Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Nya serie 25

Startat av Anders67, 19 december 2023 kl. 18:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Gideon

Citat från: CopMike skrivet 03 januari 2024 kl. 17:27Tack Tomten för vågen - dagens träffbild 5 av 5 getter ;D!
Vad vägde förpackningen med geten för dig, stämde det med det som postats online tidigare...?


Jag gjorde misstaget att beställa min våg från vad som en gång i tiden var en svensk sida (Cdon) men som nu verkar vara nån slags frontend för en massa andra butiker. Så trots att den skickades 22/12 så har jag inte sett till den ännu...

CopMike

Goatherd mellan 19.71-19.82 gram, ingen annan runt vägde det. Närmast under är Vampire Knight som låg runt 19-gram jämt och över det Train Kid på runt 21.50. Så Jay's Brick Blog ligger lite högt men förhållandet stämmer tillräckligt bra för mig & min våg :D!

eon

Det är inte det minsta pinsamt.
En vuxen karl går iväg till leksaksaffären med en knarkvåg i handen.
....'Jag skulle bara köpa Lego'
;)

Kiivi

2 av 3 för Vampyr, 0 av 4 för Harpy, 2 av 2 för detektiv och 1 av 1 för Goat... vad tänker leksaksaffärens personal när det ser oss med våg?

Manfred87

Jaha... då blev det en knarkvåg beställd till Piteå också  ;D
Jaga getter nästa!

Eriol

Nu har Ebrix lagt upp serie 25 för bevakning. Getaherden och vampyrriddaren är prissatta till 79 kr i utgångsläget, övriga 49 kr. 

Mr-Twelve

Affärerna kommer pinsamt fort bli rensade på allt gott :/

Jenny242

I Skärholmen har de nu numrerat alla lådor så man ska slippa väga eller stå och scanna alla boxar 😂
(Alla getter var såklart slut 😅)

IMG_0268.jpeg

Jenny242

janhansson

Citat från: Jenny242 skrivet 08 januari 2024 kl. 15:22I Skärholmen har de nu numrerat alla lådor så man ska slippa väga eller stå och scanna alla boxar 😂
(Alla getter var såklart slut 😅)
Tänk om de kunde göra likadant online - fast då skulle väl hela produktionen av de begärligaste CMFerna istället sälja slut på fem minuter, och sedan vara borta för alltid...

Är det någon som sett skymten av några figurer i vanliga (icke-LEGO) butiker ännu förresten?
Själv hade jag beställt en låda från Computersalg, som uppskattat leverans den 10:e. Jag tänker att övriga ḱanske är på gång nu också om LEGO gett sig själva 1-2 veckors exklusivitet?

Skafte

Lokala Lekia (Visby) hade fått in två lådor idag!

CopMike

Citat från: Skafte skrivet 08 januari 2024 kl. 18:41Lokala Lekia (Visby) hade fått in två lådor idag!
  ;D!

Skafte

De blev inte vägda ett dugg eftersom jag inte hade någon våg i fickan. Inte heller scannade jag några koder. Eller okej, några då. Några av askarna scannade jag inte.

Eriol

Lokala Lekia (Valbo, har inte kollat Hemlingby men antar att det är samma) skulle fått leverans i torsdags men har inte fått något ännu. På EKO precis intill gapar Lego-hyllorna också väldigt tomma. 

Gideon

Citat från: Eriol skrivet 08 januari 2024 kl. 19:25Lokala Lekia (Valbo, har inte kollat Hemlingby men antar att det är samma) skulle fått leverans i torsdags men har inte fått något ännu. På EKO precis intill gapar Lego-hyllorna också väldigt tomma.
Lekia här hade häromdagen inte packat upp allt i sin senaste leverans, så jag hoppas fortfarande på att det kommer fram på hyllorna snart.


Ebrix fick fram sina nu i alla fall, men det tog inte många minuter för de mest intressanta att försvinna :O

BeardedNerd

Mitt Lekia hade fått in dem tidigare i veckan. Jag köpte först fyra slumpade från övre lagret, fick två detektiver, en svamp och ett tåg. Dagen därpå gick jag tillbaka och bad att få plocka från nedre lagret (nånting nånting Aladdin-ask) och tog tre slumpade, där en var get, en var krigarkvinnan och en var gamern. Så om ni kommer åt en orörd låda kan det vara så att getterna finns nere till höger.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.