Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Bit för bit - Svenska AFOL-podden

Startat av Skafte, 24 mars 2023 kl. 22:21

Föregående ämne - Nästa ämne

Tweed

Citat från: Skafte skrivet 26 mars 2023 kl. 22:30Tack för innehållstips! Jag har en lista på 25+ offer, jag menar gäster vi skulle vilja prata med och ungefär lika många ämnen...

Legofärger ligger mig varmt om hjärtat, där vill jag nörda ner mig i minst ett avsnitt med ByStfn och/eller Copmike!

Recensioner, av böcker eller tidningar eller ens set tror jag lite faller utanför ramen, även om vi nog kommer prata om sådant vi byggt på sistone.

Den stora utmaningen just nu är att vi vill ha gäster som inte sitter framför våra mikrofoner, utan deltar på distans. Och jag har inte tekniskt kunnande eller ork och tid att sitta och redigera avsnitten (har nog hört alla och några till förslag på hur man skall göra).
Ser på bilden att ni har en bra rode-mixer med mix-minusfunktion. Detta ihop med gäster som använder headset, borde vara fullt tillräckligt. Har gjort flera poddavsnitt på samma sätt med bra resultat.

Gideon

#31
Citat från: Tweed skrivet 27 mars 2023 kl. 14:16Ser på bilden att ni har en bra rode-mixer med mix-minusfunktion. Detta ihop med gäster som använder headset, borde vara fullt tillräckligt. Har gjort flera poddavsnitt på samma sätt med bra resultat.
Måste återigen (semi-offtopic) konstatera att det är så kul att vi har en sån mångfald i kunskaper och erfarenheter här i Swebrick och att folk är så villiga att dela med sig av det! :)

(För egen del har jag bara jobbat ett litet tag i början av yrkeslivet med att mäta buller, men nånstans långt bak i huvudet fanns lite falnande teoretiska kunskaper kring rumsakustik typ efterklangstid som den här tråden väckte till liv :D )

Hannamalia


Men funkar bara för gäster som vill komma ut ur garderoben som legobyggare.  ;)

Skafte

Citat från: Hannamalia skrivet 27 mars 2023 kl. 14:43Men funkar bara för gäster som vill komma ut ur garderoben som legobyggare.  ;)
Teoretiskt sett skulle vi kunna intervjua någon och bara be hen ange sitt Swebrick-nick...

Record

Citat från: Skafte skrivet 27 mars 2023 kl. 15:37
Citat från: Hannamalia skrivet 27 mars 2023 kl. 14:43Men funkar bara för gäster som vill komma ut ur garderoben som legobyggare.  ;)
Teoretiskt sett skulle vi kunna intervjua någon och bara be hen ange sitt Swebrick-nick...

Podden för anonymaLegobyggare? Då kan ni ju hyra en garderob och vara i, eller det finns stora resegarderober ;) sen avsluta med att ni kliver ut ur den :P
Friskt satsat, hälften vunnet..

Skafte

Det där med anonymitet får någon annan jobba med, det är kört för vår del.  ::)

Skafte

Avsnitt 4 är ute nu!

http://www.bitforbit.nu/podd/

(Ja, jag skall sitta närmre micken!)

T-86

#37
Härligt med lite redig fredagsunderhållning! Tack för tidigare avsnitt, jag tycker diskussion om närhet till mick är lite orättvist :D det har varit bra ljud enligt mig! 

Godtfred

Vi är alla nördar på olika vis...

dalle

Citat från: T-86 skrivet 31 mars 2023 kl. 19:46Härligt med lite redig fredagsunderhållning! Tack för tidigare avsnitt, jag tycker diskussion om närhet till mick är lite orättvist :D det har varit bra ljud enligt mig! 

Det finns inga genvägar till varken det perfekta ljudet eller den perfekta 3001 samlingen  ;)

T-86

Citat från: dalle skrivet 31 mars 2023 kl. 20:22
Citat från: T-86 skrivet 31 mars 2023 kl. 19:46Härligt med lite redig fredagsunderhållning! Tack för tidigare avsnitt, jag tycker diskussion om närhet till mick är lite orättvist :D det har varit bra ljud enligt mig! 

Det finns inga genvägar till varken det perfekta ljudet eller den perfekta 3001 samlingen  ;)
Truthbomb!

Tunnan

Precis lyssnat på senaste avsnittet och ställer mig undrande till va det är med gotländska som är så lugnande att lyssna på? ::)

swemixon

Ja men det här var trevligt! Äntligen en Legopodd på svenska som tar upp allt möjligt inom hobbyn.

Jag håller med dig Tunnan, det är något visst att lyssna på gotländska. Det känns tryggt och rogivande. Både Skafte och eMpTyW gör sig väldigt bra på olika medier. Trevliga och roliga att lyssna på.

Idag har jag lyssnat på de tre första avsnitten när jag byggt Lego och det var perfekt att ha er som sällskap i Legorummet 👍🏼😀

Ser verkligen fram emot fler avsnitt.

Skafte

På grund av långfredag då man skall sitta i frack och inte spela kort så har avsnitt 5 av podden publicerats efter midnatt.

Eller så satt jag och teknikproducenten och såg en film och glömde bort det. Nu finns det att lyssna på i alla fall.

http://www.bitforbit.nu/podd/

Troligen ett av de minst intressanta ämnena vi kommer ha (jag), men ett och annat kan nog vara skoj att lyssna på trots det.

dalle

Jag lyssnade på avsnitt 6 på morgonen. Så det kan jag upplysa om att den ligger ute.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.