Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Joacim

Citat från: mortil skrivet 10 januari 2020 kl. 23:15
Håller på med en MAN/Rheinmetal RMMV lastbil 8x8

Försöker få till detaljer nu.

Tysk bågskytt!  :o ::) Göteborgshumor fast jag är östgöte göschelöv...

mortil

Citat från: Joacim skrivet 11 januari 2020 kl. 13:02
Citat från: mortil skrivet 10 januari 2020 kl. 23:15
Håller på med en MAN/Rheinmetal RMMV lastbil 8x8

Försöker få till detaljer nu.

Tysk bågskytt!  :o ::) Göteborgshumor fast jag är östgöte göschelöv...

Svensk bågskytt på tysk plåthäst :P
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Anders67

#3722
Nytt hörnhus baserat på bleaker street
: Sanctum Sanctorum Showdown

BrickMe

Citat från: Anders67 skrivet 12 januari 2020 kl. 17:20
Nytt hörnhus baserat på bleaker street
: Sanctum Sanctorum Showdown

Hur ska du fylla innanmätet för att undvika "tittskåps-fenomenet" ? Skämt åsido så ser det lovande ut :)

Joacim

Citat från: mortil skrivet 12 januari 2020 kl. 14:34
Citat från: Joacim skrivet 11 januari 2020 kl. 13:02
Citat från: mortil skrivet 10 januari 2020 kl. 23:15
Håller på med en MAN/Rheinmetal RMMV lastbil 8x8

Försöker få till detaljer nu.

Tysk bågskytt!  :o ::) Göteborgshumor fast jag är östgöte göschelöv...

Svensk bågskytt på tysk plåthäst :P

Så är det slarv av mig!

andreaseldh

Betonghus ser väl likadana ut i alla storstäder? För en kommande film inom den nya inriktningen på min Youtube-kanal.

https://www.youtube.com/watch?v=cRKAkGOpb-E&list=PLBnXX_2X7BlegUsE7A2Xjzn6R2ch3jYAj

BeO

#3726
We shall use my largest scales!




Edit: Det vore kanske bra om man gav en liten förklaring till modellen då det troligtvis är en hyfsat begränsad krets som ser min långsökta referens. Det är en scen i filmen "Monty Python and the Holy Grail" som förlagan till denna våg går att finna. I denna oförglömliga scen lyckas man med hjälp av denna våg, en anka och Sir Bedeveres logik avgöra om en häxanklagad kvinna verkligen är en häxa. Sir Bedevere spelas av nyligen bortgångne Terry Jones, och detta bygge är helt enkelt min lilla hyllning till detta geni.

Eriol

Ny här på forumet. Det lilla jag byggt på senare tid (efter cirka 1989) har mest varit digitalt, men nyligen slog jag till och köpte lite riktiga bitar. Var dock inte helt nöjd med setets originalutseende. Det är lite för ihopträngt och svårt att se de snygga detaljerna tycker jag, så jag har försökt modifera lite lätt. Man kanske kan kalla bygget Assembly Row?

andreaseldh

Min "slumpmässigt valda" stad nära ekvatorn är klar. Om allt går enligt planerna kommer den att ingå i Earth shape video 06 som jag släpper fredagen 14 februari.


P1240779 by Andreas Eldh, on Flickr


P1240780 by Andreas Eldh, on Flickr


P1240781 by Andreas Eldh, on Flickr

Mina videor 01, 02 och 03 finns här:
https://www.youtube.com/watch?v=cRKAkGOpb-E&list=PLBnXX_2X7BlegUsE7A2Xjzn6R2ch3jYAj

Leonard

Idag lät jag fantasin flöda med lite problematik för att få in dessa ben min senaste har.
LEGO Is Life.

Tornet

Färdigställde en regnbågsvariant av Akiyukis "Six Heads" efter att dottern tjatat om att vi skulle bygga den sedan Lego World.
Snålade och köpte billigaste tillgängliga bitarna på BL, så den är ju inte överdrivet vacker att titta på. Fungerar dock helt smärtfritt (peppar, peppar, ta i trä) på första försöket efter att axeln som stöter bollen ur "munnen" förlängts gentemot beskrivningen från planetgbc.

mechamike

Inspirerad av Mortil började jag på en Archer, fortfarande en del kvar, men just nu ser min WIP ut såhär
?

mortil

Citat från: mechamike skrivet 08 februari 2020 kl. 18:11
Inspirerad av Mortil började jag på en Archer, fortfarande en del kvar, men just nu ser min WIP ut såhär

Söt ju :D

ska försöka bygga en mindre själv också hade jag tänkt :P 

Finns en annan snubbe som byggt Archern innan mig fast i system lego. och betydligt mindre.
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

AndersI

En hörnstudie - men har redan slut på bruna bitar så det får gå till rivning :-(

Record

Citat från: AndersI skrivet 15 februari 2020 kl. 12:27
En hörnstudie - men har redan slut på bruna bitar så det får gå till rivning :-(

Neeejj, det ser ju jättebra ut, detta hade jag viljat se färdigt.  :)
Friskt satsat, hälften vunnet..

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.