Årets Mästarbyggare 2016 - deadline 2017-02-05

Startat av Anders67, 17 april 2016 kl. 09:42

Föregående ämne - Nästa ämne

Peter S

Citat från: Lordflintstone skrivet 06 oktober 2016 kl. 10:16
Citat från: Peter S skrivet 06 oktober 2016 kl. 08:31
Citat från: Lordflintstone skrivet 05 oktober 2016 kl. 20:16
Måste tyvärr dra mig ur denna tävling hinner inte eftersom jag har hunnit bygga alldeles för lite denna höst.
Du behöver inte kasta in handduken så tidigt! Åtminstone inte för vår skull. Möjligen för din egen. ;)
Har så mycket "eget" att jag blir nästan virrig + att jag ej än har bygt mina modulhus, känner att man måste bygga ett gäng för erfarenheten innan man tävlar med eget.
Risken är väl snarast att du låser fast dig i ett tänk... Men du gör som du vill. Jag har inte heller byggt ett enda av mina CC-hus-set (ännu).

Svartkrut

Två frågor:
1. Bortsett från wipbilder i en tråd här på Swebrick är det okej att ha wipbilder på vissa byggdetaljer på andra platser. Till exempel, Facebook, inslagna eller Flickr?
2. Är det okej att sätta in belysning i bygget eller ska jag vänta med det tills tävlingen är avslutad?

Anders67

Citat från: Svartkrut skrivet 24 oktober 2016 kl. 18:22
Två frågor:
1. Bortsett från wipbilder i en tråd här på Swebrick är det okej att ha wipbilder på vissa byggdetaljer på andra platser. Till exempel, Facebook, inslagna eller Flickr?
2. Är det okej att sätta in belysning i bygget eller ska jag vänta med det tills tävlingen är avslutad?

Denna gång är det OK att sprida sin byggutveckling på andra forum - sharing is caring!
Belysning är OK, både LEGO och 3e part/hemmabygge.

Svartkrut

Hurra! Åh tack och bock!   ;D

Emma

Från microprolis-tävlings-tråden.

Citat från: Anders67 skrivet 03 november 2016 kl. 19:55

Mästerbyggartävlingen har i reglerna att man måste posta wip postningar. Men inte denna tävling.

Vänta nu. Det står ingenstans i reglerna att man måste posta wip. Vad har jag missat?

Anders67

#110
Citat från: Emma skrivet 04 november 2016 kl. 18:02
Från microprolis-tävlings-tråden.

Citat från: Anders67 skrivet 03 november 2016 kl. 19:55

Mästerbyggartävlingen har i reglerna att man måste posta wip postningar. Men inte denna tävling.

Vänta nu. Det står ingenstans i reglerna att man måste posta wip. Vad har jag missat?

Nja, kanske inte ett krav men en uppmaning.
Citat- Det är OK och uppmuntras att dela med er av byggprocessen fram till det färdiga bygget - starta en WIP tråd för detta ändamål.
- Denna gång är det OK att sprida sin byggutveckling på andra forum - sharing is caring!
- Belysning är OK, både LEGO och 3e part/hemmabygge.

Det handlar sådeles inte bara om att bygga och fota bäst utan också om att inspirera andra, och ni som röstar ha med detta i er bedömning

Emma

Okej. Tack för förtydligandet. Jag ska skapa en wip-tråd vid tillfälle.

Myko

Fick hjärtat i halsgropen när jag läste första posten, det nya slutdatumet är inte uppdaterat där.

Anders67

Citat från: Myko skrivet 22 november 2016 kl. 12:58
Fick hjärtat i halsgropen när jag läste första posten, det nya slutdatumet är inte uppdaterat där.

Har uppdaterat första posten! Tack för att du såg det.

byStfn

Jag har börjat turbobygga i LDD nu! Får se om jag hinner med/har råd att delta i tävlingen innan deadlinen. Får se om jag får till en WIP-tråd också såhär i elfte timmen :)


Anders67

Citat från: Emma skrivet 23 november 2016 kl. 20:16
Lägg gärna in en länk till min wiptråd. http://www.swebrick.se/index.php?topic=10772.0
Jag har uppdaterat förstaposten, tack för att du påminde mig!

Nybohov Creation Ltd.

Det känns lite fuskigt att dalle är med två gånger i första posten med sin [MOC][Mästerbyggare 2016] WIP. Kloss Department Store  :o
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Anders67

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 23 november 2016 kl. 20:55
Det känns lite fuskigt att dalle är med två gånger i första posten med sin [MOC][Mästerbyggare 2016] WIP. Kloss Department Store  :o
Då var det också fixat, tack.

Ozp


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.