Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad fick du för LEGO när du fyllde år?

Startat av Måns.S, 24 augusti 2010 kl. 21:53

Föregående ämne - Nästa ämne

Måns.S

På min trettonde födelsedag tänkte jag skapa tråden:Vad fick du för LEGO när du fyllde år?
Jag fick 3221, 4654, Race 3000, Ramses Pyramid, 30070, kylskåpsmagneter och en LEGO-telefon
+pengar (som jag ska ha till  10213)
Jag känner mig jättenöjd!!!
Är det någon annan som har fått LEGO när de fyllt år? (Dum fråga? :))

Skrytsson

Bra trådinitiativ! På min 20-årsdag fick jag Lego Book av min flickvän.

Igelpiga

Fyllde år i måndags men fick bara ett Power Miners set... Gillar inte det temat så jag förstår inte vad dom tänkte!!! >:( Haha.. 
Jag åkte iväg och köpte några impulsset till mig själv som plåster på såren..  :D
Igelpiga

sweMezza

Kul tråd!

När jag fyllde 5 år fick jag... Nej, men min senaste födelsedag (maj) fick jag 7947: Prison Tower Rescue ur nya Kingdoms. Min fru försökte hitta det stora slottet men eftersom det var ett par dagar före release var det kört. Jag blev glad att hon hittade något alls!

shiftaltcmd

Mindstorms förra året och i år en Venator-class attack cruiser.
Jag ger bort mer lego än vad jag får.

Kompletterar mitt gamla Lego från födelsedagarna på 70-talet. Mestadels reservbitar men också nåt saknat set.

AndersI

Jag har ännu inte lyckats få hustru och barn att förstå att jag faktiskt menar vad jag säger när jag önskar mig LEGO till jul och födelsedag :-(

Mirandir

Vet att det är en försvinnande liten chans att jag skall få något LEGO i present så därför brukar jag inte önska mig något. Istället önskar jag mig sortimentsskåp eller "plockbackar" sen köper jag Lego för pengarna jag skulle ha lagt på detta.
Legobloggen: http://legobloggen.com

swestar

Fick 7947 Prison Tower Rescue av min sambo senaste gången jag fyllde år. Men jag brukar få lite "LEGO" presenter utspridda över hela året av min sambo  ;D (Puss på dig gumman älskar dig) ;)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Carl T

Citat från: swestar skrivet 25 augusti 2010 kl. 16:10
Men jag brukar få lite "LEGO" presenter utspridda över hela året av min sambo  ;D (Puss på dig gumman älskar dig) ;)
Jag är nöjd och glad med att inte bli ihjälslagen för att jag köper leksaker till mig för våra gemensamma pengar. Det skall jag nog önska mig i födelsedagspresent nästa år också. ;)
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

AntonYmer

Citat från: AndersI skrivet 25 augusti 2010 kl. 15:40
Jag har ännu inte lyckats få hustru och barn att förstå att jag faktiskt menar vad jag säger när jag önskar mig LEGO till jul och födelsedag :-(


Samma problem här.

- Vad önskar du dig då?
- Åh, LEGO! (med tindrande ögon)
- Ah, ok.

Och så får jag en bok. :(

Tobbe Arnesson

I år fick jag en 5864 Mini Helicopter. Lyckades inte helt bygga den utan instruktionen, har legat av mig!  >:(
Blogg: Robotkampen

brickson

Julen 2007 - 8285 Tow truck (Från sambo)
Julen 2008 - 8297 Off-roader (Svärföräldrar)
40 årsdag - 8258 Crane truck (Tjejpolare)
Julen 2009 - 8264 Hauler (svärföräldrar)
41 årsdag - 8265 Front loader (sambo och svärfar)
Julen 2010 - ???
En människas karaktär är en människas öde

Dreadcore

Fick försenad 21-års present av föräldrarna när jag besökte dem i helgen:
LEGO Star Wars Bildlexikon (med minifigur)

Skafte

Inget alls  :'(

Beställde dock 10215 (Obi-Wans Jedi Starfighter UCS) till mig själv i försenad present!

mechamike

Fick en st Darth Vaders Tie fighter idag..  den lilla inte UCSen.. imorgon blir det tröstköp.. nått passande en 40 taggare
?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.