskt att överlevare finns där då det var de och inte invånarna på planeten som klarade sig efter anfallet. Vår kommunikationsexpert har också noterat en orbital struktur över Proteus Prime som inte finns beskriven sedan tidigare, vi vet inte vad det är. Vi gick igenom de starkaste signalursprungen och har valt ett i andra gruvbältet där vi kommer försöka söka vår första kontakt efter ankomsten i systemet."



>>"Denna bas valdes för att vi kommer placera vår station i närheten och försöka få igång energiproduktion nog att försörja portalen när den kommer fram. Jag anmälde mig i alla fall frivillig för kontaktuppdraget och Harker tyckte det var en god idé, så jag ska se över vår skyttel och sätta ihop mitt team."

<fyller på med mer text här sen, allt eftersom>

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

EpsilonEta

Använder de monokroma skärmar i framtiden? :o Fast de kompenserar med riktigt hög upplösning. :)
Helt ok bygge, jag gjorde också en simpel start för berättandets skull (en kuliss på en annars tom baseplate och några minifigs).
Snygg hand och bra början. Ser fram emot resten av historien.
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.