Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

mryxmannen

Några av de nyare 2012 seten har nu dykt upp på http://www.spelbutiken.se. Men dock så får de in produkterna vid 12 januari.
Min affär på Bricklink heter "When dreams come true".

oberoff

Hittade en (Byplundringen) för 494 kr på Toys'R'Us i Barkarby. Dock den sista på hyllan, men förhoppnings börjar det bli liknande priser på andra ställen.

Och så en (Riddarnas kamp) till sonen. Han fick nästan ihop den helt själv efter "kartan" och utan några raseriutbrott. Kan nog bli en byggare vad det lider...

de Gothia

Oberoff: hoho vilket trevligt pris på byplundringen!!! :P

Vad kostade 7950?

Magnus

En 8258 Crane Truck på Toys R Us Luleå för 1184.34:- -Fanns en kvar efter min, trodde den skulle vara svår att hitta till rätt kurs. -Kanske skulle man köpa den sista också.. ::)

Anders Nolberger


oberoff

Citat från: de Gothia skrivet 07 januari 2012 kl. 20:01
Vad kostade 7950?
Den kostade 53 kr. Inget superpris kanske men dövade det värsta samvetet över att jag tenderar att få flest nya leksaker när vi besöker en affär...  :)

Barbaroux

Efter att vi spelade Lunar Command på vårt minimeet igår så kunda jag inte låta bli att lägga en beställning idag. Kan verkligen rekommendera spelet för er som inte provat. Blev även ett Minotauros när jag ändå beställde. 322 kr för båda inklusive frakt känns som överkommligt.

Record

#2287
Idag blev det en sväng till falun-borlänge, var in på citycross, helt urkast med lego, dom höll på med ombyggnad så det var som kriget där inne, jag frågade en kassörska om lego, skulle enligt henne inte bli någon utbyggand av legoavdelningen, dom skulle dra ner på leksaker istället.

var in en sväng på barnens hus, kunde inte motstå rean, så det blev , , vilka jag normalt inte skulle köpt, slängde även med 4 st serie 5, stenålderskvinnan, snowboardkillen, studenten, detiktiven, även en .

köpte sen en , på Ica maxi.

Nått som slog mig, var att jag såg inte ett enda Technic set på någon av affärerna, hur kommer det sig??
inte kan dom väl ha sålt slut på vart enda ett. Säljer det för dåligt, i butik?
Friskt satsat, hälften vunnet..

ogel

13 minifig series 2 blev det på Maxi i Västerås. Kändes lite som nån varit där o tagit godsakerna innan dock, resultat

1xDracula
3xTyngdlyftaren
1xlivvakt
1xskidare
1xsnowboardåkare
2xcirkusdirektörer
1xdisco stu
1xegyptier
1xtaekwondo
1xden där konstiga sheriffen med flygarhatt

Hade mkt hellre fått ett par häxor o två pantomimartister o en dracula till men men. Nya friska tag

Tobbe Arnesson

Citat från: Record skrivet 08 januari 2012 kl. 16:54Nått som slog mig, var att jag såg inte ett enda Technic set på någon av affärerna, hur kommer det sig??

Barnen Hus brukar ha en del Technic, så jag antar det bara var något tillfälligt. I Tyskland hör Technic till storsäljarna och jag har för mig att de går bra även i Sverige.
Blogg: Robotkampen

Illuwatar

Inget Technic i Barnens Hus ute i Haninge heller - tänkte kolla om de hade Unimog'en inne, men inte ett enda renodlat Technic fanns på hyllorna.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Silence101

Jag skulle inte köpa KALLE ANKA X-Wing, men kunde inte låta bli  :o
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

Tommy_la

Citat från: Barbaroux skrivet 08 januari 2012 kl. 15:04
Efter att vi spelade Lunar Command på vårt minimeet igår så kunda jag inte låta bli att lägga en beställning idag. Kan verkligen rekommendera spelet för er som inte provat. Blev även ett Minotauros när jag ändå beställde. 322 kr för båda inklusive frakt känns som överkommligt.

Jag fick riktig mersmak på Lunar Command också nu efter helgen. Vi får ta en turnering nån gång och utkora en Linköpingsmästare. :)
Min bricklinkbutik "Tommy's Store":
http://www.bricklink.com/store.asp?p=tommy_la

micke

Köpte "idag" och fick hem något som jag längtat efter , första planet setet och inte det sista
dessutom fick jag nu hem min , helt underbart så Glad :P
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Duchessa

Hittade Lego på rea på det mest oväntade stället av alla: Åhléns. De har ju alltid fullprislego. Nu var det nedsatt med 40%, och det kändes helt okej.

Det blev en för 39 kr, för 69 kr och för 89 kr. Fanns även en del annat creator och city, men jag avstod. Passade även på en Star Wars för 239 kr. Kanske ångrar mig om den imorgon.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.