Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Risgrynsgrot

Kunde inte köpa så mycket idag på rean i den lokala leksaksaffären då jag redan handlat på amazon rea , men då det var 40 % så blev det ändå en lego city adventkalender samt jabbas sail barge för sammanlagt 720 kr.

mordatre

Blev en adventskalender (SW) hos handlaren. 209:- var väl ok. Kommer dock inte köpa en massa av dem ifall förra omgångens CDON-kalenderköp upprepar sig.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Valrukh

40% på allt Lego idag på Liten Blir Stor i Örebro. Massor med folk, men var snabbt inne vid kassan och plockade en för 2600:-  8). Stötte ihop på flera i folkhavet som undrade om det fanns fler - var det Swebrickare, kanske?
Alla är vi barn i början, och sen växer vi upp och fortsätter bygga med Lego.

maggavil

Då stod jag bakom dig i kön... och åkte i samma hiss :D Trodde att du tog den enda/sista 10188, men de hade fler!

jalappe

Blev Toys"R"Us Kungens Kurva idag. Usch hatar stressen som blir vid rusher, och nästan värt att betala lite mer för att slippa sådant. Men blev lite inköpt iallafall. Dem hade så att det räckte till dem som var där vid öppningstid. Inte alltid fallet är sådant vid större reor.


Klurfigur

Häromdagen rasslade det ner ett paket från KRAM/BL i postboxen. :) Jag håller på att samla ihop diverse användbara tekniklegobitar för att bland annat kunna bygga (bättre varianter av) 8053 och 9397. Nästa lösviktsbeställning blir kanske från Brick Owl.

andli

på toy r us i kungens kurva, tyvärr hade de inte fått in årets julkalendrar än (vilket ica har...)

Mest ute efter fjärrkontrollen, tänkte göra mig en egen datorstyrd (via web/nätverk...) :)
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

carlmagnuso

Jag  var inne i Lego store i Köpenhamn och plockade upp 1 st Winter Village Market. Winter Village-samlingen är snart komplett :-)

pehter aka ibbe

Plockade ihop lite PF grejer på Lego shop, motorer och sändare. Var inga problem att få fraktfritt  :)

Ska bli intressant att testa med fjärrstyrning.
Instruktioner till en del av mina byggen.   Flickr

Anders67

#3924
Inne på legoshoppen hittade 1x1 round tiles i LBG på pick-a-brickväggen! Det bidde några såna i en mugg:-)

Edit: inne i LEGO shoppen i Köpenhamn....

Eigenbrötler

Citat från: Anders67 skrivet 30 september 2013 kl. 16:47
Inne på legoshoppen hittade 1x1 round tiles i LBG på pick-a-brickväggen! Det bidde några såna i en mugg:-)

Edit: inne i LEGO shoppen i Köpenhamn....


hur mycket kostar en mugg och hur stor är den?
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Anders67

Citat från: Eigenbrötler skrivet 30 september 2013 kl. 23:06
Citat från: Anders67 skrivet 30 september 2013 kl. 16:47
Inne på legoshoppen hittade 1x1 round tiles i LBG på pick-a-brickväggen! Det bidde några såna i en mugg:-)

Edit: inne i LEGO shoppen i Köpenhamn....


hur mycket kostar en mugg och hur stor är den?

Det finns två storlekar, jag gissar att den stora är ca 5-6 dl och den lilla hälften så stor, den stora kostar ca 150 sek!

Jesperallen

Och man borde få plats med minst 3000 såna tiles i den burken, borde vara ett ok pris?

mechamike

Citat från: Anders67 skrivet 30 september 2013 kl. 16:47
Inne på legoshoppen hittade 1x1 round tiles i LBG på pick-a-brickväggen! Det bidde några såna i en mugg:-)

Edit: inne i LEGO shoppen i Köpenhamn....

Haha.. det kan jag tänka!  Skulle gärna fyllt en stor mugg själv med dessa.. det börjar sina i mitt förråd efter lite Mocande..
?

Eigenbrötler

#3929
Citat från: Jesperallen skrivet 01 oktober 2013 kl. 07:18
Och man borde få plats med minst 3000 såna tiles i den burken, borde vara ett ok pris?

Haha ja eftersom S@H PaB tar 0.68 kr styck för dem, så är det väl rätt så överkomligt...

Jag önskar så att de kunde ha en svensk butik...


Edit:

Brukar inte folk påstå att köpenhamns PaB är dyrare än den borde?
150 låter ju väldigt rimligt tycker jag.
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.