Klossfestivalen 2024 - UPPSALA lördagen 30 mars på Fyrishov

Startat av Klossfestivalen, 04 juli 2023 kl. 18:30

Föregående ämne - Nästa ämne

Ihoplänkade händelser

Klossfestivalen

God fortsättning!

Anmälningsformulär kommer upp här under andra halvan av januari.


/Fredrik

Klossfestivalen

Hej på er!

Nu är anmälningsformulären uppe för detta event i Uppsala.

Ni har en dryg månad på er att anmäla er och era byggen.



Hoppas vi ses!


Fredrik Novak
Klossfestivalen

Wineyard


Klossfestivalen

Citat från: Wineyard skrivet 12 februari 2024 kl. 15:06Ingen utställarmiddag?
Hej hej.

Tänkte såklart inte själv på att alla inte läser alla Klossfestivalen trådar. Jag skrev i tråden för Jönköping:

"Vi kommer under detta år ändra om konceptet Klossfestivalen lite igen för att kunna få den att leva vidare.
Klossfestivalen är ett projekt och event som ska kunna leva vidare i många år framöver. Och det vill vi säkra upp.
Egentligen är den stora ändringen bara att vi kommer att köra en dag på alla orter vi åker till under 2024.
Är det däremot Göteborg och Stockholm, då kommer vi att köra två dagar - mer info om dessa städer kommer...
Det finns en del fördelar för utställare, då vissa haft svårt att kunna vara borta en hel helg pga annat eller avståndet.
Nu kan man komma in lördag morgon och ställa upp och åka hem efter stängning vilket gör att fler utställare kan vara med.

Vi tar jättegärna emot era åsikter kring allt vad vi gör. Hade många givande och utvecklande diskussioner med många av er under förra årets Klossfestivaler - hoppas vi fortsätter så. Vi vill ha högt i tak och vill inget hellre än att Klossfestivalen ska utvecklas, men framförallt över tid finnas kvar i decennier framöver.

Ser fram emot ett nytt härligt 2024!"

Det gör att vissa saker förändras när vi nu kommer att ställa om för en dag istället för två. Förhoppningsvis kortsiktigt. En sak är att utställarmiddagen som normalt varit mellan lördag till söndag då utgår i.o.m. att vi packar ihop allt kl.17 på lördagen och åker hem. Och på fredagen bygger vi upp allt. Så tiden finns inte riktigt. Men vi försöker lösa så allt blir minst lika bra som det varit för er utställare även fast vi bara kör en dag. Vi får prova oss fram. Men nu i Jönköping där vi är den 2 mars, så lyckades vi lösa en variant av utställarmiddag redan på fredagen, då lokalen/arenan vi är på hade allt inhouse. Vi får utvärdera efter det och se om det kanske är en bra lösning. Vi kikar på möjligheten även i Uppsala, men inget är klart. Fyrishov klarar inte av det tyvärr.

Ledsen för långt svar, men hoppas du fick lite mer info kring allt.

Varmt välkommen!


Fredrik Novak
Klossfestivalen

Jesper_Lundgren

Citat från: Klossfestivalen skrivet 12 februari 2024 kl. 19:43Hej hej.

Tänkte såklart inte själv på att alla inte läser alla Klossfestivalen trådar. Jag skrev i tråden för Jönköping:

"Vi kommer under detta år ändra om konceptet Klossfestivalen lite igen för att kunna få den att leva vidare.
Klossfestivalen är ett projekt och event som ska kunna leva vidare i många år framöver. Och det vill vi säkra upp.
Egentligen är den stora ändringen bara att vi kommer att köra en dag på alla orter vi åker till under 2024.
Är det däremot Göteborg och Stockholm, då kommer vi att köra två dagar - mer info om dessa städer kommer...
Det finns en del fördelar för utställare, då vissa haft svårt att kunna vara borta en hel helg pga annat eller avståndet.
Nu kan man komma in lördag morgon och ställa upp och åka hem efter stängning vilket gör att fler utställare kan vara med.

Vi tar jättegärna emot era åsikter kring allt vad vi gör. Hade många givande och utvecklande diskussioner med många av er under förra årets Klossfestivaler - hoppas vi fortsätter så. Vi vill ha högt i tak och vill inget hellre än att Klossfestivalen ska utvecklas, men framförallt över tid finnas kvar i decennier framöver.

Ser fram emot ett nytt härligt 2024!"

Det gör att vissa saker förändras när vi nu kommer att ställa om för en dag istället för två. Förhoppningsvis kortsiktigt. En sak är att utställarmiddagen som normalt varit mellan lördag till söndag då utgår i.o.m. att vi packar ihop allt kl.17 på lördagen och åker hem. Och på fredagen bygger vi upp allt. Så tiden finns inte riktigt. Men vi försöker lösa så allt blir minst lika bra som det varit för er utställare även fast vi bara kör en dag. Vi får prova oss fram. Men nu i Jönköping där vi är den 2 mars, så lyckades vi lösa en variant av utställarmiddag redan på fredagen, då lokalen/arenan vi är på hade allt inhouse. Vi får utvärdera efter det och se om det kanske är en bra lösning. Vi kikar på möjligheten även i Uppsala, men inget är klart. Fyrishov klarar inte av det tyvärr.

Ledsen för långt svar, men hoppas du fick lite mer info kring allt.

Varmt välkommen!


Fredrik Novak
Klossfestivalen
Tips.
Nu var det länge sedan jag var på fyrishov men det fanns förut vip avdelning på bowlingen på fyrishov där man kunde äta och ha trevligt. Men den drivs inte i fyrishovs egna regi om jag minns rätt.

Emma

Oooo!!! Jag har fått mars månads schema. Som det ser ut nu så ska jag köra tåg ner och vara i Stockholm 11.41. Och sen ta mig tillbaka bäst jag vill (utan att köra). Då kan jag ju råka stanna i Uppsala på hemvägen! Håller tummarna för att arbetsgivaren vidhåller denna plan!

Plus. Helt amazing! Enligt schema ska jag sedan åka ner (utan att köra) på söndagen. För att sedan köra hem på söndag kväll. Sååå. I teorin, och som det ser ut nu... Så borde jag ju kunna stanna i Uppsala på eventmiddag. Hmm. Detta låter ju för bra för att vara sant. Är det någon på schemaplaneringen som gillar LEGO, måntro.....

Och, även om det inte blir nån officiell eventmiddag, så tänker jag väl att swebrickare vill hänga kvar på lördag kväll?

Svartkrut

Citat från: Emma skrivet 19 februari 2024 kl. 20:58Oooo!!! Jag har fått mars månads schema. Som det ser ut nu så ska jag köra tåg ner och vara i Stockholm 11.41. Och sen ta mig tillbaka bäst jag vill (utan att köra). Då kan jag ju råka stanna i Uppsala på hemvägen! Håller tummarna för att arbetsgivaren vidhåller denna plan!

Plus. Helt amazing! Enligt schema ska jag sedan åka ner (utan att köra) på söndagen. För att sedan köra hem på söndag kväll. Sååå. I teorin, och som det ser ut nu... Så borde jag ju kunna stanna i Uppsala på eventmiddag. Hmm. Detta låter ju för bra för att vara sant. Är det någon på schemaplaneringen som gillar LEGO, måntro.....

Och, även om det inte blir nån officiell eventmiddag, så tänker jag väl att swebrickare vill hänga kvar på lördag kväll?
Det låter ju utomordentligt trevligt.

Någon som har tips på vilket hotell man ska boka? 

dalle

Citat från: Svartkrut skrivet 24 februari 2024 kl. 17:13Det låter ju utomordentligt trevligt.

Någon som har tips på vilket hotell man ska boka?

Ligger inget hotell just vid Fyrishov.
Botanica ligger närmast till och är ok i pris.
Scandic Nord är ett alternativ. Ligger tråkigare till men nog mer lättare att parkera bilen.

Gideon

Citat från: dalle skrivet 24 februari 2024 kl. 19:31Ligger inget hotell just vid Fyrishov.
Botanica ligger närmast till och är ok i pris.
Scandic Nord är ett alternativ. Ligger tråkigare till men nog mer lättare att parkera bilen.
Låter som Botanica är bästa alternativet för oss som räknar med att komma dit med tåget då?

darthemil83

Det lutar åt att jag kommer upp med några byggen , egentligen samma som i Jönköping och i Sundsvall men det är ju ny publik . Men jag vill försöka bygga något nytt också vi får se. 

Wineyard

Citat från: Gideon skrivet 11 mars 2024 kl. 09:24Låter som Botanica är bästa alternativet för oss som räknar med att komma dit med tåget då?
Botanica är nog den närmaste puben till eventet också! Mat finns, men är av det enklare slaget.

byStfn

Låter som att det kan vara värt att bli kvar till söndagen! Får se om familjen ville hänga på eller hur det blir...

darthemil83

Jag är gärna med om vi bokar in något häng på fredagen ? . 

Gideon

Citat från: byStfn skrivet 12 mars 2024 kl. 00:12Låter som att det kan vara värt att bli kvar till söndagen! Får se om familjen ville hänga på eller hur det blir...
Samma här! Låter helt klart vettigt att stanna till söndag :)

Citat från: darthemil83 skrivet 12 mars 2024 kl. 11:11Jag är gärna med om vi bokar in något häng på fredagen ? .
Lär nog också hända om man ska komma dit och ställa upp grejerna på fredagen 8)

(Om inte nån annan fixar att ställa upp min Castonien-modul så jag kommer först så tidigt det går med tåget på lördagen)

ColA

Citat från: darthemil83 skrivet 12 mars 2024 kl. 11:11Jag är gärna med om vi bokar in något häng på fredagen ? .
Vi ska bo på Scandic och kvälls häng på fredag låter super nice 😊

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.