Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

BeardedNerd

Score! Ica Maxi fortsätter att vara pålitliga när det gäller CMF, 16 fräscha påsar införskaffade!

Kwagge

Citat från: BeardedNerd skrivet 19 augusti 2016 kl. 16:04
Score! Ica Maxi fortsätter att vara pålitliga när det gäller CMF, 16 fräscha påsar införskaffade!

Maxi Ystadvägen hade de med, inte på Toftanäs. Malmö detta..

Tre mexikanare o två bananer följde med hem

Tunguska

Plockade också upp några nya minifigs från ICA. Nöjde mig dock med dessa två. I alla fall till en början ...

Mina LEGO-byggen på flickr.

priest666

Fick denna gynnare med posten i dag  :) Skylten hade jag sedan tidigare och asken är med bara som lite storleksreferens...Sorry för mängden av bilder  8)
















robinnilsson403

De senaste dagarna har det blivit 6 stora koppar totalt, på 2 olika BS i New York. Hinner jag med några fler..? Två olika vinter/julset följde också med. Ska bli en liten display vid jul. :-)
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

swedish_kitsune

#6050
och båda lådor i perfekt skick  ;D
920 gick lös på 179 kr 1979, omräknat till förra årets inflationsnivåer så är det ca 640 kr.
Damn, lego var dyrt som knark förr i tiden också.


andreaseldh

Citat från: swedish_kitsune skrivet 28 augusti 2016 kl. 13:58
och båda lådor i perfekt skick  ;D
920 gick lös på 179 kr 1979, omräknat till förra årets inflationsnivåer så är det ca 640 kr.
Damn, lego var dyrt som knark förr i tiden också.

Ja, jag minns hur det tog en halv evighet att spara veckopengen så att man hade råd med traktorn för 285 kr. Men på ett sätt var det lättare förut, då hade man bara en sak i taget att spara till. Nu har man gott om pengar, men man måste hela tiden komma ihåg att ha kvar tillräckligt till mat och hyra och annat tråkigt. Just nu är jag i valet och kvalet om jag ska köpa en Trans-green 3001 för EUR 29,95, vilket märkligt nog motsvarar 285 kr.

andreaseldh

Nej, jag kunde inte låta bli! Det blev 3001:an för 285 kr.

priest666

#6053
249kr på Webhallen...Jag kunde bara inte motstå...Hmmmm bygga eller samla i oöppnad form...?  :)




Meh

Bricklinkade lite smått och gott till en liten SW marknadsplats jag tänkte bygga med sonen under hösten.
När jag fick fakturan visade det sig att jag landade på 1,06 kg och plötsligt var frakten dubbelt så dyr som jag hade räknat med. Gjorde såklart en liten kompletteringsbeställning på 9 hekto för att optimera fraktkostnaden och lyckades på så sätt göra av med ytterligare 685 kronor...  :o

andli

en CMF15 (egentligen på jakt efter 16 men de verkar inte ICA fått in norr om sthlm), en liter nötblod och massa istärningspåsar...
Inga konstiga blickar i kassan alla :)
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

ByggareDan

Blev 3 olika BL beställningar med lite fönster, bricks och plates till höghusvåningarna.

Citat från: andreaseldh skrivet 29 augusti 2016 kl. 01:47
Nej, jag kunde inte låta bli! Det blev 3001:an för 285 kr.

Gick in och kollade i statistiken för din bit: en såld det senaste halvåret och den köpte du, så inte direkt en vanlig bit.
Den vägde strax under 2.5gram så 400st på 1kg
Kilopriset blir då 285kr x 400st = 114'000 kr  :o

/ByggareDan

de Gothia

Köpte cmf 16 av en svensk bl butik. Äntligen!!! ;D

mssm

Köpte och köpte men fick två levererade idag av en bekant. Köpta inne i OS-byn!

Markurius

Citat från: mssm skrivet 31 augusti 2016 kl. 22:45
Köpte och köpte men fick två levererade idag av en bekant. Köpta inne i OS-byn!

Coolt! Såg att Scholm försökte sälja en låda på Tradera för 750kr men det var det ingen som nappade på...  :o

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.