Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

mechamike

Citat från: swestar skrivet 07 oktober 2014 kl. 03:45
Lite småklossande på mitt Space diorama.  :)

Nice.. själv tokbygger jag till Norrköping, fick klart marken till ett SW diorama: "These ARE the droids we are looking for".. 2x3 baseplates stort..
svalde nästan alla mina kulörta 2x2 2x3 2x4 bricks som inte är uppbundet i nått..  ikväll ska jag försöka få tilll min första moduverseplatta till ett annat diorama som måste bli klart till Norrköping..




?

ByggareDan

Citat från: swestar skrivet 07 oktober 2014 kl. 03:45
Lite småklossande på mitt Space diorama.  :)

Riktigt tjusigt, är ju kul att få se helheten växa fram här i tråden, ser ju ordentligt stort ut så har nog inte bara varit småklossande som du skrivit att det var.
Vore ju fint att kunna få se denna live framöver.

/ByggareDan

Magnusengstrom

Citat från: swestar skrivet 07 oktober 2014 kl. 03:45
Lite småklossande på mitt Space diorama.  :)

Häftig användning av tärningen.

Stigge72

Jag till äntligen till den bilen som jag haft i huvudet ända sedan Nextuz visade en bild på en bil på Facebook för en tid sedan...

Magnusengstrom

Citat från: stigge72 skrivet 07 oktober 2014 kl. 19:17
Jag till äntligen till den bilen som jag haft i huvudet ända sedan Nextuz visade en bild på en bil på Facebook för en tid sedan...

Den var häftig.
Bra användning av chima biten.

andreaseldh

Citat från: mechamike skrivet 07 oktober 2014 kl. 08:03
Nice.. själv tokbygger jag till Norrköping, fick klart marken till ett SW diorama: "These ARE the droids we are looking for"..

Detta verkar riktigt spännande! Kommer räkna dagarna tills tråden "Norrköping - bilder" dyker upp.

swestar

Citat från: andreaseldh skrivet 08 oktober 2014 kl. 01:02
Citat från: mechamike skrivet 07 oktober 2014 kl. 08:03
Nice.. själv tokbygger jag till Norrköping, fick klart marken till ett SW diorama: "These ARE the droids we are looking for"..

Detta verkar riktigt spännande! Kommer räkna dagarna tills tråden "Norrköping - bilder" dyker upp.
+1
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

AndersI

Ett alternativ till att vänta är ju att åka till Norrköping i helgen...

swestar

Citat från: AndersI skrivet 08 oktober 2014 kl. 11:25
Ett alternativ till att vänta är ju att åka till Norrköping i helgen...
+1  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

mechamike

Den är inte SÅ fantastisk.. kommer bygga klart den ikväll.. (iag tog jag ett "break" och moddade Ghostbustersbilen (bort med massa fula studs)
och byggde en liten platta för den att stå på och något för minfigsen att göra mer än att stå på rad.)

När det gäller bilder så kommer AntonYmer fota av våra byggen så långt han hinner så det finns möjlighet att se alla nya byggen för er som inte kan komma.
?

Odidoma

Citat från: mechamike skrivet 09 oktober 2014 kl. 08:23

När det gäller bilder så kommer AntonYmer fota av våra byggen så långt han hinner så det finns möjlighet att se alla nya byggen för er som inte kan komma.
+1

ByggareDan

Sitter och bygger klart våningar till årets miljonprogram med en BL order som jag varit och hämtat.

/ByggareDan

Teabox

Citat från: ByggareDan skrivet 09 oktober 2014 kl. 19:06
Sitter och bygger klart våningar till årets miljonprogram med en BL order som jag varit och hämtat.

/ByggareDan

Posta gärna bilder i CB-tråden :)

torso

Efter c:a två års arbete har jag lyckats bli klar med designen av mitt projekt. :) I fredags kom bitarna. :D Nu har jag byggt ihop den. ;D Men det blev inte som det var tänkt. :(

Vissa saker fungerade inte i full skala. Bara att börja om från början alltså. Den här gången ska jag försöka bygga modulärt för att få den flyttbar. När jag påbörjade detta visste jag inte att man eventuellt skulle kunna vilja ta med sig det man byggt så att andra kan se dem i verkligheten. Norrköping/Uppsala/??? 2016 here I come. ;)

humlan

Har tagit paus från tävlingsbyggandet och återgått till mina försök att bygga microskala.

Detta är tänkt att vara ett skepp till en kommande moc/vigg till Bortom Sol, jobbar på att försöka klossa ihop Slaget om Riglus III.
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.