Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO på auktionssajter (Tradera, Blocket, Ebay m.fl.)

Startat av de Gothia, 08 januari 2010 kl. 10:34

Föregående ämne - Nästa ämne

Igelpiga

Det låter verkligen konstigt!! Undrar vart personen ska åka! För 1500 kommer man ganska långt bensinmässigt också!!   
Håvar in slantarna från alla auktioner och drar utomlands "den resan vill jag bara göra en gång"
Jag törs inte bjuda på personens auktioner.. :-\
Hoppas det slutar bra och uppdatera om läget så man vet om man vågar köpa från säljaren eller inte..
Igelpiga

Igelpiga

#16
lek_country har skrapat ihop 18581:- på sina auktioner och då har jag inte räknat med de 32 aktiva auktionerna.. (9026:- just nu)
Kanske har dåligt med pengar efter jul, vad vet jag?  ;)
Igelpiga

Tobbe Arnesson

CitatHej

Du kan ta det lugnt, ingen luras här!
Visst, det går bra att vänta tills du fått den första lego, jag kan faktiskt göra så att jag tar med mig den andra hem, och skickar den efteråt. Jag hoppas DU förstår att jag kan inte ta med mig alla paket hem till mig för jag har bara två händer. Iaf, jag har inga fler leksaker att sälja, så jag kommer nog skicka alla på tisdag. Förresten, jag fick in betalningen i måndags, inte för 6 dagar sen.

Mvh,
Maria


CitatHoj!

Just ja, jag skickade pengarna på fredag så då syns de först på måndag. Sorry, tankevurpa från mig.

Låter bra! Ta med båda och skicka den första. Jag betalar den andra när den första kommit, ok?

/T
Blogg: Robotkampen

Igelpiga

Hahaha!! ;D "Har bara två händer"..
Åker man för 1500 tur och retur bör man väl ta med något stort att lasta i och varför skrev personen att den bara ville åka en gång till lagret i så fall..  ???
Låter ändå som en STOR bluff i mina öron!!
Stöldgods eller scam..
Igelpiga

Dennimator

Ja, det blir intressant! Slår vad om att 'maria' svettas floder nu. ;D
Hoppas det går bra iallafall, och om jag var 'hon' skulle jag gått till närmaste leksaksaffär, köpt legot och skickat det till dig - billigare än böterna. Isf så får du ditt lego. Om inte, så borde du få tillbaka pengarna - minst.

Lycka till! ;)

Tobbe Arnesson

I mitt fall är det "bara" 165,- jag riskerar just nu men som Igelpiga skrev har det sålts för rätt stora summor summerat.

Kanske är "lagret" i Tyskland eller något?

Kollar man megabilden i senaste auktionen jag vann: http://www.tradera.com/Lego-Racers-DESERT-HAMMER-NY-auktion_105736934

...så syns det tydligt att det sitter en prislapp i övre vänstra hörnet. Denna är sedan överkladdad i bildbehandlingsprogram.

Ett enkelt sätt att fixa egna bilder vore att gå till leksaksaffär, lägga asken på golvet, ta kort. Upprepa. Mysko beteende men tror inte leksaksaffären skulle gnälla.

Tyvärr skalar Tradera bort EXIF-info från bilder, hade varit intressant med datum bilden togs etc.. Kanske rent av GPS-info om det var från mobil med den funktionen.
Blogg: Robotkampen

Tobbe Arnesson

Användaren Bergfalke har ett några fina gamla set ute just nu: http://www.tradera.com/category/category.aspx?ftgnr=201571&listtype=0

3-4 timmar kvar på dem. Alla har passerat min smärtgräns så nu kan jag tipsa andra om dem. ;)
Blogg: Robotkampen

Pekblom

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 27 januari 2010 kl. 11:45
I mitt fall är det "bara" 165,- jag riskerar just nu men som Igelpiga skrev har det sålts för rätt stora summor summerat.

Kanske är "lagret" i Tyskland eller något?

Kollar man megabilden i senaste auktionen jag vann: http://www.tradera.com/Lego-Racers-DESERT-HAMMER-NY-auktion_105736934

...så syns det tydligt att det sitter en prislapp i övre vänstra hörnet. Denna är sedan överkladdad i bildbehandlingsprogram.

Ett enkelt sätt att fixa egna bilder vore att gå till leksaksaffär, lägga asken på golvet, ta kort. Upprepa. Mysko beteende men tror inte leksaksaffären skulle gnälla.

Tyvärr skalar Tradera bort EXIF-info från bilder, hade varit intressant med datum bilden togs etc.. Kanske rent av GPS-info om det var från mobil med den funktionen.
Jag följer dina affärer med "Maria" med stort intresse.
Något positivt är väll att du nu har någon form av kommunikation med någon?
Jag fick aldrig en några svar från lek_country

OBS. Jag har inte tagit ställning till om det är en bluff eller inte.
Det dök upp en "handlare" som sålde kameror och objektiv väldigt billigt på blocket för några år sedan. Jag var skeptisk tills jag fick kontakt med ett proffs som förklarade att just den handlaren hittat ett kryphål i import, export och skatteregler i olika länder. Så det rörde sig om oskattade men "ärliga varor". Det kan ju vara så här också. Vad man behövde för att få "kamera handlaren" idé att fungera var OMSÄTTNIN, hög OMSÄTTNING. och det kanske lek_country kan få om det här börjar snurra.
Väntar med spänning.

AndersI

Citat från: Tobbe Arnesson
Någon som har Nordea? Kan man se vem som äger ett konto om man gör en överföring mellan Nordeakonton? Jag har kontonumret till lek_country så puttar man över en krona kanske det syns vem det står på?
Jag har Swebank, och där är det så att om jag lägger upp en ny mottagare så ser jag deras valda benämning för det kontot, inte nödvändigtvis reella personuppgifter, alltså.

Jag kan alltså lägga upp mottagare utan att registrera någon betalning. Om inte du har den möjligheten på Nordea, så kan du ju skicka uppgifterna till mig (på min mera privata mailadress) så kollar jag.

Mirandir

1500 för att hämta saker på lagret!

Det låter ju nästan som om han skickar herrarna "Kofot & Dyrk" för att hämta sakerna på "lagret".  ;D

Annars är det kanske så att han åker en svång till något icke-EU land med billigt LEGO och köper en större kvantitet som han sedan kan sälja utan moms på nått vis.
Legobloggen: http://legobloggen.com

Stevex

1500 får att åka till "lagret" låter ganska konstigt, måste vara utomlands eller bluff. Bara att vänta och se, det här är rätt skumt

Tobbe Arnesson

Jag har Skandiabanken och får inte se vad det andra kontot presenterar sig som, enligt uppgift har lek_country ett Nordeakonto.

Jag mailar dig nuffrorna Anders.
Blogg: Robotkampen

AndersI

Tyvärr kunde jag inte få Swedbank att godkänna det där, varken som bankgiro eller PlusGiro, det kanske behövs något extra clearingnummer som antyder vilken bank det är??

pilt77

Citat från: AndersI skrivet 27 januari 2010 kl. 21:09
Tyvärr kunde jag inte få Swedbank att godkänna det där, varken som bankgiro eller PlusGiro, det kanske behövs något extra clearingnummer som antyder vilken bank det är??

Bank o plusgiro har inga clearingnummer. Är det ett vanligt bankkonto kan man inte få fram namnet via sin internetbank.

insurrection

Är Lego billigt i Lettland nu iom krisen?

Bor man på Öland är det ju inte jättelångt att åka till Karlshamn och färjan till Ventspils.

Fast det låter ju faktiskt mer långsökt än gammalt vanlig hederligt bedrägeri...

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.