Lego på köpet - Ihop med tidning eller liknande "Cross promotion"

Startat av Nextuz, 13 januari 2011 kl. 12:16

Föregående ämne - Nästa ämne

Gray

Citat från: Teabox skrivet 03 maj 2012 kl. 17:27
Tidigare har det inte varit några problem att hitta den nya tidningen ut på måndagar.

Var ute och kikade i några butiker/kiosker idag.. Ingen ny Kalle. Men min stad kanske är trögare än andra att få ut på hyllorna.

Stigge72

Citat från: Gray skrivet 07 maj 2012 kl. 16:17
Citat från: Teabox skrivet 03 maj 2012 kl. 17:27
Tidigare har det inte varit några problem att hitta den nya tidningen ut på måndagar.

Var ute och kikade i några butiker/kiosker idag.. Ingen ny Kalle. Men min stad kanske är trögare än andra att få ut på hyllorna.
Jag hittade en iaf, så leta vidare. ;)

Record

Dom fanns på coop i min by, då borde dom finnas överallt..
Fråga i kassan, ibland ställer dom bara ut några x, och har dom andra inne på lagret.
Friskt satsat, hälften vunnet..

Gray

Alla butikerna jag kollade i hade fortfarande föregående veckas nummer framme så jag antar att det antingen är extremt låg prioritet att byta ut till senaste numret eller så är officiella datumet i morgon eller så.. Det visar sig väl. Varenda butik som säljer tidningar hade ju Kalle så man behöver nog inte oroa sig för att bli utan.

dalle


Silence101

Här hemma brukar ICA-affären lägga ut dom på tisdagen.
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

Gray

Idag var det inga problem att få tag på Kalle. :D

Såg även att det säljs en LEGO-tidning med medföljande minifigur (en skogspolis). Hade ingen aning att det fanns en sådan, synd bara att dom tar sjukt överpris för den (49:-).

Linus Damberg

Citat från: Gray skrivet 08 maj 2012 kl. 16:40
Idag var det inga problem att få tag på Kalle. :D

Såg även att det säljs en LEGO-tidning med medföljande minifigur (en skogspolis)
Mmm.. tror att den kommer ut en gång i månaden med olika teman med en minifigur som är till det temmat dät är just då. håller med om priset :)
Den som äger mycket silver kanske är lycklig.
Den som äger mycket LEGO kanske är lycklig.
Men den som intet äger kan sova lugnt.

Nextuz

Här postar vi förlag på tidningar eller andra produkter som innehåller Lego i reklamsyfte.


Silence101

It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

mryxmannen

Kalle Anka har haft många Lego polybags sen några månader tillbaks.
Min affär på Bricklink heter "When dreams come true".

Larry Lars

Det blir bra. Kändes väldigt malplacerat i media-tråden.

Var precis på Ica Maxi och kunde där konstatera att med Musse & Co hade en Jack Sparrow medan Kalle Anka har "Hawkeye" från Avengers. Mycket användbara bitar för att vara ett "pytte-pack" måste jag säga. Trevligt med nya släta runda i trans orange.





Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

mryxmannen

Om jag har förstått rätt så är dessa sets exklusiva i Sverige. Detta leder till att det går att sälja påsen för ett mycket bra pris på Bricklink. Runt 80 kr går de för och det är redan dubbelt jämfört med inköps priset.
Min affär på Bricklink heter "When dreams come true".

styrbjörn

I lördags såg jag en musse pigg med den gamla jack sparrow gubben som kom i kalle anka typ för ett halvår sen :)

Larry Lars

Citat från: styrbjörn skrivet 14 maj 2012 kl. 16:11
I lördags såg jag en musse pigg med den gamla jack sparrow gubben som kom i kalle anka typ för ett halvår sen :)

Även om man börjar tröttna på alla Jack Sparrow kan det vara värt att tänka på att denna Jack med hatt inte finns i andra mindre set.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.