Årets Mästarbyggare 2016 - deadline 2017-02-05

Startat av Anders67, 17 april 2016 kl. 09:42

Föregående ämne - Nästa ämne

robinnilsson403

Citat från: o0ger skrivet 08 augusti 2016 kl. 10:19
Jo, men helhetsintrycket när du ska fota och presentera ditt bygge i tävlingen kommer ju inte bli så bra med ett en regnbågs-bas.

Sant. Jag får försöka omdisponera bitarna lite, så att utsidan blir enhetlig.
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

Anders67

OBS! Ändring i reglerna.

Med tanke på att vi har vårt årliga event i Linköping så förlänger jag tävlingen med 2 månader.

Denna rad i reglerna
- Bidraget ska bestå av 5 bilder (max 640x640 pixlar) skall postas i denna tråd senast 23.59 fredagen den 2a December. Sedan kör vi omröstning på forumet så att tävlingen är avklarad innan jul.
ändras till
- Bidraget ska bestå av 5 bilder (max 640x640 pixlar) skall postas i denna tråd senast 23.59 fredagen den 3a Februari 2017. Sedan kör vi omröstning på forumet så att tävlingen är avklarad innan februari är slut.

Med detta hoppas jag att vi får ännu finare byggen och lite mer tid (bygga över julhelgen). Då kan vi också ha prisutdelningen i Linköping för de som är där.
Får jag för många protester om denna ändring (PMa mig gärna) så kan jag givetvis ändra igen - jag är ju trots allt tävlingsledare  :o ;D

Peter S

Tack! Eftersom jag planerar att bygga för innanför muren, räknar jag dock med att kunna ställa ut den i CB't och kanske inte på ett tävlingspodium. Funkar det?

Anders67

Citat från: Peter S skrivet 29 september 2016 kl. 21:29
Tack! Eftersom jag planerar att bygga för innanför muren, räknar jag dock med att kunna ställa ut den i CB't och kanske inte på ett tävlingspodium. Funkar det?

Jag förstår inte vad du menar - du får gärna PMa mig!

Svartkrut

Citat från: Anders67 skrivet 29 september 2016 kl. 20:27
OBS! Ändring i reglerna.

Med tanke på att vi har vårt årliga event i Linköping så förlänger jag tävlingen med 2 månader.

Denna rad i reglerna
- Bidraget ska bestå av 5 bilder (max 640x640 pixlar) skall postas i denna tråd senast 23.59 fredagen den 2a December. Sedan kör vi omröstning på forumet så att tävlingen är avklarad innan jul.
ändras till
- Bidraget ska bestå av 5 bilder (max 640x640 pixlar) skall postas i denna tråd senast 23.59 fredagen den 3a Februari 2017. Sedan kör vi omröstning på forumet så att tävlingen är avklarad innan februari är slut.

Med detta hoppas jag att vi får ännu finare byggen och lite mer tid (bygga över julhelgen). Då kan vi också ha prisutdelningen i Linköping för de som är där.
Får jag för många protester om denna ändring (PMa mig gärna) så kan jag givetvis ändra igen - jag är ju trots allt tävlingsledare  :o ;D

Toppen! Ärligt talat började jag bli lite stressad, men det känns toppen att ha ett par månader till på sig att färdigställa bygget.  ;D

Emma

Trevligt med förlängd deadline.

Det vore kul att ställa ut alla tävlingsbidrag i ett gemensamt cb i Linköping. Det skulle nog bli ganska maffigt! Vad tror ni om det?

Stigge72

Citat från: Emma skrivet 04 oktober 2016 kl. 08:00
Trevligt med förlängd deadline.

Det vore kul att ställa ut alla tävlingsbidrag i ett gemensamt cb i Linköping. Det skulle nog bli ganska maffigt! Vad tror ni om det?
Jag fick uppfattningen att det var lite meningen, Alla kvarter ska vara lika djupa, och passa med gatuplattor precis bredvid.

Peter S

Citat från: Stigge72 skrivet 04 oktober 2016 kl. 08:37
Citat från: Emma skrivet 04 oktober 2016 kl. 08:00
Trevligt med förlängd deadline.

Det vore kul att ställa ut alla tävlingsbidrag i ett gemensamt cb i Linköping. Det skulle nog bli ganska maffigt! Vad tror ni om det?
Jag fick uppfattningen att det var lite meningen, Alla kvarter ska vara lika djupa, och passa med gatuplattor precis bredvid.
Därav min fråga... Min modul byggs ju specifikt till Innanför Muren, så jag ville helst ställa ut den där. Kan tänka mig att CB Stad också får del av några tävlingsbidrag... Men ju fler bidrag som kommer till Linköping, desto bättre.

Myko

Citat från: Peter S skrivet 04 oktober 2016 kl. 09:13
Därav min fråga... Min modul byggs ju specifikt till Innanför Muren, så jag ville helst ställa ut den där. Kan tänka mig att CB Stad också får del av några tävlingsbidrag... Men ju fler bidrag som kommer till Linköping, desto bättre.

Det är ju lätt löst om du bygger två!

o0ger

Fast tanken med mästerbyggar-bygget är väl att det inte ska vara del av ett annat CB utan ska ställas ut tillsammans med övriga bidrag i en typ av stads-miljö?
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Peter S

Citat från: Anders67 skrivet 17 april 2016 kl. 16:13
Man ska bygga så att den kan visas upp från alla håll. Det vore kul om era byggen kunde visas upp i  en gemensam city moduverse CB i Linköping 2017, men det är inget krav.

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Lordflintstone

Måste tyvärr dra mig ur denna tävling hinner inte eftersom jag har hunnit bygga alldeles för lite denna höst.

Peter S

Citat från: Lordflintstone skrivet 05 oktober 2016 kl. 20:16
Måste tyvärr dra mig ur denna tävling hinner inte eftersom jag har hunnit bygga alldeles för lite denna höst.
Du behöver inte kasta in handduken så tidigt! Åtminstone inte för vår skull. Möjligen för din egen. ;)

Lordflintstone

Citat från: Peter S skrivet 06 oktober 2016 kl. 08:31
Citat från: Lordflintstone skrivet 05 oktober 2016 kl. 20:16
Måste tyvärr dra mig ur denna tävling hinner inte eftersom jag har hunnit bygga alldeles för lite denna höst.
Du behöver inte kasta in handduken så tidigt! Åtminstone inte för vår skull. Möjligen för din egen. ;)
Har så mycket "eget" att jag blir nästan virrig + att jag ej än har bygt mina modulhus, känner att man måste bygga ett gäng för erfarenheten innan man tävlar med eget.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.