Årets Mästarbyggare 2016 - deadline 2017-02-05

Startat av Anders67, 17 april 2016 kl. 09:42

Föregående ämne - Nästa ämne

Myko

Anders! Är det ok att bygga en infart till parkering eller dylikt? Det skulle få följden att vägmodulen utanför var en T-korsning.

Peter S

Citat från: Joacim skrivet 25 april 2016 kl. 11:25
Jag har förslag på t kors och fyrvägskorsning liggande på datorn hemma försöker skicka iväg dem när jag kommer hem...
Någonstans på forumet har jag redan lagt ut dom kolla moduvers delen...

Som sagt återkommer

Här kommer två lfx-filer. Vad tycker ni om dessa lösningar?
Jag saknar de vita linjerna som finns i den raka standarden. Har sett varianter med ett tjockt stoppstreck för den korsande trafiken också. Tror de behöver kompletteras innan de går att använda som standard.

Joacim

Citat från: Peter S skrivet 29 april 2016 kl. 10:30
Citat från: Joacim skrivet 25 april 2016 kl. 11:25
Jag har förslag på t kors och fyrvägskorsning liggande på datorn hemma försöker skicka iväg dem när jag kommer hem...
Någonstans på forumet har jag redan lagt ut dom kolla moduvers delen...

Som sagt återkommer

Här kommer två lfx-filer. Vad tycker ni om dessa lösningar?
Jag saknar de vita linjerna som finns i den raka standarden. Har sett varianter med ett tjockt stoppstreck för den korsande trafiken också. Tror de behöver kompletteras innan de går att använda som standard.

Helt rätt har inte haft ork att fixa det bara, löser det när jag är tillbaka i Sverige och har datorn...

Peter S

Citat från: Joacim skrivet 29 april 2016 kl. 11:41
Citat från: Peter S skrivet 29 april 2016 kl. 10:30
Citat från: Joacim skrivet 25 april 2016 kl. 11:25
Jag har förslag på t kors och fyrvägskorsning liggande på datorn hemma försöker skicka iväg dem när jag kommer hem...
Någonstans på forumet har jag redan lagt ut dom kolla moduvers delen...

Som sagt återkommer

Här kommer två lfx-filer. Vad tycker ni om dessa lösningar?
Jag saknar de vita linjerna som finns i den raka standarden. Har sett varianter med ett tjockt stoppstreck för den korsande trafiken också. Tror de behöver kompletteras innan de går att använda som standard.

Helt rätt har inte haft ork att fixa det bara, löser det när jag är tillbaka i Sverige och har datorn...
Du behöver inte känna att det är ditt ansvar. Vem som helst som har lust, tid och ork får föreslå en lösning.

Anders67

Citat från: Myko skrivet 29 april 2016 kl. 09:07
Anders! Är det ok att bygga en infart till parkering eller dylikt? Det skulle få följden att vägmodulen utanför var en T-korsning.
Ja det är OK - den är ju moduverse kompatibel!
Jag ska se över bygginstruktionerna så att även t-korsning och x-korsning finns med, med linjer etc.

Joacim

Citat från: Anders67 skrivet 30 april 2016 kl. 14:10
Citat från: Myko skrivet 29 april 2016 kl. 09:07
Anders! Är det ok att bygga en infart till parkering eller dylikt? Det skulle få följden att vägmodulen utanför var en T-korsning.
Ja det är OK - den är ju moduverse kompatibel!
Jag ska se över bygginstruktionerna så att även t-korsning och x-korsning finns med, med linjer etc.

Tack sitter ju i Italien en vecka till så jag kommer inte hinna innan Anders67

Svartkrut

Nu har jag startat en tråd för mitt projekt i denna tävling.  :)

http://www.swebrick.se/index.php?topic=10338.0

Peter S


robinnilsson403

I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

dalle

Har som tidigare meddelats gett mig in i tävlingen och startat ett tråd till mitt bidrag:  http://www.swebrick.se/index.php?topic=10164.0

Kwagge

Jag vill vara med! Tack Robban för inspirationen att vara med här!

http://www.swebrick.se/index.php?topic=10368.new#new


robinnilsson403

Citat från: Stigge72 skrivet 17 april 2016 kl. 15:21
Jag som har ett stort hus på gång... Man behöver inte bry sig om färgen på basens sidor, va? Om det är ett kvarter som ändå ska omges av gator...

Jag vill bara vara säker här så att jag inte planerar för stort: Min tolkning av senare inlägg är att alla moduversplattorna kommer att omges helt av vägar, så att moduversplattor med regnbågsfärger inte spelar någon roll. Stämmer det?  :)
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

o0ger

Jo, men helhetsintrycket när du ska fota och presentera ditt bygge i tävlingen kommer ju inte bli så bra med ett en regnbågs-bas.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.