Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

marpe

Diverse lyftarmar (rätt term?) från GislanderTrading. Bra kille.  :)

Jag håller på att komma i gång med ett projekt som jag klurat på ett tag.
Ser ut som om jag skulle behöva ytterligare 100 st Technic, Liftarm 1 x 15 Thick. Kanske bör jag inventera begagnatmarknaden.

Pekblom

Köpt i dag kan man inte påstå men jag fick tag på det i dag.
Jag köpte en RCX 3804 8 november 2010 alltså för ca 15 månader sedan och i dag lyckades jag äntligen få tag på setet. Jag skulle hämtat det i Örebro 24 november men en krånglande mobiltelefon satte käppar i hjulet. Den 23 dec hamnade setet på Ekereö hos en person som konsekvent aldrig svarar på okända nummer. Runt midsommar började jag ge upp och insåg att jag aldrig skulle få setet och att pengarna var borta, lurad helt enkelt. När jag skulle rensa bort lite mejl nu i december hitta jag mejl-konversationen och skrev att jag insåg att jag var lurad men bara för att stilla min nyfikenhet ville jag veta vad som hänt. Hade aldrig funnits något sett eller hade något annat hänt? Jag fick svar att man trodde jag hämtat det men nu när de kollade så låg det kvar. Problemen med att få kontakt med personen som inte svarar i telefon och har box adress fortsatte dock en tid men nu har jag hämtat det.
Som sagt i dag fick jag det och det är i MYCKET fint skick, ser ut som nytt, riktigt roligt  :)

Jesperallen

Kul att höra att det kan lösa sig så bra ibland. Hoppas du får mycket nöje nu efter så lång väntan :)

Barbaroux

Kul att det löste sig. Känns ju alltid surt när man blir lurad vilket man ju varit med om. Desto roligare då när det löser sig efter så länge. Tufft att ta kontakt igen efter så länge. Det hade jag nog inte gjort själv.

micke

Citat från: Pekblom skrivet 21 februari 2012 kl. 20:22
Köpt i dag kan man inte påstå men jag fick tag på det i dag.
Jag köpte en RCX 3804 8 november 2010 alltså för ca 15 månader sedan och i dag lyckades jag äntligen få tag på setet. Jag skulle hämtat det i Örebro 24 november men en krånglande mobiltelefon satte käppar i hjulet. Den 23 dec hamnade setet på Ekereö hos en person som konsekvent aldrig svarar på okända nummer. Runt midsommar började jag ge upp och insåg att jag aldrig skulle få setet och att pengarna var borta, lurad helt enkelt. När jag skulle rensa bort lite mejl nu i december hitta jag mejl-konversationen och skrev att jag insåg att jag var lurad men bara för att stilla min nyfikenhet ville jag veta vad som hänt. Hade aldrig funnits något sett eller hade något annat hänt? Jag fick svar att man trodde jag hämtat det men nu när de kollade så låg det kvar. Problemen med att få kontakt med personen som inte svarar i telefon och har box adress fortsatte dock en tid men nu har jag hämtat det.
Som sagt i dag fick jag det och det är i MYCKET fint skick, ser ut som nytt, riktigt roligt  :)

Vilken story och ibland är det skönt med lyckliga slut även om det tagit väldigt lång tid, grattis
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Linus Damberg

#2555
Grattis Pekblom!!
Har köpt series 6 igen.. :P
Så domenda jag inte har nu är Highland Battler,Minotaur och Sleepyhead
Köpte idag igen ja...
Nu har jag fyra st spece girls >:(
Den som äger mycket silver kanske är lycklig.
Den som äger mycket LEGO kanske är lycklig.
Men den som intet äger kan sova lugnt.

Magnus

Ett 10-kilos parti på tradera blev efter en mailkonversation 19kg för en extra femhundring.  Gav 1750:- för detta:










mfl. Ett flertal Technicmodeller.

micke

Citat från: Magnus skrivet 22 februari 2012 kl. 21:41
Ett 10-kilos parti på tradera blev efter en mailkonversation 19kg för en extra femhundring.  Gav 1750:- för detta:










mfl. Ett flertal Technicmodeller.

WoW, vilket fynd, är dem setten kompletta så är det ett riktigt riktigt kap
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Duchessa

Råkade hitta en Legorea i Skellefteå idag när jag var där på jobbmöte. Ninjago, PoP och PQ till halva priset. Jag behärskade mig och köpte bara Battle of Alamut för 495 pix och Blacksmith Shop för 125. Ninjago intresserar mig vanligtvis inte alls, men den här kändes som en klockren parts pack.

stej123

Citat från: Duchessa skrivet 23 februari 2012 kl. 21:34
Råkade hitta en Legorea i Skellefteå idag när jag var där på jobbmöte. Ninjago, PoP och PQ till halva priset. Jag behärskade mig och köpte bara Battle of Alamut för 495 pix och Blacksmith Shop för 125. Ninjago intresserar mig vanligtvis inte alls, men den här kändes som en klockren parts pack.

Lekia gissar jag? Fortfarande ingen rea på kingdoms-seten?

Duchessa

Citat från: stej123 skrivet 23 februari 2012 kl. 22:23
Citat från: Duchessa skrivet 23 februari 2012 kl. 21:34
Råkade hitta en Legorea i Skellefteå idag när jag var där på jobbmöte. Ninjago, PoP och PQ till halva priset. Jag behärskade mig och köpte bara Battle of Alamut för 495 pix och Blacksmith Shop för 125. Ninjago intresserar mig vanligtvis inte alls, men den här kändes som en klockren parts pack.

Lekia gissar jag? Fortfarande ingen rea på kingdoms-seten?

Hm, jag är ju gammal skelleftebo, men kollade inte vad affären hette. Fanns inte där när jag bodde i stan iaf. Tror det var Lekia. De ligger där Lagergrens låg förut.
Ingen rea på Kingdoms, tyvärr. Jag hade gärna köpt på mig lite sånt...

Illuwatar

Nöp det sista 4840 på City Gross ute i Haninge. Det fanns några stora Atlantis-set kvar samt en del Toy Story för 50%. Atlantis-seten är utmärkta part-packs... ;)
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Skafte

Utnyttjade adamskis Swebrick-rabatt i hans BL-butik Brickdom. Kom precis upp till 15%...

Carl T

Jag lade nyss en beställning på några Friends-set från amazon.de, och slängde med ett par 3861 Lego Champion. Rosa och lila 2x4 blir säkert populära där hemma, och övriga färger kan säkert också användas på något vis.
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

lindyhep

Citat från: Illuwatar skrivet 23 februari 2012 kl. 22:41
Nöp det sista 4840 på City Gross ute i Haninge. Det fanns några stora Atlantis-set kvar samt en del Toy Story för 50%. Atlantis-seten är utmärkta part-packs... ;)

Då hade det gått ett till under dagen alltså för jag köpte inget av de 2 när vi var där.
Jag handlade mest lite små StarWars-set för att ha till sonen istället för att han skall springa till BR och betala fullpris.....

Dessförinnan hade vi varit på Lekia i Farsta där jag slog till på ett för 399 kr. (BR 'rear' samma set för 699.)

Hmm....de där Atlantis-seten.....man kanske skulle slagit till ändå....

(Jag tänkte att jag kanske skulle springa på dig Illuwatar på CG när vi svängde in på parkeringen men uppenbarligen missade vi varandra.)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.