Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

insurrection

Citat från: lindyhep skrivet 11 juni 2012 kl. 20:09
Citat från: insurrection skrivet 11 juni 2012 kl. 20:03
Haha, va?! Har du avlägsnat trycket? Hur? Och varför?
Samlar du på monokroma figs eller nått?

Jag gissar att den står i en 'Ribba' tillsammans med några till figurer
http://www.swebrick.se/index.php?topic=980.msg53982#msg53982
Ah, så klart :) Hade väl för mig att jag sett någon posta bild på sådana figs här någonstans...

Stigge72

Ett tempel som kastar ormar omkring sig () (delvis pga tegelbitarna) och en serie 6-minotaur.

Magnus den store

Citat från: lindyhep skrivet 11 juni 2012 kl. 20:09
Citat från: insurrection skrivet 11 juni 2012 kl. 20:03
Haha, va?! Har du avlägsnat trycket? Hur? Och varför?
Samlar du på monokroma figs eller nått?

Jag gissar att den står i en 'Ribba' tillsammans med några till figurer
http://www.swebrick.se/index.php?topic=980.msg53982#msg53982

Ja, jo, så är det. Det började lite lätt för herrans massa år sen med fyra stycken. Sedan märkte jag att det gick att göra monokroma figurer i fler färger, och då var jag fast i träsket. Nu kan jag köpa ett enbart p.g.a ett par mörklila händer. ::)

Jag har i alla fall blivit bloggad och det är en fjäder i hatten som heter duga:
The Brothers Brick: All the pretty colors

Jag tar bort tryck med Mr Muscle Keramikrent. Jag vet inte varför jag gör det annat än att jag känner för det.

Trots att jag förstörde flygande holländarens huvud har jag fått användning för resten. Underdelen blev en växt, torson blev en clown med sombrero, och hatten hamnade på en pirat.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

lindyhep

Ikväll har jag varit på Webhallen och handlat. Sönerna fick varsin present på skolavslutningsdagen och då passade webhallen bra då en ville ha Lego och en nintendospel.
En Geonosian Starfighter blev det till sonen.
För egen räkning inhandlades Catwoman Catcycle City Chase och Skönhetssalongen . Den senare höll jag dock på att bli av med redan innan jag fått den från bilen och in i huset eftersom sonen snabbt sprang in till sina småsystrar och talade om att jag handlat något till dem med..... Jag lyckades trassla mig ur det.

Jag hade tänkt att köpa - planetsettet med Naboo - också till sonen men det glömde jag såklart och kom på lagom till vi kom till bilen.
Och när vi väl kom hem kom jag på att jag ju också tänkt att inhandla nåt Friends-set eftersom döttrarna skall på 6-årskalas på söndag och BR hade totalslut och heller inget annat bra. Så ja, det blir nog en vända till imorgon efter jobbet. (Och då "behöver" jag nog nåt mer till mig.....)

bjomark77

Köpte inte idag, men det kom hem idag. 3 st 3308 i Dark Blue, och lite andra delar till de 3 första husen.

mechamike

Raidade Nettobutiken i Hultsfred imorse.. Köpte alla Rebel Trooper Battle packs  ::) och sen ett extra mandalorian och ett Bra att ha lite Lego att bygga om nätterna blir lugna.. peppar peppar..
?

mordatre

En dränering och närstående resa gör att onödiga utgifter är förbjudna. Ändå var jag i lokala affären och fick tag på en S.7 spacemarine och ett Bespin planetset (måste ju ha Lobot), dessutom till fullpris.  :-[   Varför kan man inte låta bli att köpa Lego?
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

lindyhep

Citat från: mordatre skrivet 14 juni 2012 kl. 08:28
En dränering och närstående resa gör att onödiga utgifter är förbjudna. Ändå var jag i lokala affären och fick tag på en S.7 spacemarine och ett Bespin planetset (måste ju ha Lobot), dessutom till fullpris.  :-[   Varför kan man inte låta bli att köpa Lego?

Vilken tur att bara onödiga utgifter var förbjudna. Som du själv skriver "måste ju ha" :D

mordatre

Citat från: lindyhep skrivet 14 juni 2012 kl. 12:20
Citat från: mordatre skrivet 14 juni 2012 kl. 08:28
En dränering och närstående resa gör att onödiga utgifter är förbjudna. Ändå var jag i lokala affären och fick tag på en S.7 spacemarine och ett Bespin planetset (måste ju ha Lobot), dessutom till fullpris.  :-[   Varför kan man inte låta bli att köpa Lego?

Vilken tur att bara onödiga utgifter var förbjudna. Som du själv skriver "måste ju ha" :D

Nej det är sant. På planet väntar en också. Den är ju lite exklusiv så den måste man ha.  8)
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Softilog

Kom ett paket med UPS från amazon.it innehållande en styck   :)

bjomark77

Köpte inte idag, men det kom hem idag. Ytterligare 4 st 3308 i Dark Blue, och lite andra delar till de 3 första husen.

Pekblom

För ett par dagar sedan köpte jag lite begangnat lego på blocket efter ett tips här på swebrick.
Jag har egentligen lovat mig själv att inte köpa mer beg bitar men...
Jag köpte allt han hade (tre poster).
Mest för att få delarna i första posten, bitarna från tåget t.ex. 2924a Red Train Front, dörrarna 4181px1  och 4182px1, skjutdörrarna 2874, 2873 Hinge Train Gate OSV.
Andra posten var okej. Skicket var bra och där fanns som jag misstänkte även en del bitar till tåget. Posten innehöll för övrigt en rackans massa 30140 Log Wall, 301377/301367 Modified 1 x 2/4 Log och övriga bitar från ett legorado fort, en Raised Baseplate 6024px2 32 x 32 och Raised Baseplate 6261px1 32 x 48 och en massa bitar till Royal Knight's Castle , en Viking Line Ferry och en del annat.
Treddje posten en lådan med Teknik legot var riktigt kul. Innehöll bland annat en 884b Mindstorms  RCX 1.0, 9738 RCX fjärkontroll, 9756 Rotation Sensor, 9758 Light Sensor,  32467 hastighetsmätare. Lite andra sensorer. En Micromotor 2x2 2986, 3 st 9v 71427c01, 1st 4,5v 6216m2, 2 st 2838c01 och en massa annat kul. Men även saker jag inte hade sedan förut som 2st 40344 och 40345 i Trans-Clear och 2st 32271 Trans-Neon Green och Trans-Neon Orange, 2793c01 Pneumatic Cylinder Trans-Clear, Pneumatic  slangar I Trans-Clear. En massa annat Pneumatic  som x191c01 Blue Pneumatic Pump Small (5.5L) osv.
Kort sagt en hel del kul för pengarna framför allt en massa kul med att gå igenom bitarna.
Pris ca 110kr/Kg.
Ett super tack till Kwaggesom tipsade :D

Peacegrove

Idag gjorde jag det!
Efter så många år av "Tänk om jag hade haft ett tåg" utan att det blivit ett köp (även efter att jag kommit in i lego som vuxen) har jag nu gjort en beställning på ett. Valet hamna på Godståg för det är något med transport/frakt/industri som jag gillar just nu och gruvtemat har jag ett sug efter.

Hela beställningen:
() Godståg
() Lastbil med Tipp
() Mining Lastare och Tippbil

insurrection

Alltså känslan man får när man fått hem sin bricklinkbeställning och inser att biten som gjorde att man valde att handla i just den butiken från början inte finns med... och när man sen kollar upp sin egen beställning så beror det på att man på nått jävla sätt glömde att ta med den.
Haha, får väl skratta åt eländet och beställa nytt helt enkelt.

Skafte

Citat från: insurrection skrivet 21 juni 2012 kl. 02:08
Alltså känslan man får när man fått hem sin bricklinkbeställning och inser att biten som gjorde att man valde att handla i just den butiken från början inte finns med... och när man sen kollar upp sin egen beställning så beror det på att man på nått jävla sätt glömde att ta med den.
Haha, får väl skratta åt eländet och beställa nytt helt enkelt.

Alla som känner igen sig, hand upp!

*Hand upp*

::)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.