Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Lego 10332 Medieval Town Square

Startat av Anders67, 07 februari 2024 kl. 07:42

Föregående ämne - Nästa ämne

Anders67

Vilket set - wow
10332 Medieval Town Square
Citat
Kom och känn stämningen – och smaka på osten!
Här i den charmiga byn Felsa finns färgglada figurer och byggnader från en svunnen tid. Känns det som att du har varit här förut? LEGO® Icons Medeltida torg är baserat på ett klassiskt LEGO Castle-set – Medeltida marknadsby från 2009.

danielbrrssn

Det var inte som jag tänkt mig, men jag tycker spontant att det verkar vara ett väldigt bra set! Passar bra in till den nya vågens castle-set. 

Tunnan

Även med en get i detta setet som ser grå? Ut, kommer det bli samma rusning mån tro som till CMF ;D

shiftaltcmd

Hoppas det passar med Medieval Market Village (). Jag ser den som min officiella start som vuxen legonörd, det första setet jag köpte två av (och sen en tredje bättre begagnad).

Gideon

Citat från: shiftaltcmd skrivet 07 februari 2024 kl. 08:45Hoppas det passar med Medieval Market Village (). Jag ser den som min officiella start som vuxen legonörd, det första setet jag köpte två av (och sen en tredje bättre begagnad).
Samma för mig! (Inklusive att det var det första större setet jag köpte 2 av i vuxen ålder, och sen ett par till 😇)

dalle

Hade hoppats på en mer stadslikt torg. Detta är med som en by. Om den kommer att kännas lika bra som sin föregångare återstå att se. Likt flera här var det ingången till afol-livet.

Magnus den store

Trevligt set. Ena huset känns inspirerat av Guarded Inn.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Eriol

Ett set jag skulle kunna tänka mig att köpa, men är ändå inte supertaggad. Ser flera klistermärken och tycker det känns fattigt med en kärra utan dragdjur. Men å andra sidan verkar väl priset per bit ligga ganska lågt i jämförelse med allt annat som släpps nu..?

Daylight

Citat från: Anders67 skrivet 07 februari 2024 kl. 07:42Vilket set - wow

Lego 10332 Medieval Town Square
Grymt set, Kan geten få många kompisar också så den slipper vara ensam ;D

Cleefuzz

Setet är väldigt fint tycker jag. Ganska likt konceptbilden som läckte härom året. Lite nedskalat dock. Något träd borttaget, några färger ändrade och det mest påtagliga är väl att åtminstone en ko, en kalv, två får och en häst är borttagna. Det var dock sådana färgvarianter som finns i produktion och som man redan inhandlat på PaB, så för egen del är det bara positivt om det innebär att det trycker ner priset lite. Ett antal nya torsos och att Wolfpack återkommer är ju spännande.

Gideon

Neo-wolfpack är ju nästan en lika stor nyhet som geten! (om det inte hade varit för CMF25 hade det nog varit en annan sak dock ;) )

BeardedNerd

Citat från: shiftaltcmd skrivet 07 februari 2024 kl. 08:45Hoppas det passar med Medieval Market Village (). Jag ser den som min officiella start som vuxen legonörd, det första setet jag köpte två av (och sen en tredje bättre begagnad).
Jag började med det, Fire Brigade och Bag End. Jag byggde om MMV till en egen display, men nu blev jag sugen på att återställa det. Även om huset är betydligt enklare än de här borde de passa in, särskilt om man fäller ihop dem. Så kan allt stå bredvid slottet och smeden.

Magnus den store

Goldfyre på YouTube uppmärksammar några påskägg.

Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Eriol

Verkar släppas 1 juni till andra återförsäljare. Webhallen har redan lagt upp det för förbokning 300 kr billigare än Legos pris.

Eva

Bokade det. Trots att jag inte har riktigt platts för mer just nu.  ::)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.