Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Rebo's tripod cannon

Startat av drdoddo, 11 april 2018 kl. 09:48

Föregående ämne - Nästa ämne

drdoddo

En liten (stor) kanon som jag klossade ihop för ett tag sedan. Var sugen på att försöka mig på en tripod :) Kommer sannolikt slakta den och göra om det för att passa i San Victoria framöver.

Rebo's Tan Tripod by Andreas Lenander, on Flickr

o0ger

Teal är så snygg färg! Kul att den är tillbaks. Verkligen snygg färgkomo här, Teal, Tan och DBG.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

drdoddo

Citat från: o0ger skrivet 11 april 2018 kl. 09:57
Teal är så snygg färg! Kul att den är tillbaks. Verkligen snygg färgkomo här, Teal, Tan och DBG.
Haha, eller hur?! Gillar den kombon, å tripods e ju alltid grymma 😂👍

fillishave

Snyggt! Inser när jag tittar på den här hur kass jag är på att bedöma storlek på Lego (och allt annat i livet faktiskt) om det inte finns en tydlig referens i bilden. Vilket i det här fallet skulle behövt vara en minifigure. Trots att jag vet hur stora de enskilda delarna har jag jättesvårt att visualisera storleken.

Bonusfråga: har du en permanent liten fotohörna uppställd?

drdoddo

Citat från: fillishave skrivet 12 april 2018 kl. 08:31
Snyggt! Inser när jag tittar på den här hur kass jag är på att bedöma storlek på Lego (och allt annat i livet faktiskt) om det inte finns en tydlig referens i bilden. Vilket i det här fallet skulle behövt vara en minifigure. Trots att jag vet hur stora de enskilda delarna har jag jättesvårt att visualisera storleken.

Bonusfråga: har du en permanent liten fotohörna uppställd?
Tackar! Den är hyfsat stor faktiskt men svårt att greppa som sagt utan en minifig som referens. Nu är den dock delvis slaktad och omgjord till steampunk-kanon för att ev ha med i rosv.
Ang bonusfrågan så har jag ingenting uppställt hela tiden men d går rätt snabbt att rulla ut gardinen å plåta när tillfälle ges 😀👍.

jalex

Snygg design och färgval. Ser maffig ut! Har den böjbara ben?
Har nog inte hängt med men vad är San Victoria?
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

drdoddo

Citat från: jalex skrivet 12 april 2018 kl. 12:53
Snygg design och färgval. Ser maffig ut! Har den böjbara ben?
Har nog inte hängt med men vad är San Victoria?
Tack så hjärtligt :) Den har böjbara ben i alla leder (inkl fötterna som även går att rotera).
San Victoria är vårt (mitt, Zilmruds å nu även Misas) CB som utspelar sig i en alternativ steampunk-värld. Kika gärna in på vår Flickr-sida så kan du se stilen å lite hur det är tänkt att se ut. Kommer göra en officiell debut i Huskvarna :)

https://www.flickr.com/groups/3267140@N22/

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.