Kan ej installera LDD Strul med Flash Player....Hjälp!

Startat av marsango, 28 oktober 2013 kl. 22:17

Föregående ämne - Nästa ämne

marsango

Hej!

Tänkte komma igång med LDD, taggad som tusan. Men när jag skulle köra installationen så kom först denna upp, se dump 1. om jag väljer att installera Flash 10 så kommer nästa meddelade upp, se dump2. Använde google chrome som sägs ha flashplayer i sig redan. Hur går jag vidare?? Har även testat avinstallera flashplayer och installera från LDD install utan resultat.

Ngn som vet. Vill så gärna komma igång med LDD.

Tacksam för all hjälp!

//marsango


Superkalle

Jag har ingen aning faktiskt. Verkar vara ett rent flash-playerproblem dock. Någon annan som vet?

Roger Brickjet

Det var ju evigheter sedan jag installerade LDD första gången och minns inte att Flash Player skulle behövts då...
Dock verkar det som att en instans av Internet Explorer körs för att visa "startmenyn" eller i alla fall bilden. (Högerklick visar IE-menyn och det går att välja "visa källa"). Tydligen används FP någonstans i någon HTML-sida som visas i LDD (förmodligen någon av meny-panelerna).

Testa att uppdatera Flash Player direkt i Internet Explorer. http://get.adobe.com/se/flashplayer/
Du behöver förmodligen ha en hyfsat ny version av Flash Player, ActiveX-versionen, som hör till Internet Explorer. Troligtvis har du en äldre spelare än version 10.2 då det var en del säkerhetsproblem före den har jag för mig.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.