Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Flygplats 3182 goes CC + moduvers

Startat av shutter, 27 december 2013 kl. 21:33

Föregående ämne - Nästa ämne

shutter

Flygplatsen från 2010 gick för några år sedan genom en felmärkning att köpa billigt på s@h. Jag har passat på att bygga till den lite och dessutom gjort den till mitt första bygge med nya moduversbasen. Enjoy 8)








Record

Riktigt snyggt, skulle varit kul att se en miljö kring detta, finns det tankar på det?
Friskt satsat, hälften vunnet..

shutter

Tack!
Det finns absolut planer på en miljö kring flygplats.

shutter

Provade att bygga ytterliggare en Moduversplatta. Här i form av en landningsbana ;)
Fick vänligen låna av Sangela för demonstration.
Passade även på att prova med lite olika ljussättningar.


blandljus.


Dagsljus.

Record

Om du vill kan du istället kasta en hög med lbg och dbg på sidan av plattan, det kan ju föreställa Jas 39 gripens premiär landning ;)

Hursom en kul ide med inflygning.
Friskt satsat, hälften vunnet..

mechamike

#5
Citat från: Record skrivet 07 januari 2014 kl. 15:36
Om du vill kan du istället kasta en hög med lbg och dbg på sidan av plattan, det kan ju föreställa Jas 39 gripens premiär landning ;)

*Host host.. som Linköpingsbo kan jag meddela att det inte var premiärlandningen..    >:( och att Gripen är ett riktigt bra plan som inte bara används av The Empire Test Pilots' School utan även av Sydafrika, Tjeckien, Ungern.. och förmodligen snart även av Scweiss, shweiz, sveitz .. det där landet med gökur och choklad och Brasilien..

Citat från: Record skrivet 07 januari 2014 kl. 15:36
Hursom en kul ide med inflygning.

Ser mer ut som en take off i mina ögon.. *mummel mummel..


Kul att se gamla  i ny tappning.. har en oöppnad kvar  ::) Men den får nog stanna i kartongen ett tag till.. 

Edit: Tagit bort massor med radbrytningar - Myko
?

Record

Borde haft mer i ryggen när jag kastade ur mig detta. Men hur som helst, första gången jag fick se JAS på tv då var det allt annat än trevligt, det minns jag, även svordomarna som hörs som ett referat är inget för boliboompa. dessvärre var det ju inte nå trevligare gången efter det heller, när jag var i Finland och fick beskedet om Långholmen. I allt annat håller jag med dig till fullo.

Sen kanske det är väl brant vinkel för en landning ser jag nu :P
Friskt satsat, hälften vunnet..

mechamike

OT: Jo dom där svordomarna minns nog många.. sen kan man alltid fundera över hur många gånger "jävlar" sades på plats och hur många gånger det sades på bandet som sändes i TV  ;) Jan Scherman hade verkligen en "field day"och hans pappa var säkert mycket stolt...  ::) *host host..

On topic.. finns det allvarliga planer på att göra flygplats till city displayen?
?

stej123

Citat från: mechamike skrivet 08 januari 2014 kl. 09:27
OT: Jo dom där svordomarna minns nog många.. sen kan man alltid fundera över hur många gånger "jävlar" sades på plats och hur många gånger det sades på bandet som sändes i TV  ;) Jan Scherman hade verkligen en "field day"och hans pappa var säkert mycket stolt...  ::) *host host..

On topic.. finns det allvarliga planer på att göra flygplats till city displayen?

Vore grymt med en flygplats i City CB... Har ett par flygplan baserade i Skellefteå som gärna skulle ta sig en flygtur och landa i Uppsala :D

shutter

#9
Citat från: mechamike skrivet 08 januari 2014 kl. 09:27
On topic.. finns det allvarliga planer på att göra flygplats till city displayen?
Jobbar i moduversstandard i alla fall. hade med flygplats på Malmö museum så jo, det känns som flygplats.
http://www.swebrick.se/index.php?topic=4227.90 3:e bilden nerifrån på sidan 7.

shutter

Vann en taxi i julutlottningen. Tack för den ;D Byggde raskt om den till en användbar flygledarbil.


För att få köra ute på landningsbanan behövs varselljus så det är den utrustad med.


Hur många fler vägmoduler behövs för en seriös landningsbana?

shutter

#11
Efter att ha modifierat 40025 fick jag en 3823 över och funderade på vad jag skulle göra med den. Jag plockade fram en 2441 ur gömmorna och började bygga något annat flygplatsinspirerat. Airport Security blev det då!


Gillar dom här småbilarna. Känns lite 80-tal!

Jesperrydhog


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.