Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

SvanteOlof

#4770
Glädjen är stor. Syster och bror. Syster och bror. Jag följe min fru på megaloppis var jag köpte ett långt ifrån komplett för 50kr och vidare , , och för endast 130kr. Spelen är uppbyggda kanske en gång och annars orört så där känns det som ett fynd. Borgen är repig och smutsig och de flesta bitarna saknas barför priset kan diskuteras men några bitar som nog kommer till användning följde med.


Edit: länkarna funkar inte? Konstigt numren är väl rätt?
ordvits: studsmatta = 4186

Vibora

Citat från: SvanteOlof skrivet 23 november 2014 kl. 13:16
Edit: länkarna funkar inte? Konstigt numren är väl rätt?
Spel ligger under gear på BL, inte under set. Därför fungerar inte set-knappen för spel.

SvanteOlof

#4772
Aha. Jaja. Tack. Jag sorterade just http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?G=3844 och vartenda bit följde med (en grönklädd tyngdlyftare minifig som bonus). Det som saknades var dock instruktionerna/regelhäftet. Någon som har dem och vill förklara dem kort? Borde kunna finnas pålinjen för nedladdning ifs.


::) edit: japp. Hittade pdfen på lego.com
ordvits: studsmatta = 4186

Zynx

Inköpt ett st och en på ebay, nu ska jag bara lyckas få hem dem också :-)

swestar

Citat från: Zynx skrivet 23 november 2014 kl. 20:20
...en ...
var mitt första lego-köp efter "Dark Ages" eller rättare sagt. Jag skulle bara köpa det setet när jag gick in i affären men kom ut med 1 st 3st (under halvapriset), 3st (under halvapriset) och 1 st (som jag köpte en till av en vecka senare)   :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

erik_b

Köpte battle for hoth-spelet och 3 simpsons minifigs på BR för totalt 112 kr, där de drog 25% på rea-produkterna också (inte för att jag klagar på det).

lindyhep

Japp...br tog 3 för 2 o sen 25% på minifigsen. 9 st för 113kr kom vi hem med. Mestadels till barnen. Friendsglasscykeln som också var tre för två var de inte lika generösa med i butik - inga 25% drogs. Men på nätet gjorde det så jag lämnade idag tillbaka två cyklar o en mini clone turbo tank o beställde samma på nätet istället.

andreaseldh

Idag anlände Julklappen! Men den kostade bara 149 kr så jag får hitta på något ytterligare för en krona...

Risgrynsgrot


Studley Heinsbergen

Köpte NÄSTAN en låda minifigs, serie 12, på Webhallen. Killen som betjänade mig verkade ha noll koll. "Uhuh, en låda, eller 60 stycken påsar...". Kom tillbaka med en öppnad låda, som visade sig innehålla 58 påsar. Då ville han fylla på med fler påsar, "för det finns hur många som helst på lagret, och de är likadana!". Jag ville dock ha en oöppnad låda. Men nej, det fanns bara en till, även den öppnad, med, givetvis, 59 påsar. Så jag åkte hem tomhänt. När inte ens supernördiga Webhallen får det rätt, vem ska en då lita på? :(

Man_utan_namn

Står nu också på webhallens hemsida att hel kartong "är för hel låda av 71007, dvs 60 st lösa förpackningar."

Synd när priset annars är helt okej på 1090 kr.

nicklas_gbg

Köpte mig en LEGO City julkalender :-)

andreaseldh

Hur kommer det sig att jag alltid lyckas hitta en BR-butik när jag egentligen letar efter något annat? Idag blev det min tredje röda helikopter efter barndomens och något senare. Ska man även räkna med helikoptrar av andra färger har jag även , och . Minns inte om jag har köpt ännu...

Surf Green

Köpte mig borgen idag på lekia för 879:- , inget fynd kanske men ok pris.
Sen köpte jag igår SW-kalendern 2014 på Coop för 199:-, måste ju ha Darth Vader som tomte! :)

Silence101

Då har jag och grabben utnyttjat Kelloggskupongerna idag.
4 minifig serie 12 för 25:- kändes bra.
4 mixels för 70:-
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.