Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Rickenbacker

Jag hade också tänkt mig en HDMI-kabel när jag köpte 4434 :).

Idag (eller igår, snarare) blev det fyra minifig-påsar från serie 9. Öppnar dem sakta en i taget för att drat ut på nöjet, men hittills har det blivit en domare, en Jekyll/Hyde och en romersk kejsare. Om jag får en chicken suit guy i den sista har jag banne mig fått tre av fyra som jag ville ha!

ByggareDan

När man läser om folk som skulle köpa HDMI kabel men kom hem med Lego  :o så får man vara glad för ekonomin att man har gammal tjocktv utan HDMI utgång  ;D

Däremot "råkade" jag köpa på mig 2st  på Pixmania för 117:-/st
Så det ända sättet att hålla ner sin Legobudget är väl att bosätta sig långt ut i "buschen" utan internet eller knappt en affär.  :)

/ByggareDan


marpe

Citat från: Tekei skrivet 24 januari 2013 kl. 18:00
Jag var på Kungsmässan här i Kungsbacka och skulle handla en HDMI-kabel, men det slutade istället med att jag impulsköpte på leklust för 175kr.
Citat från: Rickenbacker skrivet 25 januari 2013 kl. 11:44
Jag hade också tänkt mig en HDMI-kabel när jag köpte 4434 :).
Åhå. Undrar om jag inte skulle passa på att köpa en riktigt lång HDMI-kabel idag.  ;)

b0D3N

Jag var förbi Barnens hus rean i dag med ursäkten att köpa en present till lillan, det blev en för 100:-, sen passade jag även på att köpa en till mellanflickan för 145:- och så slank det med en för 950:- och för 900:- till mig av bara farten.  :-[

shiftaltcmd

Citat från: b0D3N skrivet 25 januari 2013 kl. 16:10
Jag var förbi Barnens hus rean i dag med ursäkten att köpa en present till lillan, det blev en för 100:-, sen passade jag även på att köpa en till mellanflickan för 145:- och så slank det med en för 950:- och för 900:- till mig av bara farten.  :-[

Låter som Karlsson på taket när han ska fördela bullar o köttbullar.
En till dig nio till mig
Kom du på nån ursäkt till frugan? Helryggat erkänna eller gömma i källaren och hoppas på det bästa  ;) :D

Får nog samma problem själv imorgon. Tänkte titta förbi Barnens Hus och kolla Chima (den officiella versionen) och kolla om det finns nån rea.

Kvarnbacka

I dag kunde jag inte längre motstå det låga priset på 6869 på lekmer. Halva priset och 100 kr rabatt på köp över 600 kr, vilket jag kom upp i genom att slänga med en 6862, också till halva priset   :D

b0D3N

Citat från: shiftaltcmd skrivet 25 januari 2013 kl. 16:39
Citat från: b0D3N skrivet 25 januari 2013 kl. 16:10
Jag var förbi Barnens hus rean i dag med ursäkten att köpa en present till lillan, det blev en för 100:-, sen passade jag även på att köpa en till mellanflickan för 145:- och så slank det med en för 950:- och för 900:- till mig av bara farten.  :-[

Låter som Karlsson på taket när han ska fördela bullar o köttbullar.
En till dig nio till mig
Kom du på nån ursäkt till frugan? Helryggat erkänna eller gömma i källaren och hoppas på det bästa  ;) :D

Får nog samma problem själv imorgon. Tänkte titta förbi Barnens Hus och kolla Chima (den officiella versionen) och kolla om det finns nån rea.

Rakryggad som en norrländsk tall ;D
Dock har vi inte förhandlat färdigt om det blir vatten och bröd för mig några månader framåt...  ::)

ogel

Hittade på Rusta för 99 spänn stycket så tog de två som fanns kvar. en är bortlovad som present till nåt kommande barnkalas men en behåller vi. klart kul bygge

Sirre

Citat från: ogel skrivet 27 januari 2013 kl. 10:27
Hittade på Rusta för 99 spänn stycket så tog de två som fanns kvar. en är bortlovad som present till nåt kommande barnkalas men en behåller vi. klart kul bygge

Oj, jag visste inte ens att Rusta sålde Lego! Var det bara 8677 de sålde?

ogel

enda två legomodellerna på hela "gamla" Rusta i Västerås.. Såg på hyllan att Cars lastbilen funnits för 149:-också men annars helt tomt

ByggareDan

Köpte Gandalf polybag (sista dom hade)
En liten citybil verkar vara ett måste att ha när man läser runt här.
Sen blev det även Mitt första friendsset  :D  nu kanske man blir Friendsjunkie  :o bara för det.


/ByggareDan

Pekblom

Citat från: ByggareDan skrivet 27 januari 2013 kl. 17:38
En liten citybil verkar vara ett måste att ha när man läser runt här.
/ByggareDan
Nej!! det är aldrig ett måste att ha EN av någonting..  ::)

Pekblom

Mitt, av mig själv påhittade köpstopp efter mellandagsreor och så vidare går lite dåligt. ::)

I går blev det Crug's Swamp Jet 30252, Leonidas' Jungle Dragster 30253 och CHI Battles 70113 man måste ju kolla-in och testa det nya värdelösa LEGOT (OBS ironi)  ;D
Sen kommer man hem och ser ett gammalt Passenger Steam Train 7715 (1985) med en Railway Station 7824 (1983) med beskrivningar i fint skick på blocket.. tja vad gör man?

I dag hämtade jag tåget och stationen och då åkte lite pirat LEGO med. Sabre Island 6265 (1989) och Eldorado Fortress 6276 (1989).
På vägen slank en Technic Super Car med när jag stannade till vid trus. Hoppsan.  :o   Jag insåg i går hemma hos Illuwatar att man helt enkelt inte har råd att missa några Technic billar, allti finns det något i dem.

Sonen gillade tydligen det nya värdelösa LEGOT för han hade övertygat Eva att köra till affären så han kunde köpa lite mer LOC-Speedorz nämligen Ultimate Tournament 70115 "för egna pengar".

En helt vanlig helg..?

Funderar på att sätta in en annons under bytes.
Önskas: större hus. finnes: en hel del LEGO  8)

ByggareDan

Citat från: Pekblom linhttp://www.swebrick.se/Smileys/default/wink.gifk=topic=831.msg81761#msg81761 date=1359309074
Citat från: ByggareDan skrivet 27 januari 2013 kl. 17:38
En liten citybil verkar vara ett måste att ha när man läser runt här.
/ByggareDan
Nej!! det är aldrig ett måste att ha EN av någonting..  ::)

Får väl ta och cykla iväg till Coop (imorgon) och köpa några fler om det ska vara på det viset  ;)
Kostade 36kr istället för 59 var 40% rabatt på den, vart ju riktigt prisvärd om man jämför med polybags'en eller vanliga priset.

/Byggaredan

swestar

bl.a. 4st Power Functions XL-Motor :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.