Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

janhansson

Det fanns lite roliga fartygsdelar från Bowsers luftskepp på B&P, så jag köpte några ifall att.

Tornet

Är fascinerad av Elves-temat men köpte bara ett set från det under min dark age. Har kompletterat med några småset tidigare och nu slog jag till på ett . När jag hämtade var det delvis ihopbyggt delvis kvar i oöppnade påsar. Ska bli spännande att se hur komplett det är!

BrickMe

Citat från: janhansson skrivet 27 augusti 2021 kl. 15:04
Det fanns lite roliga fartygsdelar från Bowsers luftskepp på B&P, så jag köpte några ifall att.
Håller med men ändå kanske inte....  Jag har än så länge lite svårt att vänja mig med kulören nougat. Byggde ihop efter att ha kompletterat från B&P så skeppet får stå i torrdocka (när den ställningen nu blir klar...).
Det ska bli intressant och se andra ge sig på de här bitarna och bygga skepp. Är inte riktigt redo än :o

Kwagge


CopMike


Myko

Äntligen dags att köpa CMF! Har nog inte gjort det sen serie 6.

embe

Skjutsade dottern till sin studieort i helgen, "råkade" ta en omväg förbi Örebro. Kom ut från ebrix med en burk bitar som blir en utmaning för mig, ska bli kul att se vad det går att bygga ihop detta. Dottern fick med sig . I veckan passerar jag Örebro igen på jobbresa, blir kanske en burk till :)

Burk från eBRIX by em - be, on Flickr

Bitar i burken by em - be, on Flickr

642 bitar, en burk kostar 129 kr vilket ger ett bitpris på 20 öre,




Kwagge

Citat från: Kwagge skrivet 29 augusti 2021 kl. 20:30
:) ;D

Öppnade två av "slipsarna" igår. Varje slips innehöll en hel serie dock ej i samma ordning...

swestar

Väntat på att denna ska sjunka i pris... 1 173,73 kr via Amazon, taget. :-)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

CopMike

Citat från: swestar skrivet 03 september 2021 kl. 13:02
Väntat på att denna ska sjunka i pris... 1 173,73 kr via Amazon, taget. :-)
Grattis, jag borde ha väntat också :(!

swestar

Citat från: swestar skrivet 03 september 2021 kl. 13:02
Väntat på att denna ska sjunka i pris... 1 173,73 kr via Amazon, taget. :-)
Blev även en 581,14 kr, Amazon.
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

pehter aka ibbe

Äntligen finns 21828c01 i lager på B&P, billigare än på BL men knappast billiga för det  :(
Några 69912 slank med också, hade missat att det kommit en tredje storlek på traktormönstrade däck, bäst att passa på  ;D
Instruktioner till en del av mina byggen.   Flickr

klossen21

Jag köpte 16 kg Lego som jag tänkte att ungarna skulle ha. De hade egentligen inte någon  brist på varan sen tidigare men jag fick partiet för 500 så det var lika bra att slå till.

När jag kom hem upptäckte jag att det var en herrans massa bruksanvisningar med. Mest star Wars och allmänt rymdlego men också bionics och Harry Potter.

Uppskattningsvis 20 mellanstora satser och massa mindre.

Om alla bitar och gubbar finns kvar vet jag inte men jag fick en känsla av att det var viss ordning på torpet så kanske är många satser kompletta.

Inga kartonger fanns.

Efter att ha kollat Ebay så inser jag att dessa är värda en hel del pengar.

Frågan är nu om jag ska sälja allt som ett parti eller bygga ihop och kolla upp hur kompletta satserna egentligen bär.  Det lutar åt att bygga ihop dem.

Säljer jag dem så går pengarna till att köpa fyrkantiga bitar till ungarna, det var såna jag har ute efter egentligen.

andreaseldh

Citat från: klossen21 skrivet 12 september 2021 kl. 15:08
Jag köpte 16 kg Lego som jag tänkte att ungarna skulle ha...

Självklart ska du bygga ihop allt som det finns instruktioner till. Då kommer du att (åter)upptäcka hur roligt det är. Sedan kommer du tycka att seten är för vackra för att sälja, så du väljer att visa upp på en hylla istället. Välkommen till Swebrick!

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.