Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[Freebuild] En ny motor.

Startat av Omikron, 28 november 2015 kl. 19:17

Föregående ämne - Nästa ämne

Omikron

Det här är tredje delen i Pos rymdäventyr

Reklamen på Tannhäuserhaket gav resultat. En skygg figur ville att Po och Maxenth modifierar en vakuummotor för atmosfärsflykt utan att det syns i registreringsbeviset. De åtogsig gladeligen uppdraget men blev lite konfunderade när uppdragsgivaren sa:
- Det gäller att passa på nu, när det finns många specialdelar i omlopp i det här systemet. Mmmm...
Po och Maxenth såg frågande på varandra utan att någon av dem svarade.
- Snacket går på Haket, fortsatte figuren. Ni kommer nog få en del att göra. Har ni tillgång till DEN klassens delar?
- Vilken klass? frågade Po.
På SKROTEN passarar många delar varje dag och det finns en myriader av olika klassningar.
- M-klassade! väste figuren.
Det for en kall kår genom Pos ryggrad. Att småfiffla som han och Maxenth gjorde med kasserat material var en sak.
Dom kanske inte ens skulle få sparken om det upptäcktes men att hålla på med M-klassade prylar var något helt annat.
När han och Maxenth bestämt sig för att fiffla hade de kommit överens om att inte röra M-Klassade prylar.
Po blev alldeles torr i munnen och Maxenth grep in:
- När vill du att vi ska vara klara?
Figuren såg lite besviken ut men spännde ögonen och sa att det inte var så brottom.
- Ok. Vi budar till Haket när vi är klara, svarade Maxenth.
- Bra.
Po stod fortfarande helt tyst.

Några dagar senare var dom klara och nu återstod bara ett sista test. Problemet var att det inte går att köra en motor som
käkar stora mängder luft i en station utan att det märks. Ventilationssystemet larmar ordentligt.
För att komma runt det har Po och Maxenth stängt all ventilation till verkstaden. De planerar att köra motorn
tills syret är slut och därefter öppna rymdporten.
Po hade kopplat ett batteri med en speciell, styv strömledningslans till tändsystemet och stod redo vid bränslekranen.
- Nu kör vi! sa han och vred på.
Maxenth tryckte igång tändningen vida en fjärrkontroll och motorn började varva upp. 

EpsilonEta

Snygg motor!
Nu behövs bara ett rymdskepp att ha den i :D (fast jag saknar en "sköldpadda"  ;) )
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>

Omikron

Citat från: EpsilonEta skrivet 28 november 2015 kl. 21:32
Snygg motor!
Nu behövs bara ett rymdskepp att ha den i :D (fast jag saknar en "sköldpadda"  ;) )

Haha, alla delar (utom fig huvud) kommer från det setet så,... jag är inte mycket för djurförsök och pälskläder men nu fick jag offra sköldpaddan   :'(

o0ger

Spännande berättelse och snygg motor!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Kvarnbacka

Väldigt snygg motor måste jag säga!

lingonfil

Citat från: Kvarnbacka skrivet 29 november 2015 kl. 23:09
Väldigt snygg motor måste jag säga!

Håller med. Direkt igenkänningsbar som motor.

Tjarny

Otroliga detaljer! Jag gillar de gröna Rymdgubbarna. Är de från nyare Space-set eller fanns det gröna gubbar på 80-90 talen?

Skafte

Citat från: Tjarny skrivet 03 december 2015 kl. 08:57Är de från nyare Space-set eller fanns det gröna gubbar på 80-90 talen?

Finns i :)

Gideon

Citat från: Skafte skrivet 03 december 2015 kl. 09:10
Finns i :)
Snyggt alternativbygge!

Gillar hur greeblingen formar hela objektet :)

Odidoma

Jag kan bara hålla med, riktigt snyggt byggt och väl genomfört!

Omikron

Tack för alla fina kommentarer.  :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.