Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Månadens MOCs Februari 2018 - arbetstråd

Startat av Anders67, 03 februari 2018 kl. 13:17

Föregående ämne - Nästa ämne

Anders67

Klistra in citat från era [MOC] trådar här

Anders67

Citat från: Full Plate skrivet 01 februari 2018 kl. 23:18
Efter ett lite tungt årsskifte (operation med komplikationer, plus lite annat smått och mindre gott) har jag börjat få upp legolusten igen :)

Byggde detta redan i början av december, men har inte orkat få ut det tills nu. Insåg att bilderna inte var de bästa, men förstörarpatrullen här hemma har sett till att det inte ges några fler tillfällen för fotografering ;)

Bygget är egentligen två delar där jag testar lite nya tekniker. Botten är ett försök att använda 1x3 tiles som tegelstenar, snarare än 1x2 tiles vilket väl är rätt standard om man inte kör masonry brick. Har alltid tänkt att 1x3 passar måtten på tegelstenar bättre, men de är avsevärt svårare att jobba med eftersom man inte kan justera dem fram och tillbaka som man kan med 1x2.

Barken är ett connectorträd med massa random bitar fast bundna med lego snören. Pilligt och inte direkt något man orkar gör om särskilt många gånger.



Anders67

missade denna i januari tråden så det får bli i februari istället

Citat från: janho skrivet 31 januari 2018 kl. 20:58
Jag har varit imponerad av de som köper två likadana modulhus och bygger om dem till ett nytt hus som liknar det originalet men större.

Lite av en slump har jag köpt två stycken Mighty Dinosaurs, och tänkte göra samma sak med dem. Och här är resultatet:





Tyvärr har jag ganska många bitar kvar, mest klor och rörliga delar: det funkade inte att multiplicera dem på dinosaurien... Men annars försökte jag vara så nära originalet som möjligt, bara större. :-) Bara fötterna är omodifierad.

Det var faktiskt ganska roligt. Så kanske ska jag bygga en dubbel av de andra dinosaurierna också i framtiden...

Anders67

samma med denna men kl 20.xx är ju nästan februari

Citat från: drdoddo skrivet 31 januari 2018 kl. 20:32
Har en del rover-byggen på g så d e väl dags att posta det första av dem. Lekt runt lite igen med olika sätt att göra egna tracks.

RTR-83 rough terrain rover by Andreas Lenander, on Flickr

RTR-83 collage by Andreas Lenander, on Flickr

janho

Citat från: Anders67 skrivet 03 februari 2018 kl. 13:31
missade denna i januari tråden så det får bli i februari istället

Tack! Jag glömde själv att anmäla den!

Wolcker

Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

Ozp

Tror det blir mer symetriskt om du placerar gubbarna diagonalt mot varandra.

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 04 februari 2018 kl. 20:50
Sedan unga år har jag varit en hängiven skejtare och har tillbringat åtskilliga timmar i olika skejtparker och ramper runt om i landet.

Nej, vänta lite, nu far jag med osanning. Jag har inte ens stått på en rullbräda. Det verkar ju vara helt livsfarligt. Många tycker dock om att svischa runt och hoppa, så min stad måste förstås ha ett tillhåll för dessa.


[MOC] Skate Park by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Den store stjärnan återvänder till rampen där allt började, till ungarnas stora förtjusning:

[MOC] Skate Park by Nybohov Creation Ltd., on Flickr


[MOC] Skate Park by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Ett nödvändigt ont:

[MOC] Skate Park by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

En något åldrad förmåga på longboard:

[MOC] Skate Park by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Full fart:

[MOC] Skate Park by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Även rullskridskoåkare kan trixa:

[MOC] Skate Park by Nybohov Creation Ltd., on Flickr


[MOC] Skate Park by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

"En mysig picknick" kan tydligen betyda olika saker:

[MOC] Skate Park by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Avslutningsvis, lite blomster:

[MOC] Skate Park by Nybohov Creation Ltd., on Flickr
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

andreaseldh

Citat från: andreaseldh skrivet 09 februari 2018 kl. 11:38
Dags att återuppväcka en gammal tråd! Jag har länge funderat på att göra en egen figur, kanske t.o.m. paketera och sälja. Det skulle vara problematiskt med den tidigare figuren eftersom:

  • Den egentligen inte är min
  • Bottenplattan tillverkas inte längre

DSC04735-beskuren by Andreas Eldh, on Flickr

Men jag har kanske gjort bort mig i alla fall, p.g.a. en alltför omfattande bitlista...


Anders67

Citat från: Sollan skrivet 04 februari 2018 kl. 20:21
Del ett av Naturen i fokus är klart och jag kommer fylla på här vartefter modulerna blir färdiga och fortsätt posta WIP bilder på nästa del i den andra tråden. Jag tror det blir mindre rörigt så.


Arkeolog Efraim Bengtsson är mycket nöjd. Han har gjort ett fynd som kommer ändra hela mänsklighetens historieskrivning. Ett ben från en hittills okänd gren av Homo Sapiens. Nu väntar ära och berömmelse!


Eller...så är det ett ben från hyenan som självdog för några veckor sedan. Efraim är lite osäker. Han suckar. Så synd att han inte var mera uppmärksam på osteologilektionerna.



Anders67


Anders67

Citat från: byStfn skrivet 08 februari 2018 kl. 11:54
Förra året gjorde jag ett litet bygge av ljusstaken från Skönheten och odjuret som blev populär i mina sociala kanaler. Jag kände dock inte att den var helt perfekt. Det känner jag inte nu heller men nu är den redo för att postas här i alla fall :)

När min lilla fotostudio är uppbyggd kommer bättre bilder. Även så är en kompis i samma skala på väg att byggas..



Anders67

Citat från: Full Plate skrivet 06 februari 2018 kl. 23:35
Istället för att jobba på mitt mästarbyggar-bidrag, som jag borde, så fick jag för mig att bygga en lite bas för de två granar som jag byggt för bidraget. Man måste ju följa inspirationen dit den tar en ;)



Anders67


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.