Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tävling - Micropolis - deadline 2016-12-27

Startat av Anders67, 22 oktober 2016 kl. 12:06

Föregående ämne - Nästa ämne

Wolcker

Detta skall bli kul tycker jag =)
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

Ashman

Detta låter kul, tror jag ska knåpa ihop nåt. Hur brukar det funka på tävlingar, är postade bidrag spikade eller kan man ändra dem fram till sista datum? Dvs om man postar så är det mer WIP-tråd. Eller får man bara posta final version?

Anders67

Citat från: Ashman skrivet 03 november 2016 kl. 19:26
Detta låter kul, tror jag ska knåpa ihop nåt. Hur brukar det funka på tävlingar, är postade bidrag spikade eller kan man ändra dem fram till sista datum? Dvs om man postar så är det mer WIP-tråd. Eller får man bara posta final version?

Det brukar bara vara en slutlig postning med bidragsbilderna i posten. Men om du vill posta "work in progress" här i tävlingsposten så ser jag inga problem, bara du är tydlig vilket är det slutliga bidraget/bidragen så att jag vet.
Många tycker nog att det är kul att vänta och överraska med vad man byggt. Mästerbyggartävlingen har i reglerna att man måste posta wip postningar. Men inte denna tävling.

Ashman

Citat från: Anders67 skrivet 03 november 2016 kl. 19:55

Det brukar bara vara en slutlig postning med bidragsbilderna i posten. Men om du vill posta "work in progress" här i tävlingsposten så ser jag inga problem, bara du är tydlig vilket är det slutliga bidraget/bidragen så att jag vet.
Många tycker nog att det är kul att vänta och överraska med vad man byggt. Mästerbyggartävlingen har i reglerna att man måste posta wip postningar. Men inte denna tävling.
Tack för svaret! Jag har aldrig varit med i nån tävling och det med Mästarbyggartävlingens WIP-trådar förvirrade mig lite :)

Nybohov Creation Ltd.

Jag har ett bidrag färdigt snart. Ska jag skapa en ny tråd för det bygget och länka till den tråden här?
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Anders67

Till alla posta era bidrag i denna tråd!

Joacim

Låter intressant har aldrig byggt i den skalan så jag får sätta mig och leka lite och se vad jag kan få fram...
Om det blir något som man vågar visa upp så kommer det som tävlingsbidrag :P

Nybohov Creation Ltd.

Jag inleder lite försiktigt med någon form av torn, kanske för rymdforskning, eller så är det ett vattentorn, eller kanske en restaurang med storslagen utsikt.


Micropolis Space Tower by Nybohov Creation Ltd., on Flickr


Micropolis Space Tower by Nybohov Creation Ltd., on Flickr


Micropolis Space Tower by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Jag såg på Facebook att byStfn sökte efter och började ana oråd, så det var lika bra att få upp detta bygge på momangen.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

byStfn

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 12 november 2016 kl. 09:46
Jag inleder lite försiktigt med någon form av torn, kanske för rymdforskning, eller så är det ett vattentorn, eller kanske en restaurang med storslagen utsikt.


Micropolis Space Tower by Nybohov Creation Ltd., on Flickr


Micropolis Space Tower by Nybohov Creation Ltd., on Flickr


Micropolis Space Tower by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Jag såg på Facebook att byStfn sökte efter och började ana oråd, så det var lika bra att få upp detta bygge på momangen.

Oh no! Jag som verkligen håller på med ett rymdtorn!! :P

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: byStfn skrivet 12 november 2016 kl. 10:00
Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 12 november 2016 kl. 09:46
Jag inleder lite försiktigt med någon form av torn, kanske för rymdforskning, eller så är det ett vattentorn, eller kanske en restaurang med storslagen utsikt.
---
Jag såg på Facebook att byStfn sökte efter och började ana oråd, så det var lika bra att få upp detta bygge på momangen.

Oh no! Jag som verkligen håller på med ett rymdtorn!! :P
Vi är nog samma person. Nu får du tänka om!
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Magnus den store

Häftig start. Hur högt når det?

Jag påbörjade mitt första bygge igår. Det blir också ett torn uppåt halvmetern. Har dock använt 7 platshållare i udda färger, så jag behöver beställa lite bitar innan jag slutför det.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Skafte

Nybo, köpte du inte ett gäng 30602 i trans-yellow i Give? Byt ut själva x-pod-burkarna mot såna då vinner du många Classic Space-röster!

Eller bygg som du vill.

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Magnus den store skrivet 12 november 2016 kl. 10:34
Häftig start. Hur högt når det?

Jag påbörjade mitt första bygge igår. Det blir också ett torn uppåt halvmetern. Har dock använt 7 platshållare i udda färger, så jag behöver beställa lite bitar innan jag slutför det.
Tackar! Det mäter inte med än 30 centimeter. Tror att det är lagom för stunden.

Citat från: Skafte skrivet 12 november 2016 kl. 12:22
Nybo, köpte du inte ett gäng 30602 i trans-yellow i Give? Byt ut själva x-pod-burkarna mot såna då vinner du många Classic Space-röster!

Eller bygg som du vill.
Det stämmer att jag kom över ett gäng sådana. Det kan ju bli fler byggen i tävlingen.  8)

Alltså, classic space, är inte det ett ganska slätstruket tema?
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Magnus den store

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 12 november 2016 kl. 12:32
Alltså, classic space, är inte det ett ganska slätstruket tema?
Nja, det är ett tema som flera besökare lär ha en koppling till. Jag är dock jävig då jag har ett cs-bygge.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

drdoddo

Eftersom jag bygger mer än vad som kan anses vara både hälsosamt och socialt acceptabelt så lär jag ju försöka få ihop något även till detta... ;) Så det är helt fritt att hitta på vad som helst inom storleksbegränsningarna eller bör det vara något som faktiskt kunde finnas i en micropolisstad? Typ steampunk/classic space/star wars/eller nåt annat som jag brukar bygga bör undvikas eller är det något som uppmuntras för att bredda bidragen?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.