Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Hittat på nätet/andras byggen.(samlingstråd)

Startat av Teabox, 13 december 2010 kl. 13:06

Föregående ämne - Nästa ämne

Lordflintstone

Vet inte i vilken tråd detta skulle höra hemma. I en ny skryt tråd/dunka på ryggen tråd?

Efter lite mer en ett år i föreningen måste jag nu dunka Swebrick och dess svenska byggare på ryggen.
Det är en SJUKT bra standard här, har jämfört lite med andra RLUGar.
Swebrick höjer/pochar nya byggare med tips o råd. För inte tala om det öppna armar man välkomnas i.
FB grupper verkar standarden vara lite mer nybörjare men det är lätt att imponera på folk i utländska grupper, det måste vara ett kvitto på vår höga standard här.
BRA klossat ALLA och fortsätt ha kul så kommer vi se till att Swebrick blir legendarisk, för att snacka Pokémon språk. ;)

Lordflintstone

#1291
Citat från: Lordflintstone skrivet 13 december 2016 kl. 08:59
Vet inte i vilken tråd detta skulle höra hemma. I en ny skryt tråd/dunka på ryggen tråd?

Efter lite mer en ett år i föreningen måste jag nu dunka Swebrick och dess svenska byggare på ryggen.
Det är en SJUKT bra standard här, har jämfört lite med andra RLUGar.
Swebrick höjer/pochar nya byggare med tips o råd. För inte tala om det öppna armar man välkomnas i.
FB grupper verkar standarden vara lite mer nybörjare men det är lätt att imponera på folk i utländska grupper, det måste vara ett kvitto på vår höga standard här.
BRA klossat ALLA och fortsätt ha kul så kommer vi se till att Swebrick blir legendarisk, för att snacka Pokémon språk. ;)

För att fortsätta hylla Svenska byggare på nätet så länkar jag artikel om hur stor TBB har blivit. Detta kan man ha i åtanke när man kan konstatera att det är fler Swebrick är som blivit publicerade där.
http://www.brothers-brick.com/2016/12/14/its-the-10th-anniversary-of-brothers-brick-com-news/#more-81459

lingonfil

Citat från: Lordflintstone skrivet 16 december 2016 kl. 19:45
För att fortsätta hylla Svenska byggare på nätet så länkar jag artikel om hur stor TBB har blivit.

Var är länken brorsan?


Anders67

Eftersom det pågår en tävling här på forumet så passar det ju rätt bra med detta

Fairmont Royal York hotel in Toronto Ontario by Jeff VW, on Flickr

Anders67

#1295
Brothers Brick har lagt upp 10 byggen som tävlar om årets bygge. Jalex har byggt 2 av dessa.
Swebrick håller tummarna att det blir en svensk vinnare.

http://www.brothers-brick.com/2016/12/22/shortlist-announced-for-brothers-brick-lego-creation-of-the-year-2016-news/



fork


Sockerbit

Fantastiskt! såg bild på bygget, men filmen lyfte det enormt. Bra ljudspår också.

lingonfil


Teabox


Magnus den store

Snyggt men väldigt bitintensiv. Jag testade bygga lite igår. Eftersom jag inte har 32028 i några stora mängder provade jag med den längre 4510, men då såg det inte alls lika bra ut. Blir till att investera i några hundra (några tusen?) 32028. Kan man hoppas på bulken?
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

drdoddo

Snubblade över den här tråden på Flickr och man blir ju lite lätt imponerad. Har sett flera av byggena tidigare men att se alla efter varandra blir helt galet. Sen är ju "the trash-talk" helt underbart :)
https://www.flickr.com/groups/2167827@N22/discuss/72157664207199745/72157661886820743

Magnus den store

Han har uppgraderat muren med lite fler bitsorter. Guldtackan i lbg blir en ganska snygg toppsten.


wall technique No. 6 "Upgrade" by Simon NH, on Flickr


round wall by Simon NH, on Flickr
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.