Mitt eget lilla Lego Citys Frivilliga Brandväsen,Brandvärn eller Räddningsvärn.

Startat av Jesperrydhog, 02 december 2015 kl. 23:41

Föregående ämne - Nästa ämne

Jesperrydhog

Ny bil på min egen lilla variant av en svensk klassisk tankbil för utryckningsfordonen. ;)👍😉Min egen lilla tankbil för utryckningsfordonen.jpg

andreaseldh

Mycket vackert! Och kul att se hur du ständigt utvecklas som byggare!

Jesperrydhog

Citat från: andreaseldh skrivet 25 mars 2024 kl. 22:17Mycket vackert! Och kul att se hur du ständigt utvecklas som byggare!
Tackar så mycket   Det uppskattas verkligen mycket för mig. Att ni skriver det. Ser hur långt man har kommit.

Jesperrydhog

Nu har jag försökt att bygga om den hära Långnosade Räddning/Tankbilen. Till en liten egen variant. Det är inte så lätt som jag skulle trodde att det var. Men här har ni några bilder på den. Långnosade  tankbil. .jpgRäddningsutrustningen där bak. .jpgBakom långnosade tankbilen. .jpgFrån den högra sidan. .jpg

mrlind

Det var en välutrustad bil. Bra klossad front med studs på flera sidor.
Have a great build day!
Instagram Flickr

Jesperrydhog

Citat från: mrlind skrivet 05 april 2024 kl. 08:13Det var en välutrustad bil. Bra klossad front med studs på flera sidor.
Tack så mycket för det. Det var riktigt svårt att bygga upp en som ska igentligen likna en Scania långnosad fast på mitt egna lilla sätt.
Det är lite tajt både mellan bredden och höjden.  Mellan bilen och Räddningstjänstens byggnad. Den gick in i brandstationen. .jpg

Jesperrydhog

Här är det lite bilder från årets event i Varberg som heter klossar, i Varberg. Med mig och Lego master Sverige domaren Magnus.  2024  20/4.

Jesperrydhog

Nu idag har jag byggt om min gamla stegbil.
Till en mer detaljerad lik klassisk Legomodell stegbrandbil med då sexhjul axlade svart/vita fälgar.  Nu kan man nog lugnt säga att det en svensk klassisk stegbil eller något liknande. Här kommer den med lite bilder om den. 
PS.  Med dubbla sprutmunstycke under korgen också.  Mvh Jesper. 
En gammal klassisk Legomodell Stegbil. .jpgMed två kvinliga brandsoldate i klassiska  Stegbil.jpgFull utrustad klassisk Legomodell stegbil .jpgMin egen lilla klassiska lego city Stegbrandbilen..jpgKlar för räddning på hög höjd. .jpgKlart för räddning uppe i hög höjd. .jpg

Jesperrydhog

Nya bilder på min egna lilla Lego citys klassiska brandstegbilen.Perspektion från vänstra sidan. .jpgFramemot i från. .jpgFrån höger sida .jpgBakom gamla stegbilen..jpgRedo för räddning uppe i höga höjder. .jpg

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.