Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

10279 - Volkswagen T2 Camper Van

Startat av Klas Almqvist, 13 juli 2021 kl. 19:15

Föregående ämne - Nästa ämne

Nybohov Creation Ltd.

#1
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Larry Lars

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 13 juli 2021 kl. 19:48
Citat från: Klas Almqvist skrivet 13 juli 2021 kl. 19:15
Nya VW bussen.https://www.lego.com/sv-se/aboutus/news/2021/july/lego-volkswagen-t2-camper-van

Jag gillar inte alls kantigheten i fronten eller det tjocka taket

Håller med. Känns lite som när de tolkade BTTF DeLorean. De inkluderar detaljer utan att se till helheten. Här har de tagit fasta på att vindrutan är högre än sidofönster, men helt missat hur det förhållandet skapar det formmässiga helhetsintrycket.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Peter S

Fast det finns ju diverse olika taktältspåbyggnader som gör taket just så här tjockt...

andreaseldh

Mitt allra första och mycket korta intryck är att reservhjulet var ett bra val, eftersom jag inte gillar hur de byggde fronten på den gamla . Men det är tyvärr också den enda detaljen som är bättre på den nya. På alla andra detaljer, och framför allt helheten, vinner den gamla överlägset!

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Peter S skrivet 14 juli 2021 kl. 09:06
Fast det finns ju diverse olika taktältspåbyggnader som gör taket just så här tjockt...


Kanske är det inte tjockleken på taket i sig som stör, utan att det är så tjockt och klumpigt ovanför sidorutorna. Det borde de ha kunnat lösa på ett mer smäckert sätt. Ett misstag är nog att inte ha samma färg på busskroppen och låta enbart taket vara vitt.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Kwagge

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 14 juli 2021 kl. 10:26
Citat från: Peter S skrivet 14 juli 2021 kl. 09:06
Fast det finns ju diverse olika taktältspåbyggnader som gör taket just så här tjockt...


Kanske är det inte tjockleken på taket i sig som stör, utan att det är så tjockt och klumpigt ovanför sidorutorna. Det borde de ha kunnat lösa på ett mer smäckert sätt. Ett misstag är nog att inte ha samma färg på busskroppen och låta enbart taket vara vitt.

Tänk vad mycket MOD möjlighet det finns!

CopMike


Larry Lars

Citat från: Peter S skrivet 14 juli 2021 kl. 09:06
Fast det finns ju diverse olika taktältspåbyggnader som gör taket just så här tjockt...

Må så vara. I så fall så tycker jag de Byggt SNOT med cheese vid taket bara för att det är roligare. Som det blev nu fick de ju en lätt inbuktning som tar väldigt mycket plats på höjden. I standard-riktning hade cheese istället antytt ytterkanten på taket med en påbyggnad en liten bit in på varje sida. Jag tror det hade blivit tydligare och behållit mer av originalformen av det ikoniska fordonet.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.