Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Mikael Sol

Av nån anledning sköt jag hela tiden på att köpa 8404, så tillslut fanns den inte kvar i sortimentet, men i det settet var det bara spårvagnen jag ville ha. Resten tyckte jag såg ointressant ut, så det var inte riktigt försvarbart. Ångrar det dock nu, men så är det ofta med de set man aldrig skaffade. I alla fall så gjorde det mig extra angelägen att skaffa detta set så fort jag fick tag på det.

Citat från: mssm skrivet 25 maj 2015 kl. 20:47

Haha, dagens köp för mig med!
Måste-köp sedan första bilden dök upp!
Har du 8404 sen tidigare?

papillion

Eftersom en veckas semester hägrar och Italien blir nästa anhalt så firades detta in med en , en och en !

De två arméerna börjar ta sig!

/papillion

TrickBrick

Har fått hem flera Bricklink beställningar senaste dagarna ( b.la från forum medlemmar ).
Men väntar fortfarande på den första orden jag la som naturligtvis innehåller just de bitarna jag behöver för att komma vidare  >:(

Magnus den store

Beställde lite prylar från Arealight (tredjepartstillverkare) som jag fick idag. Höftskynken, huvor, mantlar, sjalar och en Darth Talon. Köpte bara ett fåtal, då jag inte tänkt ha det för armébyggnad. Tänkte att manteln är bra för att skapa en stämning av att det blåser. Bitarna är tillverkade i en mjukare, flexibel plast.


Dark green soft items by Arealight


Dark tan soft items by Arealight


Darth Talon with Loincloth by Arealight
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

swedish_kitsune


Silence101

AAAhhhhh. Jag rusar med dig :)
Själv köpte jag en stor låda med begagnat lego idag. Får se vad jag fick. Återkommer.
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

Nybohov Creation Ltd.

#5286
Klämde fram en korvgubbe och en kung på Coop i Västberga i dag. Fint.

Jag fattar inte varför korvgubben ser glad ut - det måste vara ett värdelöst jobb. Måste byta till en surt ansikte. Tips på det?
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

swedish_kitsune


Nybohov Creation Ltd.

Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Nosferatu

Det är ju livsfarligt att gå med här! Jag har spenderat mer på Lego de senaste dagarna än jag gjort på flera år! Tack för all inspiration ;)
Igår blev det lite smått och gott från Tradera och Bricklink. Mest Minifigs och smådelar. En idé till ett skräck/äventyrs-bygge håller på och formar sig.
Illustratör som är väldigt förtjust i minifigs.

Magnusengstrom

Citat från: Nosferatu skrivet 28 maj 2015 kl. 11:16
Det är ju livsfarligt att gå med här! Jag har spenderat mer på Lego de senaste dagarna än jag gjort på flera år! Tack för all inspiration ;)
Igår blev det lite smått och gott från Tradera och Bricklink. Mest Minifigs och smådelar. En idé till ett skräck/äventyrs-bygge håller på och formar sig.

Välkomen.

Skynda långsamt annars så kommer du tappa intresset fort.

Peter S

Citat från: Magnusengstrom skrivet 28 maj 2015 kl. 12:46
Citat från: Nosferatu skrivet 28 maj 2015 kl. 11:16
Det är ju livsfarligt att gå med här! Jag har spenderat mer på Lego de senaste dagarna än jag gjort på flera år! Tack för all inspiration ;)
Igår blev det lite smått och gott från Tradera och Bricklink. Mest Minifigs och smådelar. En idé till ett skräck/äventyrs-bygge håller på och formar sig.

Välkomen.

Skynda långsamt annars så kommer du tappa intresset fort.
Det beror nog på personlig läggning. För vissa är det bättre att få fördjupa sig utan begränsningar.
Ser fram emot att få se skräck-äventyrsbygget!

o0ger

Var en sväng på BR idag. De hade fått typ alla sommarens set. Jag köpte en och en för att få klämma lite på några nya bitar.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Kwagge

Citat från: o0ger skrivet 28 maj 2015 kl. 14:05
Var en sväng på BR idag. De hade fått typ alla sommarens set. Jag köpte en och en för att få klämma lite på några nya bitar.

41098 köpte jag i måndags med samma syfte  ;)

Nosferatu

Citat från: Peter S skrivet 28 maj 2015 kl. 12:50
Citat från: Magnusengstrom skrivet 28 maj 2015 kl. 12:46
Citat från: Nosferatu skrivet 28 maj 2015 kl. 11:16
Det är ju livsfarligt att gå med här! Jag har spenderat mer på Lego de senaste dagarna än jag gjort på flera år! Tack för all inspiration ;)
Igår blev det lite smått och gott från Tradera och Bricklink. Mest Minifigs och smådelar. En idé till ett skräck/äventyrs-bygge håller på och formar sig.

Välkomen.

Skynda långsamt annars så kommer du tappa intresset fort.
Det beror nog på personlig läggning. För vissa är det bättre att få fördjupa sig utan begränsningar.
Ser fram emot att få se skräck-äventyrsbygget!
Jo, intresset blossar upp men det har också funnits väldigt länge. Lite Lego-periodare kan man säga.
Vi får se vad det kan bli för bygge men några små miljöer skall det bli i alla fall. Bra sak tt göra på sommarkvällarna.
Illustratör som är väldigt förtjust i minifigs.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.