Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Nya bitar 2024

Startat av Magnus den store, 06 november 2023 kl. 21:38

Föregående ämne - Nästa ämne

Jesperrydhog

Den hära fan jag vid  Coop i Örkelljunga. Jag gillar den nya  Lego polis uniform.
Den hära är då tagen från .

Larry Lars

Nybiten 5090 gjorde mig riktigt intresserad först när jag läste den smått magiska frasen "with 1x4 cutout". ;)
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

o0ger

Citat från: Larry Lars skrivet 21 mars 2024 kl. 11:23Nybiten 5090 gjorde mig riktigt intresserad först när jag läste den smått magiska frasen "with 1x4 cutout".

Ja, den är intressant. Här är en bättre bild:
image.png
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Magnus den store

Barnvagnen är väl ny? Från något City-set.

Ny barnvagn.jpg
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Magnus den store


Kattbjörn.jpg
Kattbjörn


3685.jpg
Slope 75 2 x 2 x 3 Double Convex, 3685, Bright Light Orange


5151.jpg
Plant Plate, Round 1 x 2 with Curved, Upright Leaf, 5151, i Dark Green


5058.jpg
Plant Plate, Round 1 x 2 with Layered Leaves, 5058, i Green? På några bilder ser den mer ut som Bright Green.


37695.jpg
Plant Stem with Bar, 3 Leaves, and Small Pin Hole, 37695, i Green? På några bilder ser den mer ut som Bright Green.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Eriol

Citat från: Magnus den store skrivet 25 april 2024 kl. 22:23Plant Stem with Bar, 3 Leaves, and Small Pin Hole, 37695, i Green? På några bilder ser den mer ut som Bright Green.

Den vore ju fantastisk, men tills tydliga bevis kommer är jag pessimist och säger Bright Green...

Magnus den store

Cape.jpg
En till för kvällen. En ny mantel som är löstagbar.


Citat från: Eriol skrivet 25 april 2024 kl. 22:31Den vore ju fantastisk, men tills tydliga bevis kommer är jag pessimist och säger Bright Green...

Jo, ljuset och bildskärmens färgåtergivning gör det svårt.

Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Eriol

Är naturligtvis sen på bollen men såg att den rundade fönsterbågen 20309 nu kommit i Dark Brown. Samtidigt har man i stället slutat sälja den i Reddish Brown. Jag gillar ju att använda biten och känner mig lite irriterad över att den finns i så få realistiska färger. Även Tan och Sand Green har gått ur produktion till förmån för mer färgglada nyanser som Dark Turquoise och Bright Light Orange.  

o0ger

Citat från: Eriol skrivet 29 april 2024 kl. 14:54Är naturligtvis sen på bollen men såg att den rundade fönsterbågen 20309 nu kommit i Dark Brown. Samtidigt har man i stället slutat sälja den i Reddish Brown. Jag gillar ju att använda biten och känner mig lite irriterad över att den finns i så få realistiska färger. Även Tan och Sand Green har gått ur produktion till förmån för mer färgglada nyanser som Dark Turquoise och Bright Light Orange. 
Jag håller med, men det är inte unikt för denna biten. Element dyker upp i en viss färg och finns bara sålänge den används i set. Om man missar det fönstret så är det bara Bricklink som gäller sen.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.