Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

shiftaltcmd

Beställde spelet Lego Hobbit med extra Bilbo figur från game.co.uk.
De hade 5£ rabatt med kod idag. Porto 3£. Totalt 33£.

Verkar ju som att spelet kommer att kosta över 400 kr i Sverige utan Bilbo-figur.

Kvarnbacka

Köpte två Batman-set ( och ) på Stor & Litens hemsida. 618 kr för båda och fraktfritt, plus att det verkar ha varit de sista de hade på lager, vilket gör att det känns extra bra.  8)

AndersI

Boken "The big unofficial LEGO builder's book" (tack Jaxne!). Man blir riktigt sugen att bygga stad i mellanskala efter att ha bläddrat igenom den.

swestar

"The LEGO Adventure Book, Vol. 2"  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Stoffe

Vågade mig över landskapsgränsen och in i Östergötland efter att ha ringt på en blocketannons om lego.
Väl hemma och efter en grovsortering av den blandade delen av loten visar det sig vara betydligt mer mega bloks och dylikt än vad jag kunde uppskatta det till när jag var hos säljaren, lite knappt 2 kilo, får ta det som en lärdom till nästa gång jag köper begagnat lego på det sättet att vara mer uppmärksam vad det är för plast.

Den stora anledningen till att jag köpte loten var dock technic Space Shuttle, ska bli kul att bygga ihop! dock är setet ej komplett. Några andra set (ej heller de kompletta) som var med var , och x-wing.

Majkel

Citat från: Anders67 skrivet 01 april 2014 kl. 23:03
Köpte på mig ett gäng LBG 3676 till en bro jag pillar med - men fasen va dyra de va 50 kr styck och jag behövde 24 st!

jag hittade en idag! blev lite extra glad med tanke på dess prisnivå, sedan insåg jag att den är gammelgrå... den gick tillbaks till lådan :)  Förresten är UCS modellerna riktigt imponerande, tänk om man skulle inreda ett SW-rum  :-\

oskbl

#4371
Citat från: Stoffe skrivet 11 april 2014 kl. 01:21
Vågade mig över landskapsgränsen och in i Östergötland efter att ha ringt på en blocketannons om lego.
Väl hemma och efter en grovsortering av den blandade delen av loten visar det sig vara betydligt mer mega bloks och dylikt än vad jag kunde uppskatta det till när jag var hos säljaren, lite knappt 2 kilo, får ta det som en lärdom till nästa gång jag köper begagnat lego på det sättet att vara mer uppmärksam vad det är för plast.

Den stora anledningen till att jag köpte loten var dock technic Space Shuttle, ska bli kul att bygga ihop! dock är setet ej komplett. Några andra set (ej heller de kompletta) som var med var , och x-wing.

Tror jag såg den annonsen, det var i Mjölby? Var också lite sugen pga 8480, men ringde aldrig på den. Fördelen med blocket är ju att man oftast hämtar sakerna själv, och kan då granska det, men tycker det kan vara lite stressande också.

Edit: själv köpte jag en på TRU i Linköping, de har haft några för ~725:- en längre tid, igår slog jag till då de har 25% SW rabatt.


Stoffe

Stämmer, Västra Harg utanför Mjölby. Till , vars box var hel men ganska sliten, var det även med ett helt orört klistermärkesark, måste vara ganska ovanligt att hitta antar jag? :)

nicklas_gbg

Häromdagen blev det ett godståg (7939) för 1200:- och ett paket med 650 klossar (6177) för 190:-, dessutom fraktfritt, från Heaven4Kids. Kändes som bra pris.

andreaseldh

#4374
Citat från: Stoffe skrivet 11 april 2014 kl. 01:21
Den stora anledningen till att jag köpte loten var dock technic Space Shuttle, ska bli kul att bygga ihop!

Själv hämtade jag idag City-varianten som jag köpt från brittiska Amazon. Nu när förlagan inte längre flyger, måste man ju ha en i Lego! Jag hade även köpt min favoritfigur från Legofilmen, Benny, som penna. Han är c:a 11 klossar hög, se här en storleksjämförelse med en vanlig figur och den kombinerade nyckelringen/ficklampan. Benny har rörliga händer och armar, och hans syrgastuber är som sig bör gjorda i ett annat plastmaterial än resten. Intressant är dock att de fäster runt huvudet, och inte runt halsen som det var i original.

Roger Brickjet

Citat från: andreaseldh skrivet 15 april 2014 kl. 22:11
[...]
Benny har rörliga händer och armar, och hans syrgastuber är som sig bör gjorda i ett annat plastmaterial än resten. Intressant är dock att de fäster runt huvudet, och inte runt halsen som det var i original.
Snygg att ha på skrivbordet men pennan ser inte ut att vara så trevlig att skriva med, funkar den bra?

andreaseldh

Ja den går att skriva med, men precis som du befarar är det inte särskilt bekvämt. Den är smal och konstig i spetsen och huvudet är i vägen för pekfingerknogen. Verkar vara gjord för barnhänder. Självklart finns även andra figurer, på rak arm Emmet, Wildstyle och Dumsnut.

Och apropå Dumsnut, så fick jag idag hem ett paket från Lego med bl.a. ett armbandsur med honom på.

bileam

Citat från: andreaseldh skrivet 17 april 2014 kl. 01:25
Ja den går att skriva med, men precis som du befarar är det inte särskilt bekvämt. Den är smal och konstig i spetsen och huvudet är i vägen för pekfingerknogen. Verkar vara gjord för barnhänder. Självklart finns även andra figurer, på rak arm Emmet, Wildstyle och Dumsnut.

Och apropå Dumsnut, så fick jag idag hem ett paket från Lego med bl.a. ett armbandsur med honom på.
Och en vanlig polis, som pryder mitt skrivbord hemma.

andreaseldh

Ja, det var väl ingen som trodde att jag köpte Benny för att jag behövde en penna?

o0ger

#4379
Idag köpte jag , , , , och på BR. (Lego Mixels)

Jag har fastnat för dessa. Jag kommer nog samla på mig alla serier. De kostar ungefär lika mycket som CMF men innehåller mycket bättre delar (enligt mig, som inte direkt bryr mig alls om minifigs).
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.