Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Bokeslundsparken

Citat från: Emma skrivet 29 augusti 2021 kl. 16:38
Så kul med soffan!

Jo den är härlig men som sagt inte min ide.
Nu har jag hittat upphovsmannen, han kallar sig je_brickworks. Väl värd att kolla upp.

Tornet

Missade deadline i SBC augusti, men byggde ändå en smal konstapel.
Omröstningen för de riktiga bidragen är för övrigt öppen. Se till att påverka resultatet!

Bokeslundsparken

En snittblomma blev det när jag inte orkade ta tag i mitt egentliga bygge!

Bokeslundsparken

En bänk till mitt nästa projekt.

Eriol

Blev lite inspirerad av senaste Lego Masters och Lekias tävling för oss amatörer och byggde ihop något som ska föreställa ett klassiskt svenskt TV-program.

swemixon

#4070
Citat från: Eriol skrivet 15 september 2021 kl. 00:15
Blev lite inspirerad av senaste Lego Masters och Lekias tävling för oss amatörer och byggde ihop något som ska föreställa ett klassiskt svenskt TV-program.
Snyggt klossat med hög igenkänningsfaktor. Detta var en favorit i tablån 😀

Joacim

Citat från: Eriol skrivet 15 september 2021 kl. 00:15
Blev lite inspirerad av senaste Lego Masters och Lekias tävling för oss amatörer och byggde ihop något som ska föreställa ett klassiskt svenskt TV-program.

Underbart program sådan görs inte idag...

Bokeslundsparken

Idag har jag utmanat mig själv och gjort mitt första försök på en bitbyggd figur. Svårt var det och fult blev det men det håll till godo.

ColA

Citat från: Bokeslundsparken skrivet 16 september 2021 kl. 18:23
Idag har jag utmanat mig själv och gjort mitt första försök på en bitbyggd figur. Svårt var det och fult blev det men det håll till godo.

För att vara din första tycker jag att du lyckats riktigt bra!

Bokeslundsparken

Citat från: ColA skrivet 16 september 2021 kl. 18:26
Citat från: Bokeslundsparken skrivet 16 september 2021 kl. 18:23
Idag har jag utmanat mig själv och gjort mitt första försök på en bitbyggd figur. Svårt var det och fult blev det men det håll till godo.

För att vara din första tycker jag att du lyckats riktigt bra!

Tack snälla!

crowwlime_

Citat från: Bokeslundsparken skrivet 16 september 2021 kl. 18:23
Idag har jag utmanat mig själv och gjort mitt första försök på en bitbyggd figur. Svårt var det och fult blev det men det håll till godo.

Jag skulle inte sträcka mig så långt att kalla hen ful.
Men jag kan nog generellt tycka att bitbyggda figurer kan vara lite fulsnygga. De byggare och byggen jag sett har nog mest varit kända personer & film/spelkaraktärer. Då kan det nästan bli lite karikatyrstil på det.

Summa summarum: Snyggt bygge, speciellt för att vara första gubben!

Bokeslundsparken

Citat från: crowwlime_ skrivet 16 september 2021 kl. 18:33
Citat från: Bokeslundsparken skrivet 16 september 2021 kl. 18:23
Idag har jag utmanat mig själv och gjort mitt första försök på en bitbyggd figur. Svårt var det och fult blev det men det håll till godo.

Jag skulle inte sträcka mig så långt att kalla hen ful.
Men jag kan nog generellt tycka att bitbyggda figurer kan vara lite fulsnygga. De byggare och byggen jag sett har nog mest varit kända personer & film/spelkaraktärer. Då kan det nästan bli lite karikatyrstil på det.

Summa summarum: Snyggt bygge, speciellt för att vara första gubben!

Tack snälla! Det var svårt för mig som gillar realistiska byggen. Sitter och stirrar på nära håll och tycker att det ser dåligt ut men det gäller väl att zooma ut och se helheten.

andreaseldh

Köpte ett gäng 66821 nyligen utan att veta vad jag ska ha dom till. Kanske skriva mitt namn? Färgvalet är gjort utefter två kriterier:

  • Intilliggande bokstäver måste ha olika färg
  • Färgen skall finnas på bokstavens signalflagga

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

andreaseldh

Citat från: andreaseldh skrivet 19 september 2021 kl. 04:20
Köpte ett gäng 66821 nyligen utan att veta vad jag ska ha dom till. Kanske skriva mitt namn? Färgvalet är gjort utefter två kriterier:

  • Intilliggande bokstäver måste ha olika färg
  • Färgen skall finnas på bokstavens signalflagga

Och i natt blev det hela alfabetet*

* Enligt 6337918, utan W, Å, Ä och Ö.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.