Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Hittat på nätet/andras byggen.(samlingstråd)

Startat av Teabox, 13 december 2010 kl. 13:06

Föregående ämne - Nästa ämne

shutter

Citat från: stigge72 skrivet 22 september 2013 kl. 23:47
Citat från: insurrection skrivet 19 september 2013 kl. 23:17
Det är väl knappt en digital MOC men vet inte riktigt vart jag ska posta annars, tyckte detta derrivat på "batman slaps robin"-memen var väldigt kul!
Det är ju Shutter! :D
Var tvungen att googla lite; Derivat i allmän mening är något som är bildat eller härlett ur något annat. Mem får jag lite olika svar på utan sammanhang. Gillar i alla fall grundidén att LEGO är för alla åldrar.  :P

insurrection

Citat från: shutter skrivet 26 september 2013 kl. 07:36
Citat från: stigge72 skrivet 22 september 2013 kl. 23:47
Citat från: insurrection skrivet 19 september 2013 kl. 23:17
Det är väl knappt en digital MOC men vet inte riktigt vart jag ska posta annars, tyckte detta derrivat på "batman slaps robin"-memen var väldigt kul!
Det är ju Shutter! :D
Var tvungen att googla lite; Derivat i allmän mening är något som är bildat eller härlett ur något annat. Mem får jag lite olika svar på utan sammanhang. Gillar i alla fall grundidén att LEGO är för alla åldrar.  :P
När det gäller "roliga bilder" på internet (även kända som "lolpics") så är en meme ett speciellt skämt/bildtyp och derivat är just att det är bildat ur något annat (i detta fall alltså den vitt spridda batman-slaps-robin-memen).

shiftaltcmd

Legolize it man som Brothers brick bloggar om använder en del svenska ord korrekt. Också riktigt duktig på photoshoppande.
http://www.brothers-brick.com/2013/10/21/mondays-arent-so-bad-after-all/
http://www.flickr.com/photos/lego_robots_7/

o0ger

Så, du följer också honom? :) Han är ju svensk, så det är inte så konstigt att han behärskar en del svenska ord. Även om det inte alltid är självklart.

Han är också mycket duktig på Photoshop. En av Sveriges bästa byggare enligt mig.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!


shiftaltcmd

Precis upptäckt honom.
Är han aktiv på forumet?

Citat från: o0ger skrivet 22 oktober 2013 kl. 15:07
Så, du följer också honom? :) Han är ju svensk, så det är inte så konstigt att han behärskar en del svenska ord. Även om det inte alltid är självklart.

Han är också mycket duktig på Photoshop. En av Sveriges bästa byggare enligt mig.

o0ger

Citat från: shiftaltcmd skrivet 22 oktober 2013 kl. 16:18
Precis upptäckt honom.
Är han aktiv på forumet?

Inte än, men jag har försökt locka honom lite.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

AndersI

Ett litet Brickshelf-fynd (hittat via lugnet.com) med Classic Space - http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=1042207 (Tryck Next så förs historien framåt)

http://news.lugnet.com/space/?n=37656 om ni vill läsa tråden från 2004...

Wineyard

Klossbutiken la ut detta bygge på sin fb-sida:



Någon härifrån? Fint var det i alla fall :)

Record

Citat från: Wineyard skrivet 26 oktober 2013 kl. 23:13
Klossbutiken la ut detta bygge på sin fb-sida:



Någon härifrån? Fint var det i alla fall :)

Måste väl vara Robban`s, detta är så bra så det är svårt att sätta ord på, helt grymt snyggt, en helt suverän detalj är ju hur taket och silon är, lite rostiga.

Absolut 10/10!!!
Friskt satsat, hälften vunnet..

stej123

Wow... Det snyggaste bygget jag sett på länge. Det rostiga taket är brutalt snyggt.

Anders67

#656
Film från Legoworld Holland som visar en city CB på ett trevligt sätt, gillar verkligen den grå resturangen med grön,vit, röda markiserna!


Majkel

Citat från: Record skrivet 26 oktober 2013 kl. 23:17
Citat från: Wineyard skrivet 26 oktober 2013 kl. 23:13
Klossbutiken la ut detta bygge på sin fb-sida:

Någon härifrån? Fint var det i alla fall :)

Måste väl vara Robban`s, detta är så bra så det är svårt att sätta ord på, helt grymt snyggt, en helt suverän detalj är ju hur taket och silon är, lite rostiga.

Absolut 10/10!!!

Wow! Väldigt snyggt. Jag blir sugen på att åka och se det live, någon som vet när det kommer vara på plats?

dalle

Alltid ett nöje att se Robbans byggen. Högsta klass.
Robban borde veta när den ska visas och var.

Record

Citat från: Majkel skrivet 27 oktober 2013 kl. 07:43
Citat från: Record skrivet 26 oktober 2013 kl. 23:17
Citat från: Wineyard skrivet 26 oktober 2013 kl. 23:13
Klossbutiken la ut detta bygge på sin fb-sida:

Någon härifrån? Fint var det i alla fall :)

Måste väl vara Robban`s, detta är så bra så det är svårt att sätta ord på, helt grymt snyggt, en helt suverän detalj är ju hur taket och silon är, lite rostiga.

Absolut 10/10!!!

Wow! Väldigt snyggt. Jag blir sugen på att åka och se det live, någon som vet när det kommer vara på plats?


Man kan ju hoppas att han kan ta med den till tågträffen i E-tuna i vår, han hade med en annan fabrik förra gången, i samma färgskala, och det är det bästa bygge jag dittills hade sett, så denna måste man se live på nått sätt.
Vet inte vad det är med hans fabriker, men det får mig att gå igång på alla 8 cyl, alltså nått episkt snygga!!! :)
Friskt satsat, hälften vunnet..

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.