Årets Mästarbyggare 2016 - deadline 2017-02-05

Startat av Anders67, 17 april 2016 kl. 09:42

Föregående ämne - Nästa ämne

mechamike

Vi jobbar på att få till en moduversebulk i samband med CB malmen.
?

dalle

Citat från: mechamike skrivet 25 april 2016 kl. 09:07
Vi jobbar på att få till en moduversebulk i samband med CB malmen.


Noterat.  :)

Peter S

Citat från: dalle skrivet 25 april 2016 kl. 09:03
En sido fråga. Då detta är en tävling på moduverse som ska omges av moduversvägar. Kommer det bli någon 'moduversebulk' i år? Så det finns en chans att köpa upp sig på vägar som räcker kvarteret runt.
Det skulle också vara trevligt med ett standardisterat T-kors och ev 4-vägskorsning om det går att få till. Behövs kanske inte särskilda Bulkposter för dessa, men åtminstone beskrivningar.

Manne

Citat från: Peter S skrivet 25 april 2016 kl. 10:46
Citat från: dalle skrivet 25 april 2016 kl. 09:03
En sido fråga. Då detta är en tävling på moduverse som ska omges av moduversvägar. Kommer det bli någon 'moduversebulk' i år? Så det finns en chans att köpa upp sig på vägar som räcker kvarteret runt.
Det skulle också vara trevligt med ett standardisterat T-kors och ev 4-vägskorsning om det går att få till. Behövs kanske inte särskilda Bulkposter för dessa, men åtminstone beskrivningar.

Släng in en kurva med så täcks det mesta.

Med vänlig hälsning, Manne
Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr

Joacim

#64
Jag har förslag på t kors och fyrvägskorsning liggande på datorn hemma försöker skicka iväg dem när jag kommer hem...
Någonstans på forumet har jag redan lagt ut dom kolla moduvers delen...

Som sagt återkommer

Här kommer två lfx-filer. Vad tycker ni om dessa lösningar?

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: mechamike skrivet 25 april 2016 kl. 09:07
Vi jobbar på att få till en moduversebulk i samband med CB malmen.

Om det blir en bulk finns det en chans att jag kan vara med i CB Malmen.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

dalle

Nu börjar det komma upp en del WIP-trådar till denna tävling. Skulle vara bra om det i denna tråds första post finns länk till WIP-trådarna så det lättare går att följa tävlingen.
Vill bara inflika att det kommer bli spännande att se allas byggen live och samlade. Kan då meddela att Uppsalautställningen i februari är ett bra första tillfälle och sedan så klart i Linköping.

Joacim

Hoppas att det funkar nu...
Har inte lagt in länkar på forumet innan😳
http://www.swebrick.se/index.php?topic=10104.msg197408;topicseen#new

Vibora

Länken funkar, men det blev fel adress.  :)
Adressen till din tråd är http://www.swebrick.se/index.php?topic=10104.0

Vill man piffa till länken lite, så går det också:
[url=http://www.swebrick.se/index.php?topic=10104.0]Lägenhetskvarter (Joacim)[/url]
Lägenhetskvarter (Joacim)

Joacim


Stigge72

Att samla WIP-trådarna i första-posten ser ut som en bra idé i mina ögon.

Min tråd:
De galna vetenskaparnas hus (Stigge72)

Det vore iofs smidigt om man kunde länka till "NYTT", så man enkelt kan komma till det man inte läst...

andli

Hmm det finns en flagga i urlerna som heter ";topicseen#new", men i oläst listan kombineras den med att också ange ett inläggsID. Anger man bara topicseen#new hamnar man ändå på första inlägget...

Så det verkar inte gå att göra med bara en länk...
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Anders67

Jag fixar länkar till byggena imorgon, inte idag!

dalle

Citat från: Anders67 skrivet 28 april 2016 kl. 13:55
Jag fixar länkar till byggena imorgon, inte idag!

Ingen hets.  :)

Peter S

Citat från: Manne skrivet 25 april 2016 kl. 10:54
Citat från: Peter S skrivet 25 april 2016 kl. 10:46
Citat från: dalle skrivet 25 april 2016 kl. 09:03
En sido fråga. Då detta är en tävling på moduverse som ska omges av moduversvägar. Kommer det bli någon 'moduversebulk' i år? Så det finns en chans att köpa upp sig på vägar som räcker kvarteret runt.
Det skulle också vara trevligt med ett standardisterat T-kors och ev 4-vägskorsning om det går att få till. Behövs kanske inte särskilda Bulkposter för dessa, men åtminstone beskrivningar.

Släng in en kurva med så täcks det mesta.

Med vänlig hälsning, Manne
Kurva!? Jo det hade varit snyggt va! Nä, nu ska vi göra som när Kommunen ritar cykelbanor. Rätvinkligt. Undrar om dom förstått att cyklar inte håller sig upprätta i stillestånd? :P

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.