Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Nya bitar 2024

Startat av Magnus den store, 06 november 2023 kl. 21:38

Föregående ämne - Nästa ämne

Eriol

Citat från: Skafte skrivet 02 mars 2024 kl. 20:02Nu var det dags igen, många nya bitar och gamla i nya färger:

New Elementarys marslista

Flera i nya Trans-Black, bland annat 3023, Plate 1x2.

Elva nya till mina färgsamlingar, men det är ju mitt eget fel.  ::)

3023-samlingen blir aldrig klar vad det verkar. Kommer ju i trans-bright green också nu.

Skafte

Hellre större än klar, som hembrännarn sa. Eller hur var det..?

Magnus den store

Citat från: Gideon skrivet 02 mars 2024 kl. 20:05Neo-Wolfpack är större nyhet än geten i en färg till om ni frågar mig 😍

Wolfpack slår antagligen högre för mig med.


Citat från: Gideon skrivet 02 mars 2024 kl. 20:055404 var en efterlängtad bit! Hoppas att den kommer i bra "takpannefärger" framöver (svart funkar ju kanske, men medium nougat & dark orange hade varit drömmen)



Jo, 5404 är mycket efterlängtad. I kombination med 61409 kommer jag kunna förverkliga en gammal husidé.



Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Magnus den store

Citat från: Skafte skrivet 02 mars 2024 kl. 20:02Nu var det dags igen, många nya bitar och gamla i nya färger:

New Elementarys marslista




Det är tre bitar som sticker ut för mig. Säcken till min samling och två tiles 5091/5092 som bör komma till nytta.


Andra intressanta delar:



Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

janhansson

Citat från: Magnus den store skrivet 02 mars 2024 kl. 21:57Andra intressanta delar:


Den dörren villhöver jag ett gäng av! Saknas alltid vettiga dörrar till byggen i dåtid (borg, pirat etc).



andreaseldh

Lång lista, det tog ett bra tag att scrolla igenom den. Men det var roligt att försöka gissa minifigur utifrån huvud och/eller kläder! I vissa fall fick man svar direkt från tryckta tiles.

Magnus den store

Skummade igenom Bricksets lista över nya element-id 2024. En del hade flugit under min radar.


Scarfs i dark blue och dark tan.


Liten uggla, mörkröd uggla och uggla i kalksandsten.


Mer höstlöv.


Mindre löv.


Gråa slopes.


Mörkröd och reddish orange blomma.


Dekorativ sten till borgen. Något att bita i för borgens stenhuggare.




Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Eriol

Citat från: Magnus den store skrivet 05 mars 2024 kl. 21:11Skummade igenom Bricksets lista över nya element-id 2024. En del hade flugit under min radar.




Mindre löv.


Men ska den där biten någonsin komma i vanlig grön?

Magnus den store

Citat från: Eriol skrivet 05 mars 2024 kl. 21:45Men ska den där biten någonsin komma i vanlig grön?

Man börjar undra.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

andreaseldh

Citat från: Eriol skrivet 05 mars 2024 kl. 21:45Men ska den där biten någonsin komma i vanlig grön?

En (1) finns till försäljning på BrickLink  :o

Magnus den store

Citat från: andreaseldh skrivet 05 mars 2024 kl. 23:24En (1) finns till försäljning på BrickLink  :o

Jag gissar på säljare med dåligt färgseende. ::)
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Godtfred

Finns många liknande färgfel som säljare gör, så klart lätt att ta fel om man är ovan. Men konstigt att inte Bricklink-systemet varnar riktigt högt med Kontrollfråga om någon lägger in bitar för försäljning i en färg som inte finns i något set?

Chriss77Mstad

Citat från: janhansson skrivet 03 mars 2024 kl. 08:41Den dörren villhöver jag ett gäng av! Saknas alltid vettiga dörrar till byggen i dåtid (borg, pirat etc).



Håller med. Denna skulle man vilja ha 10-20 stycken av. (Wild West)
Christian Friberg Särdqvist
Chriss77Mstad
Wild West Themes

Skafte

Citat från: Godtfred skrivet 06 mars 2024 kl. 07:39Finns många liknande färgfel som säljare gör, så klart lätt att ta fel om man är ovan. Men konstigt att inte Bricklink-systemet varnar riktigt högt med Kontrollfråga om någon lägger in bitar för försäljning i en färg som inte finns i något set?
...så jag slipper pulshöjningen när jag går in på 3001-sidan och hittar Blue-Violet, Dark Yellow och Light Pink till salu innan rationalitetsavdelningen i hjärnan tar över...

andreaseldh

Citat från: Godtfred skrivet 06 mars 2024 kl. 07:39Finns många liknande färgfel som säljare gör, så klart lätt att ta fel om man är ovan. Men konstigt att inte Bricklink-systemet varnar riktigt högt med Kontrollfråga om någon lägger in bitar för försäljning i en färg som inte finns i något set?

För att jag inte vill skrämma slag på försäljarna när jag köper 4150 i Trans-Clear!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.