Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Fungerande Bowlingmaskin (10år långt projekt)

Startat av TCAS, 02 oktober 2022 kl. 12:59

Föregående ämne - Nästa ämne

Cleefuzz

Grattis till årets bygge 2022! Oerhört välförtjänt! Ska bli spännande att se hur det fortsätter att utvecklas!

jemakrol

Helt otroligt imponerande och fängslande bygge! Mycket välförtjänt erkännande som årets bygge, i ett sällskap av fantastiska bidrag! Inspirerande och roligt!

Bokeslundsparken

Stort grattis! Det är väl ingen överdrift att säga att du sopade banan med oss andra!


BeardedNerd

Onekligen ett bygge i särklass! Otroligt imponerande.

danielbrrssn


MrUzagi

Grattis till årets bygge 2022, även om jag hade fått för mig att det redan var avgjort. Eller åtminstone var det uppenbarligen det i mitt huvud, så nu har verkligheten kommit ikapp bara.  :D

TCAS

Igår visade jag upp senaste uppdateringen av denna kreation på YouTube. Jag har nu äntligen byggt hela banan, rännorna, ansatsen och maskeringsskylten framför maskinen av lego! Det gick åt många bitar, men blev ändå inte lika dyrt som jag länge fruktat.

Dessutom är jag i full gång med att uppdatera hela maskinen. Då jag planerat att sälja instruktioner för maskinen så måste den uppdateras med dagens teknik, alltså Control+ (PoweredUP). Det är lättare sagt än gjort, och alla mekaniska delar som tidigare styrts av Mindstorms-robotar behöver byggas om. Jag passar då på att göra stora förbättringar för att den framöver ska kunna stå lite mer självständigt på utställningar osv.

Se nya videon här!

ColA


TCAS


CopMike


Boathill

Fantastiskt bra, vilket luft! :) Och otroligt bra filmat också! Wintergatan <3

Selander


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.