Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC][Mästerbyggare 2016] Steampunk-kvarter - klart!

Startat av drdoddo, 14 december 2016 kl. 23:23

Föregående ämne - Nästa ämne

Perhed

Fantastiskt bygge! Kul med steampunks-modulhus. Så många roliga bitar att använda. Coola fönster du gjort av de där stora plate mod bitarna. Och det vågiga svarta tacket! Den idén vill jag sno och pröva i det bygge jag håller på med just nu.
Min bricklinkbutik Brickatorium http://www.bricklink.com/store/home.page?p=perhed

drdoddo

Citat från: Perhed skrivet 01 januari 2017 kl. 21:50
Fantastiskt bygge! Kul med steampunks-modulhus. Så många roliga bitar att använda. Coola fönster du gjort av de där stora plate mod bitarna. Och det vågiga svarta tacket! Den idén vill jag sno och pröva i det bygge jag håller på med just nu.
Tackar! Sno på du ;)

drdoddo


drdoddo

Fortsätter väl lägga upp WIP-bilder. Taket nu lagt på det största huset (672 svarta 1x1 cheese slopes...). Har även börjat renovera de ursprungliga husen så de ska bli lite snyggare.







drdoddo

Etapp 3, halvt nedrivet hus som håller på att demoleras av en steampunk-mech (gjord i juni -16 så tekniskt sett efter att tävlingen utlystes, även om jag inte hade en aning om att jag skulle kunna använda den till detta bygge  ;D).
Synpunkter mottages tacksamt :)




Peter S

Såsmåningom såg jag att adventsstaken inte hörde till bygget. Och inte var byggd av LEGO... Men tills dess :o

Sockerbit

Jag gillar tekniken för taket. Snygga utsmyckningar också.

Emma


drdoddo

Citat från: Peter S skrivet 03 januari 2017 kl. 08:24
Såsmåningom såg jag att adventsstaken inte hörde till bygget. Och inte var byggd av LEGO... Men tills dess :o
Haha!
Citat från: Sockerbit skrivet 03 januari 2017 kl. 08:36
Jag gillar tekniken för taket. Snygga utsmyckningar också.
Tackar! Tog ett litet tag... :o
Citat från: Emma skrivet 03 januari 2017 kl. 17:34
Juste användning av 8x8 gallerbiten!
Hittade den i en lot jag köpte nyligen ;)

Bytte färg på växtligheten och la till lite i ruinerna, funderar på om det blir för mycket på marken eller om det funkar för att ge en lite övervuxen känsla..? Ber om ursäkt för den horribla bildkvaliten...






drdoddo


drdoddo

Etapp 2 känns rätt färdig nu. Department of science, där man har tagit ett mer vetenskapligt grepp för att lösa gåtorna som gäckar denna värld...

Department of science - poster by Andreas Lenander, on Flickr
Department of science by Andreas Lenander, on Flickr
Department of science by Andreas Lenander, on Flickr

drdoddo

Etapp 3, ruinerna av en gammal kraftstation som nu demoleras av en mech, styrd av mutanterna...  ;D

The ruins - poster by Andreas Lenander, on Flickr
The ruins by Andreas Lenander, on Flickr
The ruins by Andreas Lenander, on Flickr
The ruins by Andreas Lenander, on Flickr

drdoddo

Lite bilder på hur det kan se ut med lite fordon i kvarteret. Hade inte bitar till en ordentlig väg så jag fick improvisera lite ;)

Steamwing tricycle - in the neighbourhood by Andreas Lenander, on Flickr

Stegatti 666 - in the neighbourhood by Andreas Lenander, on Flickr

andreaseldh

Citat från: drdoddo skrivet 14 januari 2017 kl. 20:41
Lite bilder på hur det kan se ut med lite fordon i kvarteret. Hade inte bitar till en ordentlig väg så jag fick improvisera lite ;)

Mycket snygg improvisation. Kan tipsa om att Tile 1x1 round LGB finns på MoS PaB just nu!

drdoddo

#29
Efter lite feedback får jag väl inse att det inte är helt klart om det ska kvalificera sig till tävlingen (1x3 moduverse...ooops :o). Men så här ser det ut med alla 3 moduler uppställda bredvid varandra i alla fall. Förhoppningsvis kan fler bli sugna på vårt kommande steampunk-CB (ruins of San Victoria). Enjoy!

Steampunk-modular neighbourhood - poster by Andreas Lenander, on Flickr

Steampunk-modular - the neighbourhood by Andreas Lenander, on Flickr

Steampunk-modular - the neighbourhood by Andreas Lenander, on Flickr

Steampunk-modular - the neighbourhood by Andreas Lenander, on Flickr

Steampunk-modular - the neighbourhood by Andreas Lenander, on Flickr

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.