Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Visby Station 1960

Startat av Skafte, 14 januari 2019 kl. 22:38

Föregående ämne - Nästa ämne

Nextuz

Vilken tjusig Hilding Carlsson :D

Teabox

Snyggt byggt med fin känsla över det :)

Magnus den store

Fint! Detaljraden med den nya bågen gillar jag. Jag vill göra något liknande men kombinera den med 49307, men bara göra en halv studs förskjutning. Vet dock inte hur de passar ihop, men det är ett senare problem.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Skafte

Skulle det vara mening att dra med det här bygget som det ser ut nu till Borlänge? Jag hade förstås visioner om att bygga andra fasaden på kåken också och försöka klämma in den i någons CB, gärna med tågspår framför. Men nu tänker jag att den kanske duger som den är? Kan ju vara kul att berätta om Gotlands järnvägshistoria för dalkullor och -masar.

Nextuz

Citat från: Skafte skrivet 15 mars 2019 kl. 20:54
Skulle det vara mening att dra med det här bygget som det ser ut nu till Borlänge? Jag hade förstås visioner om att bygga andra fasaden på kåken också och försöka klämma in den i någons CB, gärna med tågspår framför. Men nu tänker jag att den kanske duger som den är? Kan ju vara kul att berätta om Gotlands järnvägshistoria för dalkullor och -masar.

Jaaa, herregud ja :D
Vill verkligen se det live :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.