Eventtävling: CB Vasaloppet i Borlänge 4-5 maj. Sveriges längsta CB?

Startat av Nextuz, 20 februari 2019 kl. 13:51

Föregående ämne - Nästa ämne

andreaseldh

Om jag bygger en modul blir den 16x16 knoppar.

  • Har vi någon rekommendation om var i djupled spåren ska placeras i så fall?
  • Gäller höjderna från bilden i första inlägget (alltså en plate lägre än Moduverse)?

andli

Citat från: shiftaltcmd skrivet 28 februari 2019 kl. 23:59
Är nog att vi som följer spektaklet på TV är vana att de skidar mestadels från vänster till höger i bildrutan.
Tack, jag tyckte också att det skulle vara från vänster till höger, men kom inte riktigt på varför... :)
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Gideon

Testade bygga en enkel liten gran.
Gillar ni den är det bara att kopiera eller föreslå förbättringar :-)
Det funkar också att sätta lite vita löv på den också om man vill ha en buskigare variant.

Gideon

Att variera toppen är nog ett bra sätt att enkelt ge lite variation?

CopMike

Mångsbodarna byggt! Jag kör på 16 st till kilometer, finns det någon sammanställning på hur det ser ut med bidrag?

Skafte

Jag har satt igång och siktar på 8 st 16x16-moduler!

dalle

Gjort en 10x42 modul medan jag såg på loppet på tv. Ovanligt format.

eon

Jag gör 64x16 och tänker mig överblivet utstickande mark på bortre sidan av spåret.

Så den stora frågan: Ska de skida åt vänster som på instruktionsbilden, eller ska det ändras till att skida åt höger?

Stigge72

Citat från: Gideon skrivet 03 mars 2019 kl. 16:49
Testade bygga en enkel liten gran.
Gillar ni den är det bara att kopiera eller föreslå förbättringar :-)
Det funkar också att sätta lite vita löv på den också om man vill ha en buskigare variant.

Är det bara jag som tänker EX-TER-MI-NATE!?  :P 8)

Jag har för tillfället börjat på något som är 16 långt, 8 brett mot grannarna och lite extra en bit däremellan för feature(s). (Det finns lösa planer på mer...)

Ska man ha egna skidåkare att placera ut, eller kommer det finnas på plats?

AndersI

Citat från: Stigge72 skrivet 05 mars 2019 kl. 12:33
Är det bara jag som tänker EX-TER-MI-NATE!?  :P 8)

Nej, det är inte bara du... Speciellt de med ringar runt magen, eftersom jag aldrig sett en sådan gran.

Misa

Jag hakar på, tycker jag har läst, men känner mig fortfarande osäker på några saker:

#Alltid bara 1 plupp mellan skidspåret och den mänskliga publiken? Eller får det vara fler pluppar på sin del bara anslutningarna är som bilden?
#Får ens bygge vara lägre mellan anslutningspunkterna?
#Minifigurerna färdas åt vänster?
#Är det bara gula minifigs?

Nextuz

Citat från: Misa skrivet 06 mars 2019 kl. 14:49
Jag hakar på, tycker jag har läst, men känner mig fortfarande osäker på några saker:

#Alltid bara 1 plupp mellan skidspåret och den mänskliga publiken? Eller får det vara fler pluppar på sin del bara anslutningarna är som bilden?
#Får ens bygge vara lägre mellan anslutningspunkterna?
#Minifigurerna färdas åt vänster?
#Är det bara gula minifigs?

Mellan publik och skidspår får du välja vad du vill :)
Anslutningen måste vara enligt bild i de båda ändarna som ansluter till andras byggen. Du kan ha ett eget av stånd om du gör din del i flera moduler.
Se svar i denna post: https://www.swebrick.se/index.php?topic=13757.msg263654#msg263654
Vilka färger som helst får deltaga i Vasaloppet :D  Även Storlek, både Dubbla, långa och vänner ;)   (Duplo, Technic och Friends)

Skafte


byStfn

Citat från: Nextuz skrivet 06 mars 2019 kl. 14:56
Vilka färger som helst får deltaga i Vasaloppet :D  Även Storlek, både Dubbla, långa och vänner ;)   (Duplo, Technic och Friends)

Nu snackar vi!!

Misa

Ok försökt snabbt bygga en kort bit för att visa vad jag menar. Anslutning i rätt höjd. Men med barmark vid sidan av spåret. Har ju ibland inte varit mer snö än i själva spåret.
Är det ok. Bara anslutningarna är korrekta?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.