Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

ByggareDan

Köpte polisjakten och rosa leklådan från engelska Amazon för strax över 300kr.

/ByggareDan

Magnus den store

Trodde jag skulle göra ett Tradera-fynd idag men den gubben gick inte. Fick istället vända mig till BrickLink för ett tröstköp. Snart har jag några Classic Castle-arméer värda sitt namn.

Citat från: Ras 74 skrivet 08 maj 2013 kl. 06:58
Gjorde äntligen slag i saken och beställde Boba Fetts och Jango Fetts
jetpack från Arealight.
Jag vet att det inte är "riktigt" LEGO, men det är så här TLG borde
gjort sina jetpacks till den berömda fadern och sonen.
Fick hem dom igår, och dom är sjukt snygga!!
Beställde även deras hjälmar, men där gillar jag bättre Bobas från LEGO.

Kan rekommendera dessa varmt till alla LSW fantaster där ute.

Grattis, har länge suktat efter några av deras bitar! Hur är kvaliteten på plasten? Finns det några tecken på transparens i motljus?
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

krakfot

Fick hem min 4maj beställning idag, men frågan är vaför kan inte LEGO sköta sig. Får lådan öppnar den och där ligger "den exlusiva postern" hopptryckt i ett hörn, extremt skrynklig, tror inte jag skulle fått den skrynkligare om jag försökt själv. På mina försök att beställa från LEGO direkt så har ingen beställning gått smärtfritt, tur för dem att de har en bra support men man tycker det borde vara lättare att göra rätt från början...

MartinAberg

Blev ett nätt litet Blocketfynd idag för ynka 450:-, saknar dock några delar i Mindstormet (tyvärr), men är helt komplett och enbart lastbilen är byggd, resten ligger i sina påsar :)
Fanns även ett Spier-Man set enligt beskrivningarna som följde med, men det återstår att se...



AnneLie67

Inte alls planerat men när jag fick syn på i Brio/Babyproffsen's butik idag, så kunde jag inte låta bli!  ;D


bjomark77

Tänkte ta det lugnt med Legoköp ett tag. Men så var jag förbi ToysRUs. Och nu kostade , Republic Frigate, 850:- men så var det ju Star Wars rabatt på 25% i butiken, så då blir ju bara priset ca 640:-/st.

Så det blev 2 st som jag ska parta ut i Min Brick Butik.

Och väl i kassan fick man med ett par planscher och klistermärken och även ett par , Umbaran MHC.

TrickBrick

Senaste veckans inköp samlat i en post

En av vardera , , , &

2st & 1st

2st

30st blandade Minifigs serie 10

Å jag som inte skulle köpa LEGO denna månad  :o

ByggareDan

Hoppsan om det där var bara senaste veckan så ska vi ha i åtanke att det är dryga 2 veckor kvar på din legoinköpsfria månad.
Men du får se det som ett gott syfte staten fick in moms och dom vet vart dom har dig, nu har du ju inte tid att ränna på stan och supa och slåss. Så ur ett samhällsperspektiv så var det en bra investering.

/ByggareDan


malmen

Jag tänkte också ta det lugnt med LEGO-köp ett tag framöver, men det har väl gått sådär :P Har gjort ett antal BL-beställningar för att få klart alla bitar till min Tie-hangar och det kanske har råkat hänga med lite extra bitar i någon order, eller i alla...  ::)

boba johan

Idag köpte jag ett på blocket för 250, ok pris när man kunde hämta på cykel

de Gothia

4 st serie 10! En romare, två krigarkvinnor och en basebollbollspelare... Ganska nöjd med tanke på att jag bara tog på måfå! Men vad ska man med en basebollspelare till?!:) passar ju inga borgbyggen!

Magnus den store

Citat från: de Gothia skrivet 12 maj 2013 kl. 15:37
4 st serie 10! En romare, två krigarkvinnor och en basebollbollspelare... Ganska nöjd med tanke på att jag bara tog på måfå! Men vad ska man med en basebollspelare till?!:) passar ju inga borgbyggen!

Nej, en baseboll-spelare har du ingen användning av. Du behöver 9 och 9 ;) Krigarkvinnans sköld passar däremot perfekt till borgbyggen.

Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

KizzE

Citat från: de Gothia skrivet 12 maj 2013 kl. 15:37
4 st serie 10! En romare, två krigarkvinnor och en basebollbollspelare... Ganska nöjd med tanke på att jag bara tog på måfå! Men vad ska man med en basebollspelare till?!:) passar ju inga borgbyggen!


Jag köper gärna den av dig :)

janimakaj

idag blev de en rejäl PaB och bricklink beställning! något jag ska ha till ett framtida projekt som ska va klart till träffen i höst :)
Unless you try, you will not know if it works! ;)

Brickchaser

Det blev 1st från CDON.
Med fraktfritt och en rabattkod blev det 69kr.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.