Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Nybörjare med LDD

Startat av Danielehn, 03 oktober 2018 kl. 21:25

Föregående ämne - Nästa ämne

Danielehn

Barnen har börjat bygga lego och mitt intresse har snabbt åter vaknat. Vi har byggt en massa Harry Potter lego och när jag googlade runt hittade jag följande modell.



Jag hittade den här https://rebrickable.com/mocs/MOC-7518/EthanBrossard/hogwarts-castle-miniature-model/ och lyckades också ladda ner instruktionerna som jag kan öppna i LDD. Vad jag inte kan hitta i LDD är en lista på bitarna jag behöver beställa för att kunna bygga den här modellen. Någon som kan hjälpa mig?

Ozp

Du kan välja export bom i menyn så får du ett excelark med alla bitar

Anders67

I arkiv menyn borde det finnas ett exprt val -den skapar en excelfil med alla bitar du behöver


BeO

Du kan även importera filen i Stud.io och sedan därifrån ladda upp modellen till sin profil i Bricklink, och därefter skapa en wanted list.
LDD är nog bättre på de andra exportvarianterna, Stud.io är ju väldigt Bricklinkfokuserat (såklart) vilket kan vara en nackdel ibland. Man får testa sig fram och se vilken metod som fungerar bäst för en själv :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.