Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Manne

Även jag har fått en mindre lev från lego med bitar...

Utsidan på lådan...
Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr

Skafte

Jag fick idag en låda hemkörd med två Beatles-ubåtar och en sån däringa gratiskalender. Allt i perfekt skick. Tappa inte sugen, kamrater, plötsligt händer det!  :P

Ashman

Citat från: Skafte skrivet 08 november 2016 kl. 21:02
Jag fick idag en låda hemkörd med två Beatles-ubåtar och en sån däringa gratiskalender. Allt i perfekt skick. Tappa inte sugen, kamrater, plötsligt händer det!  :P
Haha, nej jag ska inte ge upp, var bara lite förbannad men nu har det gått över  :) :) :)

Anders67

Fick oxå hem en carterham och jag har aldrig problem med skador på embalage eller kartonger, Om skadorna beror på lokal hantering är det ju ännu mer skrämmande.

shiftaltcmd

Aldrig haft något problem med leverans från Lego.
Tror tyvärr att det ofta är i slutledet det händer.
Mitt utlämningsställe har t.o.m. byggt om och ut lagret för paket. De lastar alltid i och ur under tak. Frågar alltid efter leg. I början frågade de t.o.m. oroligt om paketet var skadat för att det rasslade så misstänksamt när de plockade fram men nu har de lärt sig.  :D

Finns ju ingen statistik på hur vanligt detta är:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23885124.abc

I tunnelbanan i Japan var de tre personer för att byta reklamskylt i vagnarna. En tog bort den gamla skylten, vikte försiktigt ihop den och stoppade den i väskan, den andre slätade ut och satte dit den nya och den tredje rättade till så att skylten satt absolut rakt.
Även om man är trött och grinig så kan man göra ett juste jobb.

Anna

Ja, har nog också känslan att det handlar om utlämningsstället. Har aldrig haft problem med Posten/Postnords utlämningsställe men många gånger haft problem med DHLstället. De har sett ut som någon hoppat på paketet. Kan ju vara DHL/Schenker också iofs, men utifrån att personer har problem vilket som så.

o0ger

Hat lagt 11 beställningar på BL denna vecka. Små och stora ordrar. Det är meningen att det ska resultera i två bidrag til Bricksets Star Wars-tävling.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

byStfn

Hämtade ut paket i förrgår från Lego via DHL/Postnord och de var välbehållna. Även två stycken förra veckan. Många här som har otur låter det som..

Manne

Inte köpte ,men fick ett idag som farsdag paket, bra koll kidsen har..

Med vänlig hälsning, Manne
Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr

JohanW

Beställde ett från Amazon för att motorisera Winter Holiday train. Blev billigare än att bara köpa motordelarna löst  :D

CopMike

Från LBS i Sawgrass Mills blev det en , en , en av varje & och en med B.A Baracus  8):

En stor PaB cup med bl.a. "fan favorite" 1x2 Plate i Sand Green och så två som bonus.

andli

#6131
Är det dit jag ska behöva åka för att få tag på en B.A :) Sannolikt billigare än bricklink...

edit: BR Drottninggatan hade en hemma, så nu blev inte mitt inlägg offtopic längre...
Men 169 kr för en minifig, vad har jag hamnat i för träsk nu.
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Skafte

Citat från: andli skrivet 16 november 2016 kl. 09:01
Men 169 kr för en minifig, vad har jag hamnat i för träsk nu.
'

Rookie!

MVH Chrome C-3PO och Bilbo med blå jacka

Hans B

Citat från: andli skrivet 16 november 2016 kl. 09:01
Är det dit jag ska behöva åka för att få tag på en B.A :) Sannolikt billigare än bricklink...

edit: BR Drottninggatan hade en hemma, så nu blev inte mitt inlägg offtopic längre...
Men 169 kr för en minifig, vad har jag hamnat i för träsk nu.

169 kr ... jag samlar på Batman-minifigurer, saknar tex SH002 (Comic-Con 2011) ... den senaste jag hittat till salu kostar 6000 kr  :o

andli

Precis, jag ser en oroande utveckling :)
Men BA var ju min barndomsfavorit tillsammans med macgyver...

Hade jag väntat några dar hade jag fått 20% rabatt..
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.