Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Record

Citat från: o0ger skrivet 02 maj 2016 kl. 19:55
Citat från: erik1107 skrivet 02 maj 2016 kl. 19:34
Var inga jättefynd i det förutom en komplett med många ovanliga mörkblå bitar. Nu gäller det bara att fundera på vad de kan användas till :)

Där har du ju några dyrgripar. De mörkblå valven är ju värda en del ;)

Jag minns när jag själv ropade in detta set på tradera för typ 300:-, just för de mörkblå valven 3308, då kostade de typ 150kr st på BL.
Friskt satsat, hälften vunnet..

o0ger

Hmm, de måste ha dykt upp i en lugbulk eller nåt. Eller så är marknaden mättad.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Magnusengstrom

Citat från: o0ger skrivet 02 maj 2016 kl. 20:30
Hmm, de måste ha dykt upp i en lugbulk eller nåt. Eller så är marknaden mättad.

Dem kom i ett nytt set för tre år sedan.

erik1107

Oj, 150kr/st alltså, och jag som tyckte att 30kr/styck var mycket :)
Magnusengstroms förklaring är nog skälet till att de ändå sjunkit rätt mycket i pris.

andreaseldh

Idag köpte jag två st Kalle Anka & C:o och en LEGO STAR WARS-tidning och fick på så sätt dessa polybags:

o0ger

Satt och velade bra länge men beställde till slut General Grievous och Captain Phasma från Webhallen. Mycket bra delar där. Jag kommer nog aldrig hitta dem till ett bättre pris.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Markus

Det blev lite May the 4th Lego inköpt. Dels , och från Webhallen men även från S@H, hade mycket VIP-poäng plus att det var 10% rea, så jag införskaffade lite större set och   :)

Magnus den store

Har suttit och velat länge innan jag bestämde mig för att hoppa över årets May the Fourth be with you - igen. Det blev ett litet tröstköp på B&P istället, för några framtida Pluppsala-byggen och PACB (om det kommer fortleva).
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

SvanteOlof

Citat från: Magnus den store skrivet 06 maj 2016 kl. 22:17
Har suttit och velat länge innan jag bestämde mig för att hoppa över årets May the Fourth be with you - igen. Det blev ett litet tröstköp på B&P istället, för några framtida Pluppsala-byggen och PACB (om det kommer fortleva).

Det kommer fortleva.
ordvits: studsmatta = 4186

Peter

Nu är lego-budget tömd. :-(
Jag var på Lego Inside Tour i förra veckan. Inköpen gjordes alltså inte "idag", men jag packade ur bilen idag. Det blev diverse Lego-satser, och totalvikten på dem blev 58,5 kg. Så nu finns det att bygga ett tag framåt.

Peter S


Manne

Citat från: Peter skrivet 16 maj 2016 kl. 13:37
Nu är lego-budget tömd. :-(
Jag var på Lego Inside Tour i förra veckan. Inköpen gjordes alltså inte "idag", men jag packade ur bilen idag. Det blev diverse Lego-satser, och totalvikten på dem blev 58,5 kg. Så nu finns det att bygga ett tag framåt.

Kan vi inte få se en bild på denna hög av lådor..

Med vänlig hälsning, Manne
Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr

Sockerbit

Det vill jag också se en bild på!  :)

raarghh

#5953
Klickade hem för lite helgbygge. Blev även två Creator set och

Webhallen hade så bra priser så kunde inte motstå dessa:

- det nya City vulkan-startersetet.




Kwagge

Blev bla två nya set på Webhallen idag.. o

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.