Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Villa Park, Aston Villa FC

Startat av maltMAN, 11 mars 2024 kl. 09:50

Föregående ämne - Nästa ämne

maltMAN

MOC Villa Park, Birmingham (UK)
Hemvist för klubben i mitt hjärta, Aston Villa Fotboll Club.
Jag är även medlem i Villa Sweden, och ansvarig för våra lokala träffar vid matcher.
Även frun och dottern är oxå medlemmar, och har oxå besökt arenan.
Ca ett halvårs tid för bygget, inkl inväntande på bitar från tex BrickLink, 
i flera omgångar, då vissa färger är lite mer svåra att komma över ;)
Besökt arenan flera gånger, snart dax igen, med ca 80st andra, från Villa Sweden :D
En av årets höjdpunkter, medlemsresa till Villa Park.
(Invigd 1897, kapacitet 42786 åskådare)
Blev riktigt nöjd med likheten mot förlagan (bild 11)
Även om det krävdes lite "konstnärlig" frihet, på vissa ställen, för att få ihop det bra.
vp1.JPGvp2.JPGvp3.JPGvp4.JPGvp5.JPGvp6.JPGvp7.JPGvp8.JPGvp9.JPGvp10.JPGvp11.jpg

Godtfred

Mycket fint bygge! Extra plus för din referensbild, det är först när man ser den förstår vilket jobb du lagt ner för att få till alla detaljer.

Skafte

Snyggt microbygge, många fina detaljer runtomkring också, och inte bara arenan.

Som barn hade jag Aston Villa som favoritlag på Tipsextra, jag gillade deras tröjfärger. :)

Studley Heinsbergen

Wow, riktigt tjusigt! Har länge velat ge mig på ett arenabygge, detta inspirerar verkligen! Passar även på att beklaga gårdagen... /Gooner

maltMAN

Citat från: Godtfred skrivet 11 mars 2024 kl. 10:03Mycket fint bygge! Extra plus för din referensbild, det är först när man ser den förstår vilket jobb du lagt ner för att få till alla detaljer.
Tack. Långt ifrån alla, som har sett VP, ens på bild kanske, så därför jag infogade även en referensbild  :D

maltMAN

Citat från: Studley Heinsbergen skrivet 11 mars 2024 kl. 10:43Wow, riktigt tjusigt! Har länge velat ge mig på ett arenabygge, detta inspirerar verkligen! Passar även på att beklaga gårdagen... /Gooner
Tack. Man hade ju kunnat öva sig på byggtekniken/lösningar, med dom Legoarenaset som finns, men det hade ju tagit emot, att köpa ett annat lags hemmaarena ;D 
Verkligen inte det resultat man hade förväntat sig igår. Men vi är fortsatt 4a, vilket var många år sedan vi hade en sån hög position, så långt in på säsongen  ;D och fortfarande kvar i Europaspel  ;)

maltMAN

Citat från: Skafte skrivet 11 mars 2024 kl. 10:24Snyggt microbygge, många fina detaljer runtomkring också, och inte bara arenan.

Som barn hade jag Aston Villa som favoritlag på Tipsextra, jag gillade deras tröjfärger. :)
Tackar. Fastnade för Villa i tidig barndom, början av 80talet, då dom var som bäst. Flitigt förekommande i Tipsextra, som du nämner.
Vann ligan, och sedan även Europacupen (nuvarande CL), året efter  :)  finns ju flera andra klassiska lag, som har samma färger, men Villa var först. 
Finns en hel del anekdoter kring detta. 
Men det blir för långt, att dra alla dom här....  ;)

Kvarnbacka

Snyggt! Kul med fler som bygger fotbollslego. :D

Joyride

Snyggt som helhet och jag gillar att du tagit med lite omgivningar! Förhöjer intrycket.
Instagram: joyride_bricks

Kwagge

Var tvungen att skicka en länk till min gamla barndoms kompis som också är stor Villa fan (hur man kan vara det  ;) ) o åker över då o då med andra fans.


Tummen upp för bygget!

Studley Heinsbergen

Citat från: maltMAN skrivet 11 mars 2024 kl. 10:55Tack. Man hade ju kunnat öva sig på byggtekniken/lösningar, med dom Legoarenaset som finns, men det hade ju tagit emot, att köpa ett annat lags hemmaarena ;D
Verkligen inte det resultat man hade förväntat sig igår. Men vi är fortsatt 4a, vilket var många år sedan vi hade en sån hög position, så långt in på säsongen  ;D och fortfarande kvar i Europaspel  ;)

Håller tummarna för er, av flera skäl! :)

Kwagge

Citat från: Kwagge skrivet 11 mars 2024 kl. 19:23Var tvungen att skicka en länk till min gamla barndoms kompis som också är stor Villa fan (hur man kan vara det  ;) ) o åker över då o då med andra fans.


Tummen upp för bygget!

Haha, ni ska visst åka över i april tillsammans! Ännu en påminnelse att världen är liten ibland!

dalle

Citat från: Kwagge skrivet 11 mars 2024 kl. 19:23Var tvungen att skicka en länk till min gamla barndoms kompis som också är stor Villa fan (hur man kan vara det  ;) ) o åker över då o då med andra fans.


Tummen upp för bygget!

Blev också tvungen att skicka länken till en arbetskompis som också är stort Villa fan, och jag tror är med i Villa Sweden-

danielbrrssn


robinnilsson403

Citat från: maltMAN skrivet 11 mars 2024 kl. 10:55Tack. Man hade ju kunnat öva sig på byggtekniken/lösningar, med dom Legoarenaset som finns, men det hade ju tagit emot, att köpa ett annat lags hemmaarena ;D
Verkligen inte det resultat man hade förväntat sig igår. Men vi är fortsatt 4a, vilket var många år sedan vi hade en sån hög position, så långt in på säsongen  ;D och fortfarande kvar i Europaspel  ;)

Ritningarna finns som pdf på legos hemsida, så slipper du bygga dem!
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.