Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Jag är en klantskalle!

Startat av Claude76, 26 mars 2024 kl. 23:26

Föregående ämne - Nästa ämne

Claude76

Ja, ni läste rätt.
Jag lyckades med konststycket att ha sönder en bit idag. Och inte vilken som helst  :'(
20240326_220019.jpg

Japp! Det är en arm till en Battle Droid.
Japp! Den är Dark Blue.
Japp! Den hör hemma på en TX-20, Tactical Droid.
Och Japp! Den är inte helt lätt eller billig att ersätta.

Och Nej! Fråga inte hur det gick till. Ni får nöja er med att jag är en klantskalle, så tar jag på mig dumstruten och ställer mig där borta i hörnet om någon vill mig något.

Hoppas ni andra haft en bra dag i alla fall.

/Claude76
Lego is my drug of choice

Skafte


Joacim

Citat från: Claude76 skrivet 26 mars 2024 kl. 23:26Ja, ni läste rätt.
Jag lyckades med konststycket att ha sönder en bit idag. Och inte vilken som helst  :'(
20240326_220019.jpg

Japp! Det är en arm till en Battle Droid.
Japp! Den är Dark Blue.
Japp! Den hör hemma på en TX-20, Tactical Droid.
Och Japp! Den är inte helt lätt eller billig att ersätta.

Och Nej! Fråga inte hur det gick till. Ni får nöja er med att jag är en klantskalle, så tar jag på mig dumstruten och ställer mig där borta i hörnet om någon vill mig något.

Hoppas ni andra haft en bra dag i alla fall.

/Claude76
Har du provat att Milla med legos kundtjänst, där kan man uppge orsak till exempel gick sönder vid bygge... på vet inte om klantskalle är ett alternativ...😉

byStfn

Citat från: Skafte skrivet 27 mars 2024 kl. 10:07Skicka adress.  ;)
😮😮😮 

Har du fler? Jag saknar en 😅😉

Anders67

Kul att träffas i Uppsala hoppas det löser sig med armen!

ColA

Citat från: Anders67 skrivet 31 mars 2024 kl. 10:27Kul att träffas i Uppsala hoppas det löser sig med armen!
Jag kan bara hålla med, mycket trevligt :) 

Skafte

Citat från: byStfn skrivet 31 mars 2024 kl. 09:47😮😮😮

Har du fler? Jag saknar en 😅😉
Nä, hade en extra från setet. Men Claude frågade först!

När jag väl öppnar lådan med alla SW-figurer kommer väl båda armarna på min droid ha spruckit. Men till dess är det bättre att den kommer till nytta nånstans.

CopMike

Citat från: Skafte skrivet 31 mars 2024 kl. 14:44Nä, hade en extra från setet. Men Claude frågade först!

När jag väl öppnar lådan med alla SW-figurer kommer väl båda armarna på min droid ha spruckit. Men till dess är det bättre att den kommer till nytta nånstans.
Skaftes katt 😁!

andreas E

Citat från: byStfn skrivet 31 mars 2024 kl. 09:47😮😮😮

Har du fler? Jag saknar en 😅😉
KOmmer en i posten till dig.

Claude76

Citat från: Anders67 skrivet 31 mars 2024 kl. 10:27Kul att träffas i Uppsala hoppas det löser sig med armen!
Citat från: ColA skrivet 31 mars 2024 kl. 12:03Jag kan bara hålla med, mycket trevligt :)
Tack detsamma! Mycket trevligt!
Hade det inte varit för att man har en familj hade jag nog stått kvar där än och babblat  ;D

Citat från: Skafte skrivet 31 mars 2024 kl. 14:44Nä, hade en extra från setet. Men Claude frågade först!

När jag väl öppnar lådan med alla SW-figurer kommer väl båda armarna på min droid ha spruckit. Men till dess är det bättre att den kommer till nytta nånstans.
Vad ska man säga, helt fantastiskt vilken inställning det är i den här föreningen.
Här lägger man upp en bild bara för att visa vilken otur man kan ha (och viss klantighet) och då sluter man upp för att vara till hjälp.
Skafte, i det här fallet, glider in som en riddare på en vit springare (eller kanske Gotlandsfärja) och löser situationen så snyggt.
Vi har aldrig träffats men ändå bara: -Här, ta min!
Magiskt!!
Tack igen!

Citat från: Joacim skrivet 27 mars 2024 kl. 10:11Har du provat att Milla med legos kundtjänst, där kan man uppge orsak till exempel gick sönder vid bygge... på vet inte om klantskalle är ett alternativ...😉
Han inte komma så långt innan ovanstående lösning skedde.
Men tror tyvärr att det inte hade hjälpt då den inte verkar gå att köpa, så är säkerligen inte i produktion längre.


Lego is my drug of choice

byStfn

Citat från: andreas E skrivet 31 mars 2024 kl. 21:04KOmmer en i posten till dig.
Va? 😳 Alltså Swebrick är ju fantastiskt! Men mest du 🥰

CopMike

;)!

Claude76

Och äntligen är ordningen återställd :)
20240427_224706.jpg
Jag kunde sätta tillbaka armen på en Lego-figur.
Hoppa, dansa och springa däremot, där går jag bet.

Tack igen Skafte! 
Armen kom ganska fort, bara sega herrn bakom tangenterna som tar tid på sig.

Lego is my drug of choice

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.