Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Nytt underforum

Startat av Superkalle, 30 oktober 2012 kl. 23:36

Föregående ämne - Nästa ämne

Superkalle

Hepp...ett nytt forum har fötts.

Tack Nextuz :)

mechamike

Mycket bra..

Bra att allt finns samlat och överskådligt.
Själv har jag gått en lång vandring från LDD-skeptisk till LDD-fan..
LDD kommer aldrig kunna ersätta den fysiska biten men det är ett fantastiskt verktyg för att testa, laborera och planera..

?

Nextuz

;)

Jaaa.. jag lär väl försöka bli kompis med LDD oxå... :D

Ldraw o Mlcad kan jag utan o innan i princip... :P

Ras 74

Det är en grym idé med LDD. Jag skulle inte vilja vara utan det.
Just när man startar upp ett bygge och inte har alla bitar som behövs, så finns det inget som slår det.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

mechamike

Ras är inte bara Lego Ambassadör, utan även lite av en LDD ambassadör. Han "lurade" in mig på LDD med sitt AT-AT bygge där vi nu sitter geografiskt åtskilda och ändå bygger tillsammans på en gemensam modell.

Grymt verktyg för att kunna dela ideér.. Allt går ju inte fota men i LDD kan man plocka isär och se hur saker är gjorda och man har ju tillgång till alla bitar i oändligt antal..
?

Ras 74

Citat från: mechamike skrivet 31 oktober 2012 kl. 14:50och man har ju tillgång till alla bitar i oändligt antal..

Så länge du inte kliver över ca 60.000 bitar ;) Sen blir det segt!
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Nextuz

Citat från: Ras 74 skrivet 31 oktober 2012 kl. 14:42
Just när man startar upp ett bygge och inte har alla bitar som behövs, så finns det inget som slår det.

Jo Ldraw ;)   Nedå.. men de kompleterar varandra... =)

Stigge72

Citat från: mechamike skrivet 31 oktober 2012 kl. 14:50
Ras är inte bara Lego Ambassadör, utan även lite av en LDD ambassadör. Han "lurade" in mig på LDD med sitt AT-AT bygge där vi nu sitter geografiskt åtskilda och ändå bygger tillsammans på en gemensam modell.

Grymt verktyg för att kunna dela ideér.. Allt går ju inte fota men i LDD kan man plocka isär och se hur saker är gjorda och man har ju tillgång till alla bitar i oändligt antal..
Den där gemensamma modellen, ja... När får vi veta mer om den?

Gideon

Citat från: Ras 74 skrivet 31 oktober 2012 kl. 14:53
Så länge du inte kliver över ca 60.000 bitar ;) Sen blir det segt!
Eller behöver skaffa bättre dator? ;)
Är LDD hyfsat optimerat annars eller går äldre datorer lätt på knäna av det?

AndersI

Slå inte på kantlinjer om du inte har ett riktigt grafikkort...

Gideon

Citat från: AndersI skrivet 31 oktober 2012 kl. 16:41
Slå inte på kantlinjer om du inte har ett riktigt grafikkort...
Antar att ett GTX680 är ett "riktigt grafikkort" ;)
Var främst nyfiken på om min gamla laptop skulle orka det också, har visserligen ett separat grafikkort (ATI X1700) men det är nog svagare än dagens inbyggda :P

AndersI

Orättvist! Min hemmadator tar många minuter på sig att öppna en tio-bitars modell om kantlinjer är på, eller...

Jag kanske inte har provat efter senaste uppdateringen av LDD - kul, då har jag något att göra i kväll också  :)

Nextuz

Citat från: AndersI skrivet 31 oktober 2012 kl. 16:41
Slå inte på kantlinjer om du inte har ett riktigt grafikkort...

Du får nog uppdatera dig där lite Anders ;)

Jag har inbyggt grafikkort... sitter i processorn och det funkar galant o slå på kantlinjer... =)

Gideon

Hur stora blir filerna med modellerna då? Vore nice om de ryms på system-SSDn så de öppnas snabbare men tänker inte fylla den med gamla legobyggen om det tar för mycket plats :P

Nextuz

Citat från: Gideon skrivet 31 oktober 2012 kl. 16:53
Hur stora blir filerna med modellerna då? Vore nice om de ryms på system-SSDn så de öppnas snabbare men tänker inte fylla den med gamla legobyggen om det tar för mycket plats :P

Inte alls stora... SSD eller inte.. du kommer inte att märka skillnaden.. :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.